[M2TS] Afspelen in Windows Media Player met SRT subtitles

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Voor het afspelen van X264-content maak ik gebruik van Windows Media Player met codec FFDSHOW / CoreAVC. Ik gebruik tevens de subtitles functionaliteit in FFDSHOW.

Als ik M2TS bestanden afspeel (afkomstig van BluRay) wordt FFDShow echter niet gebruikt (Haali Mediasplitter volgens mij ook niet want zie ook dit tray icon niet verschijnen). Hierdoor worden ook de SRT-subtitles niet geladen. In FFDShow heb ik overigens gekozen voor 'Raw Video' > 'Enable all' zodat in principe alle video uiteindelijk via FFDShow zou moeten gaan.

Weet iemand hoe ik M2TS bestanden via Haali en FFDShow kan afspelen (in media player)? Als ik dit voor elkaar krijg werken de SRT-subtitles waarschijnlijk ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:23
De enige manier waarop ik weet dat je haali's settings kan veranderen is reinstallen (en rebooten). Als je tijdens setup kiest voor MPEG-TS/MPEG-PS, werkt het dan wel? Ook kan je gewoon de merit van andere codecs wat omlaag gooien zodat hij wel voor ffdshow video decoder moet gaan (merit veranderen kan met bijvoorbeeld zoomplayer en iirc ook mpc-hd).

Als het niet werkt kan je altijd nog ff snel remuxen naar mkv, dan moet het vast wel werken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dj_tjerk op 09-08-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 21:19
Misschien een tijdelijke oplossing: VLC Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:24
Volgens mij maakt het voor de subtitles verder totaal niet uit of je ffdshow of coreAVC gebruikt voor de video codec en alleen coreAVC gebruikt hardware accelleratie dus ik zou sowieso coreAVC blijven gebruiken daarvoor.

Als je eenmaal zorgt dat ie speelt met Haali Media Splitter en je hebt nog steeds geen subs dan kan je ook nog in de settings bij options proberen bij het bovenste kopje (Compatibility) autoload VSFilter aan te zetten. Kijk sowieso ook even of Show tray icon (onder interface) op yes staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
dj_tjerk schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:30:
De enige manier waarop ik weet dat je haali's settings kan veranderen is reinstallen (en rebooten). Als je tijdens setup kiest voor MPEG-TS/MPEG-PS, werkt het dan wel? Ook kan je gewoon de merit van andere codecs wat omlaag gooien zodat hij wel voor ffdshow video decoder moet gaan (merit veranderen kan met bijvoorbeeld zoomplayer en iirc ook mpc-hd).

Als het niet werkt kan je altijd nog ff snel remuxen naar mkv, dan moet het vast wel werken ;)
Had beide (MPEG-TS/MPEG-PS) in haali al aangevinkt bij installatie. M2TS-content lijkt niet opgepakt te worden door FFDSHOW (icoontje verschijnt niet terwijl dit met x264 wel gebeurt). Moet zeggen dat ik in het 'codecs'-scherm van FFDSHOW M2TS ook niet zie terugkomen. Of valt dit onder een ander format? Ik wil trouwens opmerken dat ik onder Windows 7 draai; misschien maakt dit nog verschil.
Niet echt een optie omdat ik 'Windows Media Center' gebruik voor het afspelen van mijn content; die gebruikt 'Windows Media Player'.
Shagura schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:08:
Volgens mij maakt het voor de subtitles verder totaal niet uit of je ffdshow of coreAVC gebruikt voor de video codec en alleen coreAVC gebruikt hardware accelleratie dus ik zou sowieso coreAVC blijven gebruiken daarvoor.

Als je eenmaal zorgt dat ie speelt met Haali Media Splitter en je hebt nog steeds geen subs dan kan je ook nog in de settings bij options proberen bij het bovenste kopje (Compatibility) autoload VSFilter aan te zetten. Kijk sowieso ook even of Show tray icon (onder interface) op yes staat :)
CoreAVC wordt ook niet gebruikt bij het afspelen van M2TS-content (icoontje verschijnt niet terwijl dit wel gebeurt bij andere content (x264). Het lijkt erop dat er een andere codec wordt gebruikt. Welke dit is weet ik niet. Enig idee? Lijkt ook niet af te spelen met Haali Media Splitter. Heb die compatability setting n.a.v. jouw tip nog gebruikt maar geen verschil. Icoontje verschijnt wel bij afspelen andere content.

Iemand verder nog ideeen hoe ik M2TS kan afspelen via Haali en FFDSHOW/CoreAVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
EmilneM schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:19:
[...]

