Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs zijn wij overgestapt van Windows Server 2003 SBS naar Windows Server 2008 SBS.
Dit liep allemaal probleemloos echter blijkt achteraf het e.e.a. van onze software niet goed te functioneren op Windows Server 2008. (helaas vond men het niet nodig dit eerst te testen, want de programmeur claimde dat dit geen probleem mocht zijn..... ....zie nu het resultaat)

Omdat deze software maatwerk betreft kan men nog niet precies aangeven wanneer dit probleem is opgelost.Omdat dit al te veel tijd heeft gekost heeft men besloten voorlopig terug te gaan naar Windows Server 2003 SBS.

De 'rollback' bestaat uit het terug plaatsen van de oude server echter vraag ik mij af of het wel mogelijk is om PST bestanden welke zijn gemaakt in Exchange 2007 weer te importeren in Exchange 2003? Ik kan hier vrijwel niets over vinden dus ik hoop dat jullie het verlossende antwoord hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,
Clyde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is het dan niet makkelijker om tijdelijk de oude machine met de SBS2003 CD1 van een standaard 2003 installatie te voorzien? Misschien niet helemaal netjes licentietechnisch, maar dat lijkt me een minder bewerkelijke optie dan je hele SBS migratie daarvoor terug te draaien met alle gevolgen vandien.

[edit]
De reden dat ik deze optie aangeef is omdat de enige vereiste die je aangeeft is dat er een 2003 Server OS gebruikt moet worden voor het pakket. Er staat niet bij dat dat geen losse memberserver op 2003 mag zijn ;)

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2009 13:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als het om tijdelijk gaat, waarom dan niet een Trial van Windows 2003 en daarop een Trail van Exchange 2003?
Dan kun je de mailboxen gewoon verplaatsen naar de Trial server. Als de applicatiebouwer de garantie kan geven dat ze voor het aflopen van de Trial hun software af hebben, dan kun je alles weer terugmoven.

Een Windows 2003 Standard edition kan namelijk memberserver zijn van het SBS2008 domein. Een SBS2003 server niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 08-08-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wel als je CD1 pakt en er een normale serverinstall op zet - dus niet SBSSetup gebruiken maar de normale Server install doen.

* alt-92 been there, done that.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet die applicatie iets met Exchange? Of heeft die alleen problemen met windows 2008 en verder niks met Exchange te doen? Zo ja, lekker die 2k8 bak met exchange met rust laten en een machine met 2993 erbij zetten voor dat pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Een kleine variatie op de hierboven genoemde opties:

Installeer de Hyper-V role op je SBS 2008 systeem en virutaliseer je Win2k3 omgeving (als member server) voor de maatwerk applicatie.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
LordMorgoth schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:09:
Installeer de Hyper-V role op je SBS 2008 systeem en virutaliseer je Win2k3 omgeving (als member server) voor de maatwerk applicatie.
En dan nu een reality-flash: HyperV role op een SBS2008 machine is unsupported, levert allerlei complicaties, en wil je echt niet.
Ik heb dit in de praktijk geprobeerd, maar je kan wel vergeten dat je die bak ooit nog stabiel krijgt.
Hardstikke leuk advies dus, maar als je iets met SBS2008 en HyperV wil doen, dan moet je 'm gewoon als guest installeren, en dan de 2003 er naast. Zeker NIET dit proberen, want dan heb je alleen nog maar meer problemen.

En voordat we weer discussie gaan krijgen: ja, ik weet waar ik het over heb.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even het officiele artikel erbij :)
http://technet.microsoft....rary/dd239205(WS.10).aspx
Microsoft strongly recommends that a parent partition contain only the Hypervisor. Because of this, Windows SBS 2008 does not support using the primary server as a Hyper-V parent partition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze die roles HyperV en Terminal Server niet gewoon uit de servermanager gesloopt hebben, dat zou veel minder problemen op hebben geleverd (zoals bij 2003 :P)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Hmm duidelijker dan dat kan het bijna niet. I stand corrected.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties en aangeboden alternatieven!

Helaas heb ik nog net het verlossende antwoord op de vraag of PST bestanden welke zijn gemaakt in Exchange 2007 kunnen worden geimporteerd in Exchange 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan hoe je ze exporteert denk ik :) zolang je rekening houdt met het importformaat.
Maar evengoed, importeren is gewoon met exmerge te doen als je unbedingt terug wil/moet/gaat naar SBS2003.

XADM: Some Questions and Answers About the Exmerge Utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:38:
Bedankt voor alle reacties en aangeboden alternatieven!

Helaas heb ik nog net het verlossende antwoord op de vraag of PST bestanden welke zijn gemaakt in Exchange 2007 kunnen worden geimporteerd in Exchange 2003.
Je vraagt ook om hulp bij iets waarvan de meerderheid het nut ervan betwijfelt.
er worden alternatieve oplossingen geboden waar je totaal niet op ingaat.
Draai een virtuele exchange 2003 en probeer het zou ik zeggen, m.i. moet het geen problemen opleveren.
Memberserver met 2003 standard draaien en daar je applicatie ophangen, das het meest logische, tenzij je daar een ontzettend goede reden voor hebt om het niet te doen.
Pagina: 1