Ik heb zojuist de Sempron 2600+ in deze computer overgeclocked, tot dusver loopt alles goed (ietsje verbetering waarop ik ook gehoopt had)
Voordat je je iets gaat afvragen: Deze PC is rete oud, Ik heb zelf geen baan (ben 16) en woon bij mijn ouders. Die hebben ATM weinig zin om een nieuwe PC te halen onder het motto "Deze doet het nog gewoon".... (ja fijn, maar naast word en internet doet ook niks het
)
Nouwja, volgend jaar een nieuwe PC voor mijn opleiding. dus nog even volhouden met deze!
Wat ik dus heb gedaan:
Ik weet niet precies hoe alles heet (Begin volgend jaar met opleiding ICT dus
) maar ik heb de standaard Clockwaarde (200mhz) opgekrikt naar 233, met een multiplier van 8x (normaal was de CPU 1.6ghz)
Warmte op Idle (0 tot 10% CPU load schommeld
) is 44 tot 48 graden (44 tot 46 op fabrieks instellingen)
op 100% load krijg ik deze waarden in SpeedFan, ik krijg bij graden al een vlammetje en ik weet niet precies of dit kwaad kan of niet!

Kan ik hem zo laten of kan ik hem beter wat lager zetten (Of hoger
)?
Alvast bedankt! Huub
Ps: Jullie zullen vast wel denken "wat loopt die rond te kloten, maar dit vind ik de makkelijkste manier om te leren.. er gewoon meteen in springen xD
Edit: Ik heb de site op de achtergrond mooi even door laten lopen op 100%, tot DUSVER niet hoger als 52 graden gehad!
Edit#2: Heb even snel de FAQ nog doorgelezen, hierin staat GEEN info over wat ik wil hebben.
Voordat je je iets gaat afvragen: Deze PC is rete oud, Ik heb zelf geen baan (ben 16) en woon bij mijn ouders. Die hebben ATM weinig zin om een nieuwe PC te halen onder het motto "Deze doet het nog gewoon".... (ja fijn, maar naast word en internet doet ook niks het
Nouwja, volgend jaar een nieuwe PC voor mijn opleiding. dus nog even volhouden met deze!
Wat ik dus heb gedaan:
Ik weet niet precies hoe alles heet (Begin volgend jaar met opleiding ICT dus
Warmte op Idle (0 tot 10% CPU load schommeld
op 100% load krijg ik deze waarden in SpeedFan, ik krijg bij graden al een vlammetje en ik weet niet precies of dit kwaad kan of niet!

Kan ik hem zo laten of kan ik hem beter wat lager zetten (Of hoger
Alvast bedankt! Huub
Ps: Jullie zullen vast wel denken "wat loopt die rond te kloten, maar dit vind ik de makkelijkste manier om te leren.. er gewoon meteen in springen xD
Edit: Ik heb de site op de achtergrond mooi even door laten lopen op 100%, tot DUSVER niet hoger als 52 graden gehad!
Edit#2: Heb even snel de FAQ nog doorgelezen, hierin staat GEEN info over wat ik wil hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2009 02:35 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken