EmilneM schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:19:
[...]
Had beide (MPEG-TS/MPEG-PS) in haali al aangevinkt bij installatie. M2TS-content lijkt niet opgepakt te worden door FFDSHOW (icoontje verschijnt niet terwijl dit met x264 wel gebeurt). Moet zeggen dat ik in het 'codecs'-scherm van FFDSHOW M2TS ook niet zie terugkomen. Of valt dit onder een ander format?
M2TS is een container met daarin de video en audio informatie, Ffdshow is alleen een collectie met video/audio codecs. In ieder geval kan ffdshow uit zichzelf geen m2ts bestanden lezen, hiervoor heb je dus een splitter nodig (zoals Haali) die de informatie in het M2TS bestand kan splitten in aparte audio/video/subtitle streams die ffdshow vervolgens kan decoden.
Ik wil trouwens opmerken dat ik onder Windows 7 draai; misschien maakt dit nog verschil.
Windows 7 heeft standaard een aantal codecs die vista niet heeft. Volgens mij dus ook voor h264/VC-1 welke vaak gebruikt worden in M2TS. Deze worden dus gebruikt ipv. FFDShow, maar op zich hoeft dat niet erg te zijn als dat gewoon werkt verder.
[...]
Niet echt een optie omdat ik 'Windows Media Center' gebruik voor het afspelen van mijn content; die gebruikt 'Windows Media Player'.
Is het 64-bit Windows 7? Dan heb je ook 64-bit codecs/splitters nodig, omdat WMC onder een 64-bit OS ook 64-bit is (Al zou ik zo geen 64-bit M2TS splitter weten behalve dus de standaard windows 7 splitter). Trouwens is WMP standaard wel altijd 32-bit (iig onder Vista), dus als het in WMP werkt hoeft het zeker niet te werken in WMC in een 64-bit OS.
[...]
CoreAVC wordt ook niet gebruikt bij het afspelen van M2TS-content (icoontje verschijnt niet terwijl dit wel gebeurt bij andere content (x264). Het lijkt erop dat er een andere codec wordt gebruikt. Welke dit is weet ik niet. Enig idee? Lijkt ook niet af te spelen met Haali Media Splitter. Heb die compatability setting n.a.v. jouw tip nog gebruikt maar geen verschil. Icoontje verschijnt wel bij afspelen andere content.
Iemand verder nog ideeen hoe ik M2TS kan afspelen via Haali en FFDSHOW/CoreAVC?
Mja de standaard codecs in windows 7 worden dus waarschijnlijk gebruikt. Je kan proberen om de subs in de M2TS file erbij te zetten met een muxer (
tsmuxer bijv.) en dan kijken of dat werkt. Ook zou het misschien kunnen liggen aan de rendermode in WMC, ik meen me te herinneren dat je deze op VMR9 Renderless oid. zou moeten hebben voor subs.
Ik lees hier trouwens ook net iets over het feit dat srt files in ANSI gecodeerd zouden moeten zijn ipv. UTF-8, dus misschien dat je daar iets aan hebt. Zie je trouwens wel het icoontje van VSFilter (DirectVobSub) bij het afspelen?
Als dat desondanks nog niet werkt, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten hoe je Haali en FFDShow priority kan geven ipv. de standaard codecs.
[
Voor 3% gewijzigd door
Shagura op 09-08-2009 22:39
]