Overclocken Processor/Pc algemeen

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-01 23:44
Hey Tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen mijn oude (crappy) buffalo geheugen vervangen door nieuw OCZ geheugen. (Het buffalo geheugen was 3x1 GB, PC-4200 en 553 MHz)

Mijn nieuwe OCZ geheugen heeft 2x2 GB, PC-6400 en 800 Mhz, (OCZ2RPR800C44GK).

De rest van mijn PC specs zijn:

Asus P5B Pci-X S 775 moederbord
NVIDIA GeForce GTX 260 --> 896MB DDR3
Intel Core 2 Duo E6600 (2.4 Ghz.) ---> Deze was met het oude geheugen overgeclockt door ik ben stil tot 2.7 GHz toen ging het oude geheugen moeilijk doen (BSOD)

Nou vroeg ik mij af, wat jullie aanraden om te overclocken, ik dacht zelf eigenlijk alleen aan de proccesor. En opzich hoef ik niet zo heel ver te gaan, ik wil liever dat het gewoon netjes loopt en vooral veillig is dan dat ik net op het randje zit. Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld 3.0 GHz ofzo (maar dat zou ik dan ook graag van jullie horen).

En sinds dit mijn eerste overclock is wat ik zelf doe, zou ik graag zo makkelijk en veel uitgelegde stappen willen :P Ik weet dat het voor jullie allemaal makkelijk is nu, maar ik zie het helaas nog niet zo.

Alvast bedankt iedereen voor de tijd en moeite!

DoubleR

Waarschijnlijk overtreed ik de regels maar ik had dit topic gevonden, het is dan wel een P5b Deluxe, maar wel dezelfde BIOS. Dus maby kunnen jullie dat gebruiken bij mijn uitleg. http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=41

Verwijderd

de processor, die lijkt me de bottleneck.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
leens een overklok tutorial en ga er eens lekker mee spelen, sommige goede batches van de e6600 doen lekekr 3,6 GHz met een goede koeler. dit geeft je een lekkere boost ten opzichte van stock

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 16:24

Edgarz

Tweako-active since1986

nedernakker schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:16:
leens een overklok tutorial en ga er eens lekker mee spelen, sommige goede batches van de e6600 doen lekekr 3,6 GHz met een goede koeler. dit geeft je een lekkere boost ten opzichte van stock
Mijn E6600+P5b DeLuxe WiFi doet met speels gemak 3.0 GHz terwijl DDR2 800 geheugen op 500 MHz draait (Crucial Ballistix).
Temperaturen met stock cooler absoluut geen probleem.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Voordat ik een Q6600 kocht, had ik ook een E6600. In combinatie met mijn P5B Deluxe moederbord deed deze 3600MHz. De Q6600 die er nu opzit haalt dit ook (beide 9*400). Wel moet je een beetje geluk hebben natuurlijk, want niet elke CPU kan dit aan. Het P5B (non deluxe?) bord dat jij hebt, heeft vaak ook wat meer moeite met hogere snelheden.

[ Voor 15% gewijzigd door Janssen op 09-08-2009 13:27 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
DoubleR schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:32:
Nou vroeg ik mij af, wat jullie aanraden om te overclocken, ik dacht zelf eigenlijk alleen aan de proccesor. En opzich hoef ik niet zo heel ver te gaan, ik wil liever dat het gewoon netjes loopt en vooral veillig is dan dat ik net op het randje zit.
Even heel simpel: Als het echt veilig moet enzo, dan simpelweg niet overclocken.. Daar zit namelijk altijd een (klein) risico aan vast omdat je componenten buiten hun specificaties gaat gebruiken.

Op zich kan het meestal allemaal niet zo'n kwaad, maar overclocken kan nu eenmaal instabiliteit met alle bijbehorende gevolgen (zoals dataverlies) veroorzaken. Dus aan jou de keuze of je je daarin kunt vinden.

En verder is het gewoon een kwestie van wat guides opzoeken om de basics te snappen en daarna gewoon gaan proberen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.