16 exabytes (Eb).
Een heel stuk meer dus.
Volgens mij is het zelfs per volume die 2TB. (dus per harddisk of raid volume)
Want MBR word toch op de eerste stuk van de hd geschreven en niet in partitie label gedeelte.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:15:
[...]
Dus dan ben ik eigenlijk al verplicht te upgraden naar windows vista / windows 7? Dan knal ik alles wel lekker in mn storagefarm die op linux draaid. WinXP is het enige wat ik vertrouw qua stabiliteit... Vista & 7 niet.
Hoe kan je oordelen over een product dat niet uit is??
Tis namelijk niet voor consumenten markt beschikbaar, en een msdn download is er om dingen te testen zoals je nieuwe gemaakte drivers of software, en het OS te leren om support te leveren en implementaties etc.
En Vista is heel stuk beter dan je probeert te geloven. (op moderne hardware)
Maar ervaring is zelfs dat Vista 64bit beter is als de 64bit versie van XP.
De 32bit versies doe ik te weinig mee maar daar is ook de zaak, gebruik goede drivers.
Want heb ook hele snelle vista laptops gezien.
Kwa stabiliteit is er niks mis mee met Windows Vista, ik denk ik veel gevallen zelfs beter.
Omdat er gewoon heel veel veranderd is op kernel niveau, en bepaalde zaken gewoon vereist zijn omdat ze geen blauwe schermen willen door gaarre drivers.
Hoe kom je eigenlijk op het idee om Raid 0 te gebruiken bij zoveel tb's en dat type schrijf?
Je had dan beter voor raptors of iets anders kunnen gaan als het echt om snelheid gaat.
En voor data opslag kan je beter voor raid1 of raid5 kiezen en als je geen ruimte wilt inleveren dan vallen alle raid levels af.
Ik denk niet dat je namelijk vrolijk word als je 4tb raid array kapot is omdat er 1 schrijf faalt.
[
Voor 6% gewijzigd door
Erwinvz1 op 08-08-2009 20:37
]