Had beide (MPEG-TS/MPEG-PS) in haali al aangevinkt bij installatie. M2TS-content lijkt niet opgepakt te worden door FFDSHOW (icoontje verschijnt niet terwijl dit met x264 wel gebeurt). Moet zeggen dat ik in het 'codecs'-scherm van FFDSHOW M2TS ook niet zie terugkomen. Of valt dit onder een ander format?
M2TS is een container met daarin de video en audio informatie, Ffdshow is alleen een collectie met video/audio codecs. In ieder geval kan ffdshow uit zichzelf geen m2ts bestanden lezen, hiervoor heb je dus een splitter nodig (zoals Haali) die de informatie in het M2TS bestand kan splitten in aparte audio/video/subtitle streams die ffdshow vervolgens kan decoden.
Ik wil trouwens opmerken dat ik onder Windows 7 draai; misschien maakt dit nog verschil.
Windows 7 heeft standaard een aantal codecs die vista niet heeft. Volgens mij dus ook voor h264/VC-1 welke vaak gebruikt worden in M2TS. Deze worden dus gebruikt ipv. FFDShow, maar op zich hoeft dat niet erg te zijn als dat gewoon werkt verder.
[...]

Niet echt een optie omdat ik 'Windows Media Center' gebruik voor het afspelen van mijn content; die gebruikt 'Windows Media Player'.
Is het 64-bit Windows 7? Dan heb je ook 64-bit codecs/splitters nodig, omdat WMC onder een 64-bit OS ook 64-bit is (Al zou ik zo geen 64-bit M2TS splitter weten behalve dus de standaard windows 7 splitter). Trouwens is WMP standaard wel altijd 32-bit (iig onder Vista), dus als het in WMP werkt hoeft het zeker niet te werken in WMC in een 64-bit OS.
[...]

CoreAVC wordt ook niet gebruikt bij het afspelen van M2TS-content (icoontje verschijnt niet terwijl dit wel gebeurt bij andere content (x264). Het lijkt erop dat er een andere codec wordt gebruikt. Welke dit is weet ik niet. Enig idee? Lijkt ook niet af te spelen met Haali Media Splitter. Heb die compatability setting n.a.v. jouw tip nog gebruikt maar geen verschil. Icoontje verschijnt wel bij afspelen andere content.

Iemand verder nog ideeen hoe ik M2TS kan afspelen via Haali en FFDSHOW/CoreAVC?
Mja de standaard codecs in windows 7 worden dus waarschijnlijk gebruikt. Je kan proberen om de subs in de M2TS file erbij te zetten met een muxer (tsmuxer bijv.) en dan kijken of dat werkt. Ook zou het misschien kunnen liggen aan de rendermode in WMC, ik meen me te herinneren dat je deze op VMR9 Renderless oid. zou moeten hebben voor subs.
Ik lees hier trouwens ook net iets over het feit dat srt files in ANSI gecodeerd zouden moeten zijn ipv. UTF-8, dus misschien dat je daar iets aan hebt. Zie je trouwens wel het icoontje van VSFilter (DirectVobSub) bij het afspelen?

Als dat desondanks nog niet werkt, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten hoe je Haali en FFDShow priority kan geven ipv. de standaard codecs.

[ Voor 3% gewijzigd door Shagura op 09-08-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Shagura schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

Mja de standaard codecs in windows 7 worden dus waarschijnlijk gebruikt. Je kan proberen om de subs in de M2TS file erbij te zetten met een muxer (tsmuxer bijv.) en dan kijken of dat werkt. Ook zou het misschien kunnen liggen aan de rendermode in WMC, ik meen me te herinneren dat je deze op VMR9 Renderless oid. zou moeten hebben voor subs.
Ik lees hier trouwens ook net iets over het feit dat srt files in ANSI gecodeerd zouden moeten zijn ipv. UTF-8, dus misschien dat je daar iets aan hebt. Zie je trouwens wel het icoontje van VSFilter (DirectVobSub) bij het afspelen?

Als dat desondanks nog niet werkt, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten hoe je Haali en FFDShow priority kan geven ipv. de standaard codecs.
Nog even gechecked en de SRT-bestanden zijn inderdaad ANSI gecodeerd. Zou dus ook goed moeten zijn. Ik moet inderdaad op één of andere manier het bestand via HAALI laten lopen maar geen idee hoe... Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Ik heb hier nog wat vergelijkends gevonden, omdat ik me toch afvroeg hoe het werkte :P:
http://www.avsforum.com/a...p?p=16951614#post16951614

Het is niet helemaal hetzelfde probleem, maar ik denk dat het uitzetten van de Media Foundation DirectShow Wrapper zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Shagura schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:19:
Ik heb hier nog wat vergelijkends gevonden, omdat ik me toch afvroeg hoe het werkte :P:
http://www.avsforum.com/a...p?p=16951614#post16951614

Het is niet helemaal hetzelfde probleem, maar ik denk dat het uitzetten van de Media Foundation DirectShow Wrapper zou moeten werken.
Na het uitzetten van de Media Foundation DirectShow Wrapper wordt HAALI iig gebruikt (icon verschijnt in systray). Krijg FFDShow of CoreAVC echter nog niet aan de praat in WMP.

