Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] drivers laptop IBM thinkpad T41 2373

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb het volgende probleem, ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen.

Kan geen internetverbinding tot stand krijgen, nou heb ik niet heel veel kennis maar weet wel dat het misschien een driver plobleem kan zijn.
Nu kijk ik dus bij apparaatbeheer en zie ik de volgende vraagtekens verschijnen.

Overige apparaten:

Ethernet-controller
Multimedia-audio controller
Netwerkcontroller
Onbekend apparaat
PCI-Modem
Video-Controller (VGA compatibel)

Allemaal (code 28) en dus niet geinstalleerd, nou vind ik op de IBM/Lenovo site wel voor het type T41 drivers
(http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-46258.html)

Maar welke moet ik dan hebben? Heb geprobeerd te downloaden en op een usb stick gezet en vervolgens op de laptop gezet, hij pakt de bestanden als ware uit maar moet ik dan nog wat doen? Krijg het echt niet voor mekaar.

Kan er iemand mij helpen?

Alvast bedankt

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Je zit al op de goede weg, door drivers te downloaden.

Hij pakt ze inderdaad uit, naar een map op je C:\ schijf ergens (C:\WIN ofzo)

Gewoon even rondkijken op C:\ dan kom je wel een map tegen waar hij ze neerzet.

Je kunt dan in apparaatbeheer gewoon het apparaat aanklikken waarvoor je drivers wil installeren, en dan gewoon laten zoeken in de map van die driver (of de setup.exe gebruiken, in de map van de driver, als die er is. Maar dan heb je kans dat hij overbodige programma's gaat installeren)

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:50

Malarky

Wils voor wat ieder

Als je zeker wilt weten dat je niets verkeerds installeert pak je de drivers zover mogelijk uit bijvoorbeeld met 7-zip of nog beter met Universal Extractor. Daarna klik je met je rechtermuisknop op het gele vraagteken in apparaatbeheer en kies je voor stuurprogramma bijwerken -> Nee, nu niet -> Ik wil zelf kiezen -> Ook op deze locatie zoeken aanvinken -> ga naar de map met de drivers en kies je de map (dat moet in xp omdat hij niet naar onderliggende mappen kan zoeken) waar een of meerdere .INF bestanden instaan, als hij zegt geen betere driver gevonden kies je een map van een andere driver tot het lukt.

Mocht je van de onbekende driver niet te weten komen wat het is (ik heb geen ervaring met ibm laptops maar gok op een webcam of cardreader of misschien sneltoetsen zoals bij de acers) kun je deze even gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Thinkpad en Malarky bedankt voor jullie info, ik ben op de goede weg. Heb er nu inmiddels 2 opgelost.

Alleen nog 4 te gaan, om eerlijk te zijn weet ik niet welke ik moet nemen?

Netwerkcontroller
Onbekend apparaat
PCI-Modem
Ethernet-controller

Als jullie kijken bij de link, welke moet ik dan downloaden (http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-46258.html) ???

De namen vind ik nergens terug?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat ze ook niet herkend worden :)
Maar goed, als je kijkt naar de omschrijvingen kom je al een aardig end.
Ethernetcontroller = netwerkkaart
Netwerkcontroller = vaak ISDN, soms firewire
PCI-modem = duh :P 56K dinges

Bovendien kun je heel specifiek voor het exacte subtype van je model (even onderop de laptop kijken) de drivers verder uitfilteren door het hele product number op te geven - dus ook de drie letters/cyfers na de 2373.

En anders kan je natuurlijk elke driver downloaden en proberen totdat alles opgelost is.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2009 22:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, al de 6 drivers zijn geinstalleerd! Het heeft even geduurd maar jullie hebben we aardig opweg geholpen!

Thanks
Pagina: 1