Bovenste DIV geen refresh bij keuze uit menu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Situatie:
de site is geheel opgebouwd uit divs. In de bovenste div zit het menu echter zit er ook een video flash animatie in. Ik wil bij het kiezen van 1 van de menu opties de div met de content (main-div) refreshen (met de de inhoud van de menu-optie) echter wil ik niet dat de video animatie weer opnieuw begint. Ondanks mijn bezwaren wil de klant ook een MP3 speler in de bovenste div.

Wat heb ik gedaan tot nu toe:
Natuurlijk kan ik het in 2 frames bouwen echter vind ik dat zonde en niet echt zoekmachine vriendelijk. Ik heb gekeken naar een Ajax oplossing echter kom ik niet een goede site tegen waar dat echt goed in wordt uitgelegd (er schijnen ook nog haken en ogen aan te zitten.

Iemand een goede oplossing om dit toch te realiseren?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

Er is uit mijn hoofd een flash player met een autoresume. Helaas is deze ook nog niet perfect want je zit altijd met een kleine onderbreking.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Nou niet perfect is niet erg! Maar ik zou toch liever een div hebben die geen refresh krijgt...

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Er is geen 'goede' oplossing om dit te realiseren, alleen maar ranzige work-arounds, zoals framesets, iframe of ajax. Allemaal technieken die serieuze negatieve gevolgen hebben voor de rest van de site.

Ik zou toch nog eens met de klant gaan praten, want naast het feit dat je verplicht bent de rest van de site te verneuken door dat muziekje, is muziek op een gewone site an sich natuurlijk ook al not-done. Muziek is vaak een prima reden om een site zo snel mogelijk weer weg te klikken, vooral als je je de pleuris schrikt als je een koptelefoon op hebt of je speakers een beetje hard. Of als je uberhaupt al andere muziek aan had staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Bosmonster schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:57:
Er is geen 'goede' oplossing om dit te realiseren, alleen maar ranzige work-arounds, zoals framesets, iframe of ajax. Allemaal technieken die serieuze negatieve gevolgen hebben voor de rest van de site.

Ik zou toch nog eens met de klant gaan praten, want naast het feit dat je verplicht bent de rest van de site te verneuken door dat muziekje, is muziek op een gewone site an sich natuurlijk ook al not-done. Muziek is vaak een prima reden om een site zo snel mogelijk weer weg te klikken, vooral als je je de pleuris schrikt als je een koptelefoon op hebt of je speakers een beetje hard. Of als je uberhaupt al andere muziek aan had staan natuurlijk.
Ik ben het met je eens! Ik haat muziek op de sites. Ga toch nog maar ff met de klant om tafel. Alleen is het een volhoudertje en geen gevoel voor dit soort dingen. Hij denkt dat het wat toevoegd.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxman1850
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Voor AJAX kan je jQuery gebruiken, maar helaas is dit ook niet zoekmachine vriendelijk. Ik zou ook met je klant gaan praten als ik jou was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben zelf ook wel eens klanten tegen gekomen die dit wilde. Tot nu toe heb ik deze kunnen overtuigen door voorbeelden te geven van gebruikers die de website weg klikken en linkjes naar de kosten die de klant mag ophoesten aan de rechten van het betreffende MP3tje

//Edit:
Een klant stapt naar jou toe omdat jij verstand hebt van het maken van websites. De meeste mensen luisteren dan ook wel als jij met beroeps kennis en ervaring kunt vertellen dat er beter geen comic sans, 100% flash, frames en muziek gebruikt kan worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Joolee op 08-08-2009 15:14 ]

Pagina: 1