Toon posts:

[iTunes] migratie muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn muziek op een externe schijf staan en ben er over aan het denken om een andere schijf te kopen en daar mijn muziek op te zetten. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om binnen itunes aan te geven dat die de huidige library ergens anders moet zoeken zonder alles opnieuw te importeren. De mappen indeling etc blijft namelijk allemaal hetzelfde alleen de schijf naam verandert.

het zou namelijk best wel een pokke werk zijn om alles opnieuw te importeren, met name in verband met de album covers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 17:57
Je kan de bibliotheek gewoon exporteren toch? Is een standaard functie in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat je dan doet is toch je itunes library exporteren om hem eventueel op een andere mac in te laden of na een her install opnieuw in te laden? Dat bedoel ik niet.

Gewoon in de huidige library de link van de mp3's aanpassen zodat hij de muziek op een andere schijf zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Voorkeuren --> (tabblad) Geavanceerd, daar kan je je nieuwe itunes map aangeven. Hij laat overigens alle muziek staan als je het niet aan geeft.
Ik zelf kopieer gewoon altijd als backup de itunes map vanuit Muziek naar een ext. hd. Maar zo kan het ook.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat bij mij gewoon de itunes map die ik toch al niet gebruik. Ik heb namelijk geen muziek op de interne HD staan en al helemaal niet in die map, dus het aanpassen van die link zal geen invloed hebben op mijn huidige muzieklijst als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt in itunes ook verwijzen naar een plek buiten je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:03:
Je kunt in itunes ook verwijzen naar een plek buiten je mac.
Dus als ik in dat menu aangeef dat hij mijn muziek op die en die schijf moet zoeken dan werkt het ook zonder mijn muziek opnieuw te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je kunt in iTunes Prefs gewoon aageven waar je bibliotheek staat. Dus gewoon verplaatsen en dan dat aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks, ga ik dat proberen als ik mijn nieuwe HDD heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
iTunes mag in iPods, iPhones & iTunes. Dus schopje daar naartoe :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1