[Frans][Orange] Livebox

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hi medetweakers,

Ik zit hier op de camping waar het draadloos internet het doet, maar niet volledig. Paar dagen geleden was router gecrasht, ze hebben een nieuwe aangeschaft, ok. Internet via lan kabel gaat prima, mooi dacht ik draadloos doet het dan ook een keer, maar nee.

Je moet eerst op de Livebox (router/modem) 5seconden een knopje indrukken (van wifi) en dan kan er weer een computer op, maar dat is geken werk. Dit moet anders. Dus ik kwam vragen hoe kan 't wel, Let op alles is frans in dit apparaat en kan het niet omzetten naar engels, dus dit is al best ingewikkeld, het doet het dus maar niet helemaal.

Het is een beetje kort dag ik ga hier morgen weg, dus ik kan morgen niet meer komen, dus het moet vandaag opgelost zijn (naja mag..)

Groetjes,
Vincent

[ Voor 9% gewijzigd door DJ-Visto op 08-08-2009 12:30 ]

Verwijderd

Eh.. Beter ga je genieten van het mooie weer en de chicks in je omgeving? :D

Volgens mij ben jij niet de persoon die verantwoordelijk is voor het correct functioneren van het internet op de camping. Het lijkt mij het beste dat de persoon die de router geplaatst heeft even contact op neemt met de klantenservice.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Zo te horen heeft dat ding een software knop er op zitten, dat je in staat stelt om apparaten te registreren. Zal denk ik een mac filter zijn, of een simpele variant van 802.1x. Je zou dit ook uit moeten kunnen zetten.
Dus je draadloos instellen vanuit het beheer scherm van de modem "Admin page" en dan SSID instellen "bv. Tweakers" dan nog een encrypte selecteren. Licht er aan hoe oud de pc's zijn zou je kunnen proberen met WPA2 met AES. Dit ondersteunt ongeveer iedere netwerk kaart die 3 a 4 jaar oud zijn. Maar zet wel je mac filter uit anders dien je alsnog die MAC addressen te instellen. Hopelijk heb je er wat aan, heb geen ervaring met die apparatuur

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Na overleg weer open.

[ Voor 85% gewijzigd door Koffie op 08-08-2009 13:35 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
kokkel schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:38:
Zo te horen heeft dat ding een software knop er op zitten, dat je in staat stelt om apparaten te registreren. Zal denk ik een mac filter zijn, of een simpele variant van 802.1x. Je zou dit ook uit moeten kunnen zetten.
Dus je draadloos instellen vanuit het beheer scherm van de modem "Admin page" en dan SSID instellen "bv. Tweakers" dan nog een encrypte selecteren. Licht er aan hoe oud de pc's zijn zou je kunnen proberen met WPA2 met AES. Dit ondersteunt ongeveer iedere netwerk kaart die 3 a 4 jaar oud zijn. Maar zet wel je mac filter uit anders dien je alsnog die MAC addressen te instellen. Hopelijk heb je er wat aan, heb geen ervaring met die apparatuur
De pc's verschillen altijd wel wat een keer is het een mac dan een xp, dan een vista en ga zo maar door ik zal straks even kijken naar die mac filters, maar ik hoop dat 't wel automatisch zou moeten gaan..? Ja 't klopt wel trouwens dat hij moet registeren want als je dat knopje in drukt gaat hij inderdaad dat doen, ik ga zo even verder kijken! :)

edit:
Nop kan het mac filter niet ergens iets van vinden.. (staat ook trouwens in de handleiding dat het elke keer dat knopje in moet drukken..

[ Voor 6% gewijzigd door DJ-Visto op 08-08-2009 16:42 ]

Verwijderd

Al contact opgenomen met de klantenservice en die jouw probleem voorgelegd?

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:50:
Al contact opgenomen met de klantenservice en die jouw probleem voorgelegd?
Het is geen probleem, het staat namelijk zo in de handleiding :9 Maar de eigenaren van de camping vinden het ingewikkeld, dus ik zoek een truc.

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:02
Waarschijnlijk is het dezelfde orange livebox als in Nederland wordt geleverd. Daarbij is het naar mijn weten niet mogelijk om dit op een andere manier te doen dan via dat knopje. Enigste optie is om een draadloze switch achter de livebox te plaatsen en die te gebruiken voor draadloos.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
--Niels-- schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:01:
Waarschijnlijk is het dezelfde orange livebox als in Nederland wordt geleverd. Daarbij is het naar mijn weten niet mogelijk om dit op een andere manier te doen dan via dat knopje. Enigste optie is om een draadloze switch achter de livebox te plaatsen en die te gebruiken voor draadloos.
Zou kunnen, maar dat is gewoon even zonden in het seizoen, en volgend jaar wordt het over de helen camping aangelegt dus het is zonde om er een draadlozen switch achter te hangen...

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02-2025
Betreft het een Livebox van Sagem of van Inventel? Indien het een Sagem Livebox betreft zou dit makkelijk op te lossen moeten zijn door de macfilter uitzetten.

Ga naar 192.168.1.1 en vervolgens naar het tabblad draadloos netwerk ( uiteraard in het frans ;) ). Daar zou je de macfilter uit kunnen zetten.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lezen spuit11 Heb je in de WiFi page al het mac filter uitgezet :+ deze zit er namelijk op de nederlandse wel in.

En anders moet je is dat ding telnetten (root - 1234 afaik).
En je hoeft dat ding toch geen 5 sec in te houden ? een keer drukken is genoeg toch en dan gaat het lampje al knipperen

[ Voor 71% gewijzigd door LuckY op 09-08-2009 10:16 ]

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
LuckyY schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:14:
Lezen spuit11 Heb je in de WiFi page al het mac filter uitgezet :+ deze zit er namelijk op de nederlandse wel in.

En anders moet je is dat ding telnetten (root - 1234 afaik).
En je hoeft dat ding toch geen 5 sec in te houden ? een keer drukken is genoeg toch en dan gaat het lampje al knipperen
Per computer wel, maar inmiddels ben ik van die camping verwijdert, dus de topic mag op slot, ik kan ze nu toch niet helpen, misschien volgend jaar weer, allemaal bedankt :D
Pagina: 1