Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bat] Backup script ziet geen hidden folders

Pagina: 1
Acties:

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Hallo allemaal.

Ik werk nu al een tijdje aan een klein backup script, wat ik een harde kopie laat maken van enkele belangrijke mappen, welke door het script naar een andere harde schijf wordt geschreven. De enige (voor mij) belangrijke map die nog niet werkt is de backup van mijn firefox profile. Deze staat op XP in "C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles".

Het probleem is het volgende: het script pakt de verborgen map "application data" niet. Zowel het commando copy als xcopy kunnen schijnbaar geen verborgen folders lezen. Ik heb zelf al even gezocht, maar de meeste mensen zeggen doodleuk "zorg dat de folder niet meer verborgen is". Dit wil ik het liefst voorkomen. Weet iemand een commando waarmee ik die verborgen mappen toch kan kopiëren?

Alvast bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
robocopy misschien? Die is een stuk geavanceerder.

• _Buran_
Dat is volgens mij geen standaard commando, of wel?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

xcopy kan het gewoon: /h

Ey!! Macarena \o/

• _Buran_
Raz, daar heb ik overheen gekeken denk ik... |:( |:(

Bedankt voor de snelle reacties!

• _Buran_
Nog een keer hallo

Ik heb nog een klein probleempje, en ik plak het maar onder dit oudere topic, in plaats van een nieuw topic te beginnen.

Ik heb mijn backup scriptje nou aan de praat, en wil nu nog wat nette meldingen maken om voor en na de backup aan te geven wat er gaat gebeuren, en of de backup geslaagd is. Ik wil deze melding ongeveer in het midden proberen weer te geven. Weet iemand hoe ik een Enter voor elkaar krijg in CMD? Ik heb al 1,5 uur zitten zoeken, maar ik kan niets vinden.

Ik hoop dat iemand deze ook weet...

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11 09:19

paularts

Paulux !!!!!!

Microsoft heeft errorlevels ingebouwd
xcopy kan deze ook terug geven
kun je dus zien of alles geslaagd is of niet
_Buran_ schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:26:
Nog een keer hallo

Ik heb nog een klein probleempje, en ik plak het maar onder dit oudere topic, in plaats van een nieuw topic te beginnen.

Ik heb mijn backup scriptje nou aan de praat, en wil nu nog wat nette meldingen maken om voor en na de backup aan te geven wat er gaat gebeuren, en of de backup geslaagd is. Ik wil deze melding ongeveer in het midden proberen weer te geven. Weet iemand hoe ik een Enter voor elkaar krijg in CMD? Ik heb al 1,5 uur zitten zoeken, maar ik kan niets vinden.

Ik hoop dat iemand deze ook weet...

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• _Buran_
Ik heb zitten zoeken op "return in cmd" en "return in command prompt", maar aan "prompt new line" had ik niet gedacht... bedankt!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
echo press any key to finish the backup
pause 0

Indien je dit op het einde zet, dan moet je een toets duwen om scipt te af te sluiten.
Pagina: 1