Toon posts:

computer werkt niet helemaal meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey
ik heb een computer en die werkt niet helemaal meer. als ik hem wil opstarten dan doet het beeldscherm het alvast niet, computer start wel op want je hoort het windows deuntje. ik heb mijn tv erop aangesloten en die deed het ook niet dus het moet in mijn pc zitten. ik heb 1x gehad dat hij het wel deed maar toen kreeg ik de melding bij het begin 'sumcheck error' ofzo iets, dan kan ik gewoon op F1 duwen en dan start hij wel op, maar dan ben ik 5 minuten bezig op mijn pc en dan hangt ie vast en start hij meestal opnieuw op.

achterop mijn pc zit een schakelaartje met aan uit, met zon streepje en zon rondje. meestal als ik eerst die schakelaar uit had staan en ik zette die schakelaar aan dan gebeurden er nog niks, als je dan de pc aanzetten dan ging ie aan.
nu als ik die schakelaar aan zet dan geeft hij voor al een lichtje dan gaat de pc eigenlijk al draaien maar dan moet ik nog wel het knopje aan gebruiken om hem echt aan te zetten.
ik snap er helemaal niks van!

zelf denk ik dat het misschien met mijn videokaart te maken heeft omdat mijn beeldscherm niet aangaat, maar verder weet ik het niet!

kan iemand me hiermee verder helpen!
alvast bedankt.

Joapke

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als je wel gewoon het windows opstarttingeltje hoort werkt je pc gewoon prima, op je grafische kaart na, die zal wss gewoon kapot zijn..

Btw, die schakelaar zit op jouw voeding, daarmee zet je feitelijk gewoon de stroom mee aan of uit, meer niet.

Je kunt voor de zekerheid eens deze doorlezen, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter , maar ik zet mijn geld op een defecte videokaart...

[ Voor 54% gewijzigd door Phase op 08-08-2009 12:41 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 21:36
-> VB

Zoals Phase aangeeft werkt je PC zo te zien helemaal, alleen de output naar je scherm niet. Daarbij is de videokaart nog deels intakt, anders zou de computer wel een piep geven.

Verwijderd

Topicstarter
ok nou dat is al iets, maar ik heb ook nog een checksum error bij het begin, dat ligt dan weer aan mijn bios denk ik maar heeft dat met elkaar te maken ??

kan het niet zijn dat miss mijn videokaart er maar half inzit want ik heb een keer gehad dat hij het wel deed

Verwijderd

Topicstarter
nu zit ik op de pc waar de fout zit, dus ik kan op de pc en mijn videokaart werkt nu ook goed!. nu zat ik net een filmpje te kijken op het internet en ik keek toevallig even bij windows taakbeheer en mijn cpu is was meer als 90%, en ik had alleen het filmpje opstaan en msn stond aan. dat is toch heel raar. vorige keren viel hij steeds uit ik denk dat het komt omdat de cpu dan 100% is

hoe kan ik dat veranderen of verbeteren??

doei joapke

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05 19:46
Die cmos checksum error is omdat de stroom eraf is gehaald, dan reset het bios zich, maakt verder niet zoveel uit voor het functioneren van je computer.

Wel kan het zijn dat daardoor je multiplier of je fsb op een lagere waarde is komen te staan dan de spec van de processor, dan is hij langzamer. Maar youtube filmpjes en msn zijn beiden notoire resource vreters, dus het is niet zo heel raard dat dat veel proc capaciteit vereist.
Als je pc uitvalt onder belasting is je voeding te zwak, of wordt de pc te warm.
Pagina: 1