For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Dus helaas, geen USB 2 snelheid
[ Voor 3% gewijzigd door Hoeloeloe op 08-08-2009 14:15 ]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En voor de duidelijkheid, op de site staat: De 4-poorts USB hub van PC Line ondersteunt zowel USB 2.0 en 1.1.Hoeloeloe schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:07:
Als je de review op de pixmania site leest, wordt daar ook vermeld dat het dus om een USB 1.1 apparaat gaat.
Dus helaas, geen USB 2
Nu ik 'm binnen heb zie ik dat er op de doos staat 1.1 en verder niks.
[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 08-08-2009 14:09 . Reden: aanvulling ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Tuurlijk ondersteund ie usb 2.0. Je kan het aansluiten, het zal werken, maar op usb1.1 snelheid. Traag dus..
Ey!! Macarena \o/
Er zijn vier varianten van USB, waarvan alleen de eerste drie op dit moment in gebruik zijn:
* USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed)
* USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed)
* USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed)
* USB 3.0: 4,8 Gbit/s (super speed; 2009)
bron: Wikipedia: Universal Serial Bus
Als er nergens staat "USB 2.0" of "high speed", dan ondersteunt ie het NIET.
Natuurlijk kan een USB 1.1 hub wel USB 2.0 apparaat aan, maar wel op de snelheid van USB 1.1.
USB is backwards compatible en zal automatisch omlaag schakelen in snelheid.
Ik denk dat je bent genept.
[ Voor 8% gewijzigd door GarBaGe op 08-08-2009 14:14 ]
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik weet ff niet hoe dat technisch zit. Met een printerkabel maakt het namelijk niet uit, maar ja dat is de snelheid ook niet. Zoals zei (pixmania) het op de site omschreven hebben (ik ga toch geen review zoeken voor een hubje van 7 euro) doet ie het op 2.0 (snelheid). Misleidend dus. Ik zal ze wel gaan benaderen en mijn geld terug vragen. Erg irritant dit weer.RaZ schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:12:
Voor de duidelijkheid is USB 1.1 geen HiSpeed. De snelheid haal je dus niet. Dit wordt door de review ook verteld. Wat wil je van ons horen wat je zelf al hebt gelezen?
Tuurlijk ondersteund ie usb 2.0. Je kan het aansluiten, het zal werken, maar op usb1.1 snelheid. Traag dus..
[ Voor 0% gewijzigd door MrMarcie op 08-08-2009 14:15 . Reden: Typo ]
datum: 14-07-2009
minpunt: "is helaas zelf geen usb 2.0"
lijkt me duidelijk...
Edit: de "BELKIN 4-poorts USB 2.0 Hub " is wel overduidelijk een USB 2.0 apparaat.
[ Voor 25% gewijzigd door GarBaGe op 08-08-2009 14:20 ]
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
usb 1.0 is nooit in gebruik geweest, afaikGarBaGe schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:14:
De commerciele termen voor USB zijn:
Er zijn vier varianten van USB, waarvan alleen de eerste drie op dit moment in gebruik zijn:
* USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed)
* USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed)
* USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed)
* USB 3.0: 4,8 Gbit/s (super speed; 2009)
bron: Wikipedia: Universal Serial Bus
Ik heb deze router en hubje bij jullie gekocht vanwege jullie bekendheid en leverbaarheid. Jullie bieden de HUB aan samen met de router (waar je een hardeschijf op aan kan sluiten). Ik mag dus aannemen dat dit producten zijn die bij elkaar passen. Op de site vermelden jullie bij de HUB :
De PC Line 4-poorts USB hub is speciaal ontworpen voor gebruikers van laptops die een gebrek aan aansluitingen hebben. De zeer compacte hub maakt het mogelijk 4 extra USB-poorten op uw computer aan te sluiten.
De 4-poorts USB hub van PC Line ondersteunt zowel USB 2.0 en 1.1.
Dit is NIET waar of op zijn minst misleidend. De hub ondersteunt ALLEEN snelheid 1.1. M.a.w. het heeft voor mij geen zin om hier een harde schijf aan te sluiten want dan is de snelheidsoverdracht belabberd. Ik voel me dan ook wel een beetje belazerd.
Wat nu? Het is een beetje duur om die hub te gaan terugsturen t.o.v. zijn aanschafprijs.
Verwijderd
Je word er niet op aangevallen maar op geattendeerd. Verder worden er termen gebruikt zoals "genept" en "belazerd" maar mogelijk is er sprake van ondeskundigheid van de site of interpeteerd de specificatie's erg slecht.MrMarcie schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:29:
Er wordt erg slecht gelezen en ik voel me aangevallen op het feit dat ik de revieuw niet lees.
Heb je het verhaal al gelezen over 802.11N draft ? Het commerciele verhaal erachter en dat 802.11N (draft) niet eens is gespecificeerd door de groep en dat vele fabrikanten misbruik maken van de "mogelijk" te behalen snelheden ? Google er maar eens op, die 300Mbit snelheden haal je in geen één omstandigeheid, puur omdat het nog allemaal niet gecertificeerd is
Heb zelf ook een N router en N WiFi USB sticks en heb onlangs met de fabrikant over de lage snelheden gebeld, Linksys. Out of the box op hun "buro" werd 90Mbit gehaald, laat staan als je 10 meter verderop zit, maar dat testen ze niet, het ligt allemaal aan mijn woning/muren/instellingen etc etc.
En een USB2.0 hub kost tegenwoordig ook niks meer. Ik zou als ie het niet doet gewoon mijn verlies nemen; zoals je zelf al zegt was het ding spotgoedkoop, dus waarom al die moeite doen?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Toetsenborden en muizen, daar wordt het voor gebruikt. Heb er hier wel een aantal liggen die op 1,5Mbps zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:20:
[...]
usb 1.0 is nooit in gebruik geweest, afaik
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600