Er verdwijnt ruimte op de HD zonder dat ik er ruimte plaats

Pagina: 1
Acties:

• Koenth12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2023
Hallo,

Ik heb sinds twee dagen een nieuwe pc, de Compaq CQ5020NL met Windows Vista 64-bit.
Ik heb alleeen problemen met de harde schijf. Er verdwijnt na elke opstart ruimte, en als je de mappen in de harde schijf selecteerd blijkt er in totaal 50 gig aan ruimte in de harde schijf verbruikt te zijn. Terwijl als in deze Computer kijkt er wel 100 gig verbruikt te zijn. Maar die resterende 50 gig is gewoon niet te zien.
Een vriend van mij denkt dat er bij elke opstart backups worden gemaakt. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet uitschakelen, en hoe kan ik die backups weer verwijderen? Of ligt dat grote harde schijf verbruik aan iets anders? Daarnaast, lijkt hij aan het begin, direct na het opstarten heel druk bezig te zijn met een bepaalde taak, en tegelijkertijd verdwijnen er weer een aantal gigjes.

Nouja, een heel verhaal, maar bij voorbaat bedankt.

Groeten,

Koen

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:43
Welke virusscanner heb je?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Koenth12 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:32:
Hallo,

Ik heb sinds twee dagen een nieuwe pc, de Compaq CQ5020NL met Windows Vista 64-bit.
Ik heb alleeen problemen met de harde schijf. Er verdwijnt na elke opstart ruimte, en als je de mappen in de harde schijf selecteerd blijkt er in totaal 50 gig aan ruimte in de harde schijf verbruikt te zijn. Terwijl als in deze Computer kijkt er wel 100 gig verbruikt te zijn. Maar die resterende 50 gig is gewoon niet te zien.
Een vriend van mij denkt dat er bij elke opstart backups worden gemaakt. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet uitschakelen, en hoe kan ik die backups weer verwijderen? Of ligt dat grote harde schijf verbruik aan iets anders? Daarnaast, lijkt hij aan het begin, direct na het opstarten heel druk bezig te zijn met een bepaalde taak, en tegelijkertijd verdwijnen er weer een aantal gigjes.

Nouja, een heel verhaal, maar bij voorbaat bedankt.

Groeten,

Koen
Waarschijnlijk een restorepartitie voor als je hem terug wilt zetten in de fabrieksstaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-02 22:13
Misschien moet je eens SpaceMonger gebruiken. Als je met dit tootje kijkt naar je harde schijf dan ziet die ook verborgen mappen en dergelijken.
Zo ontdekte ik een keer een heel grote map met allemaal weggegooide dingen, die stiekem bewaard werden.

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Windows maakt waarschijnlijk ene schaduwkopie van alle bestanden op je harde schijf. Dit om later terug te kunnen keren als er iets mis gaat met je pc.
Hier vind je uitleg over hoe je dit kan configureren:
http://technet.microsoft..../cc776119%28WS.10%29.aspx

Sorry ik had een foute link doorgegeven, iets te snel want de originele link ging over windows server 2003.
Dit zal al meer helpen:
http://www.vistainfo.nl/schaduwkopie.html

[ Voor 25% gewijzigd door Wouter.S op 08-08-2009 12:02 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Koenth12
Bedankt voor jullie advies!
Ik heb ff gekeken met SpaceMonger, er blijkt in totaal 52 gig aan bestanden onleesbaar te zijn. Daarnaast komt ik niet in de schaduwkopieen, als ik in Computerbeheer kom en met m'n rechtermuisknop op gedeelde mappen klk, zie ik geen alle taken? Is dat in Vista anders?
Ik heb trouwens AVG Free als virusscanner.

[ Voor 4% gewijzigd door Koenth12 op 08-08-2009 12:03 ]

• Koenth12
Wouter, ik heb Vista Home Premium, en schaduwkopieën worden volgens dat artikel alleen door bussines, ultimate en enterprise ondersteunt, dus dat zou het dus niet kunnen zijn. Sorry, dat ik dat er niet bij had verteld.
Pagina: 1