Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Mijn opa wordt steeds ouder, maar door zijn electrische fiets gaat hij soms kilometers ver - alleen - op pad. Ik heb hem daarom een seniorentelefoon gekocht, zodat hij kan bellen als er iets aan de hand is, of als hij oma moet bellen welke boodschappen hij ook weer moest kopen.

Hij belt dus niet zo veel, maar als er iets aan de hand is, moet niet opeens zijn beltegoed op zijn. Ik ben daarom op zoek naar een abonnement van 0 euro per maand, waar hij dus alleen betaalt voor de belkosten die hij maakt.

Ik heb gezocht op tweakers en op google, maar ik kan geen aanbieder vinden die dit aanbiedt. Bestaat deze vorm van abonnement of hebben jullie nog creatieve gedachten, laat het me weten.

Ook namens mijn opa, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is 1 of 2 euro per maand geen probleem? Kijk dan eens naar Ben Ouderwets :)

Sowieso kun je jezelf hier verder helpen :)

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 08-08-2009 12:29 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

De eerste hit op google lijkt op wat jij zoekt: http://www.google.nl/sear...+0+euro&btnG=Zoeken&meta=
Kan je zelf verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet gratis, maar 2,50 is toch wel te doen?
Tot en met 31 augustus ben ik ouderwets voordelig. Je krijgt met het Ben ouderwets abonnement 75 belminuten en/of 75 sms'jes voor maar € 2,50 per maand. Het Ben ouderwets abonnement is heel tijdelijk verkrijgbaar, maar geldig zolang je wilt.

https://www.ben.nl/abonne...-abonnement/ben-ouderwets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik op basis hiervan een goede keuze kan maken. Nogmaals, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 14:11
Of lowcall geen kosten bij gebruik en altijd betaling achteraf. Is een mengvorm.

[ Voor 86% gewijzigd door saharoen op 09-08-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Simyo. Is prepaid, maar als je beltegoed onder de € 2,- komt, wordt dit automatisch aangevuld. Je hebt geen abonnementskosten en/of belminuten, alleen kosten als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij hadden voor mijn opa tot dusver ook eenzelfde soort situatie, hoewel deze misschien wel ook iets verschilt. Mijn opa belt eigenlijk helemaal nooit.

Wij zochten naar iets dat geschikt was voor een enkel nood-telefoontje, iets wat niet (snel) verloopt en ook makkelijk op afstand is te beheren en niet diefstalgevoelig is (zoals een abonnement).

Wij zijn ook bij Simyo uitgekomen. Mijn moeder was al klant en nodigde mijn opa uit. Vervolgens hebben wij een kaart van 2,50 besteld. Opa krijgt dan 7,50 beltegoed (zonder opgewaardeerd te hebben) en mijn moeder ook nog is 5,-. Waardoor je eigenlijk geld toekrijgt.

Nu hebben wij 0900 bellen en in/naar het buitenland bellen en internet allemaal uitgezet. Bij diefstal kan dus alleen in NL gebeld worden. Meestal worden gesprekken na 2 uur automatishc beindigd. Ik denk dus dat je maximaal 12,- negatief kan komen te staan, iets wat bij diefstal te overzien is. (120 x 0,10)

Via Mijn Simyo ga ik nog instellen dat om de 5 maanden een sms naar mij wordt verzonden, om het tegoed actief te houden en ik ontvang ook de mailtjes als het tegoed dreigt te verlopen.

Als jouw opa wat zelfstandiger is kan je ook YouFone overwegen. Daar betaal je per minuut, zonder belbundel. Wel vind ik dat de voorwaarden daar vaak veranderen. Vroeger was er een maandelijks minimum verbruik. Dit is toen afgeschaft (volgens mij nu nog) maar onlangs werden de tarieven zomaar verhoogd.
Ook is er YouFone kids hier kan je een belplafond instellen, de minuten zijn dan natuurlijk wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@robert-630: Jullie hebben dan wel bellen naar 0900-nummers uitgeschakeld, maar hebben jullie er aan gedacht, dat er, juist vor abo's, waarbij bepaalde 0900-nummers geblokkeerd zijn, ook sms-nummers bestaan ? Je kunt dan bijv. een sms voor 6 euro versturen en krijgt 2,32 euro terug, dat kan een eventuele dief dan natuurlijk nog steeds proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MarlyS schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:39:
@robert-630: Jullie hebben dan wel bellen naar 0900-nummers uitgeschakeld, maar hebben jullie er aan gedacht, dat er, juist vor abo's, waarbij bepaalde 0900-nummers geblokkeerd zijn, ook sms-nummers bestaan ? Je kunt dan bijv. een sms voor 6 euro versturen en krijgt 2,32 euro terug, dat kan een eventuele dief dan natuurlijk nog steeds proberen.
Ik nam aan dat als je infonummers zelf blokkeert (en dan niet via PIN2 maar) in de online omgeving, premium sms diensten ook niet meer werken. Mocht dit niet zo zijn, het beltegoed wordt realtime verwerkt. Na wat ik begrepen heb kan je alleen een negatief tegoed krijgen*, door het voeren van een gesprek dat je bent gestart toen het saldo boven de 0 was. Gesprekken worden namelijk niet bij een negatief saldo afgekapt. Na het gesprek zou je niet meer verder moeten kunnen bellen, smssen en internetten. Verder kan je weinig doen, behalve opa te vertellen gelijk ons te bellen als de telefoon zoek of gestolen is.

*Ook buitenland bellen, dit wordt dagen later vewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saharoen schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:14:
Of lowcall geen kosten bij gebruik en altijd betaling achteraf. Is een mengvorm.
De dienstverlening van LowCall is per 1 augustus overgedragen aan Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Spam!

[ Voor 94% gewijzigd door Ginz op 05-02-2010 14:51 ]

Pagina: 1