Volgens GraphEdit wordt FFDShow wél gebruikt; als ik het bestand afspeel via de GraphEdit player verschijnt FFDShow icon in systray en zijn er ook subtitles zichtbaar. Op de één of andere manier wordt in Windows Media Player toch nog een andere codec als preferred gekozen. Nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Iemand nog een idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304730

Ik had net hetzelfde probleem, maar ik speel de film nu af MPCH en heb het srt bestand naar mpch gesleept.
En het werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Anoniem: 304730 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:04:
Ik had net hetzelfde probleem, maar ik speel de film nu af MPCH en heb het srt bestand naar mpch gesleept.
En het werkt bij mij.
Ben afhankelijk van Windows Media Player omdat ik de Windows Media Center interface gebruik. Krijg het nog steeds niet voor elkaar om externe SRT-subs te tonen. Het bestand wordt ook niet opgepakt door CoreAVC of FFDShow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
Volgens mij is de conclusie dat het afspelen van M2TS-/TS- bestanden met SRT-subtitles in Windows Media Player, in combinatie met FFDShow/CoreAVC, niet mogelijk is. Met andere spelers (bijvoorbeeld Media Player Classic, BSPlayer, etc.) is dit echter wel goed mogelijk (als de tips uit dit topic worden opgevolgd). Ondanks dat GraphEdit aangeeft dat gebruik wordt gemaakt van FFDShow/CoreAVC, wordt hier in Windows Media Player voor M2TS/TS toch geen gebruik van gemaakt.

Als je voor het afspelen van video-content gebruik maakt van Windows Media Center ben je in principe afhankelijk van de functionaliteit van Windows Media Player, waarvan binnen Media Center gebruik wordt gemaakt bij het afspelen van video's. Enige mogelijkheid is dan het gebruiken van een plugin die andere mediaspelers ondersteunt. Media Browser is een Media Center plugin voor het beheren van video-content waarin je per extensie kunt aangeven welke executable gestart wordt om de video af te spelen. Dit maakt het mogelijk om vanuit de Media Center interface M2TS-video's met SRT-subtitles te starten (via bijvoorbeeld Media Player Classic). In de huidige release van Media Browser schijnen hier echter nog problemen mee te zijn. Ik begrijp echter dat dit opgelost zou zijn in een release van eind deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

psy

Ik zit met hetzelfde probleem. Mediacenter gebruikt voor M2TS/TS altijd de eigen WMF codec. De subtitles worden dan niet geladen. Ook de Haali splitter wordt niet gebruikt.

Wat wel bij mij werkt in Mediacenter zijn MKV bestanden met losse SRT subtitles. Wat ik nu ga proberen
- De M2TS demuxen naar aparte streems mbv Tsmuxer
- Deze streams weer muxen naar een MKV bestand met Mkvmerge.

Ik heb dit nog niet eerder gedaan (gebruikte eerst Vista) maar ik laat weten of het gelukt is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 22:34

HaTe

haat niet

Gebruik Media Player Classic Home Cinema. Bezit allemaal mooie codecs en je kan zelf gebruik maken van DXVA als je in Vista de renderer op EVR zet.
Het ziet er niet uit, maar werkt perfect.
Anders moet je even HDPack 2.2 installeren.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

psy

psy schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:14:
Ik zit met hetzelfde probleem. Mediacenter gebruikt voor M2TS/TS altijd de eigen WMF codec. De subtitles worden dan niet geladen. Ook de Haali splitter wordt niet gebruikt.

Wat wel bij mij werkt in Mediacenter zijn MKV bestanden met losse SRT subtitles. Wat ik nu ga proberen
- De M2TS demuxen naar aparte streems mbv Tsmuxer
- Deze streams weer muxen naar een MKV bestand met Mkvmerge.

Ik heb dit nog niet eerder gedaan (gebruikte eerst Vista) maar ik laat weten of het gelukt is.
Eerste bestand omgezet, en het werkt perfect! Het omzetten stelt heel weinig voor, kost alleen wat tijd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• EmilneM
Opgelost! Subtitles nu zichtbaar in WMP met DirectVobsub :).

CoreAVC 2.0 (met nieuwe versie HAALI) geinstalleerd.

Verder onderstaande uitgevoerd n.a.v. eerdere tip Shagura (Bedankt hiervoor!) (Link):
"One way is disable Media Foundation Protected Media Pipeline (mfpmp.exe). But this is not a good idea because then you won't be able to play, for example, WMV. Another method is diable Media Foundation DirectShow Wrapper (mfds.dll). This method works fine in my system (Windows 7 RTM 7600). mfds.dll is located in C:\Windows\System32. Renaming it is enough (first you have to change ownership to the administrator and give them Full Control permissions)."

[ Voor 3% gewijzigd door EmilneM op 24-12-2009 19:14 ]

Pagina: 1