Toon posts:

vraag XP draadloos inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik krijg het niet voor elkaar om op de vaste PC van mijn vriendin draadloos in te loggen via XP SP1.

Ik had eerst een Netgear router geinstalleerd via mijn eigen laptop en dat werkt allemaal prima.
Nu wil mijn vriendin uiteraard ook draadloos kunnen internetten via haar vaste kast/PC met WindowsXP.
SP1 heb ik geupgrade naar SP3 voor de zekerheid.

Maar waar ik ook zoek op deze PC, ik zie nergens een draadloze verbindingsmogelijkheid staan...?

Als ik naar netwerkverbindingen ga > rechtermuisknop op LANverbinding>eigenschappen - staat draadloze verbindingsoptie er niet tussen.

Weet iemand hoe ik een draadloze verbindig creeer?

Groet Robin.

Verwijderd

Hele simpele vraag: zit er wel een draadloze ethernetkaart in de PC?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, een "vriend" van mij zou deze PC wel even met een Belkin router draadloos maken, omdat deze er wel "verstand" van zou hebben. Maar zal hem voor de zekerheid contacteren of hij deze kaart heeft voorzien, maar daar ga ik wel vanuit.

Het is hem overigens niet gelukt om een draadloze verbinding te kunnen creeren. Hij gaf aan dat het aan de Motorola modem lag...!?
Lijkt mij sterk, dus ik heb vervolgens contact opgenomen met Ziggo die online mijn 3 jr oude modem heeft gechekt, en daar was niets mee aan de hand.

Nu heb ik dus maar zelf actie ondernomen want met meneer de IT-er schoot het dus niet op. Mijn laptop draait dus gewoon goed draadloos, nu nog alleen nog die kast van mijn vriendin...

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:44
als je op de kast van je vriendin inlog. kan je dan wel navigeren naar andere draadloze netwerken of staat de draadloze netwerkkaart wel bij apparaaat beheer?

How are you doing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:38:
Nou, een "vriend" van mij zou deze PC wel even met een Belkin router draadloos maken, omdat deze er wel "verstand" van zou hebben. Maar zal hem voor de zekerheid contacteren of hij deze kaart heeft voorzien, maar daar ga ik wel vanuit.

Het is hem overigens niet gelukt om een draadloze verbinding te kunnen creeren. Hij gaf aan dat het aan de Motorola modem lag...!?
Lijkt mij sterk, dus ik heb vervolgens contact opgenomen met Ziggo die online mijn 3 jr oude modem heeft gechekt, en daar was niets mee aan de hand.

Nu heb ik dus maar zelf actie ondernomen want met meneer de IT-er schoot het dus niet op. Mijn laptop draait dus gewoon goed draadloos, nu nog alleen nog die kast van mijn vriendin...
Je doet wel heel erg denigrerend over je vriend. Het komt op mij over alsof je hem maar een prutser vindt terwijl je er zelf niets van snapt. Niet echt sympathiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 00:50 . Reden: typo ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
Als die vaste PC standaard met SP1 kwam en de kast is nog nooit opengeweest, dan kan ik met 95% zekerheid zeggen dat die PC geen ingebouwde draadloze netwerkkaart heeft. Of hangt er een WiFi USB stick aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 08-08-2009 01:02 ]

Verwijderd

Jimster schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 01:02:
Als die vaste PC standaard met SP1 kwam en de kast is nog nooit opengeweest, dan kan ik met 95% zekerheid zeggen dat die PC geen ingebouwde draadloze netwerkkaart heeft. Of hangt er een WiFi USB stick aan?
Een aantal OEMs leveren WiFi kaartjes in hun desktops (Medion / Acer etc).

Maar ik zou als eerste eens SP3 installeren en de nieuwste drivers van je draadlozenetwerkkaart... dan is het probleem vermoedelijk wel opgelost.
[edit]Schrap SP3 opmerking maar :P

Kijk even of je bij apparaatbeheer je kaart kunt terug vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 01:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
stftweaker schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:43:
als je op de kast van je vriendin inlog. kan je dan wel navigeren naar andere draadloze netwerken of staat de draadloze netwerkkaart wel bij apparaaat beheer?
Ik heb het nagevraagd en er zit een ethernetkaart in...

Ik heb gekeken onder apparaatbeheer en zie geen draadloze netwerkkaart,
ik zie wel onder - Netwerkadapters staan:

1394-netwerkkaart
+
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

De laatste is de draadloze Netwerkkaart neem ik aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 10:09 ]

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Nee, dat is de "bekabelde"netwerk kaart.
Die ander is de FireWire port.

Zo te zien is de draadloze netwerk kaart niet geïnstalleerd. Staat er misschien een onbekende apparaat in de lijst? (of iets anders met een geel tekentje er voor?

[ Voor 71% gewijzigd door loser180 op 08-08-2009 10:10 ]

Jouw naam in onder mijn Post

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Nee, dat is gewoon een kaart waar een kabeltje in moet...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
loser180 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:09:

Zo te zien is de draadloze netwerk kaart niet geïnstalleerd. Staat er misschien een onbekende apparaat in de lijst? (of iets anders met een geel tekentje er voor?
Of heeft hij er uberhaupt wel fysiek een draadloze kaart ingestopt? 8)7 Als de kaart er fysiek wel inzit dan is het inderdaad een kwestie van uitzoeken welke kaart het is en drivers installeren. Anders zal inderdaad eerste een draadloze netwerkkaart moeten gaan kopen.

Dat het aan het motorola modem zou liggen is natuurlijk helemaal complete onzin, als jij geen verbinding met je draadloze netwerk kan krijgen ligt dat niet aan het modem. Dat motorola modem zorgt enkel voor je internetverbinding, het draadloze netwerk is een zaak voor je router.

Verwijderd

Topicstarter
loser180 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:09:

Ja, onder overige apparaten staat met gele vraagteken de ethernetcontroller. Onder algemeen tab staat de vermelding dat dit apparaat niet juist is geconfigureerd..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
Als je niet weet welke kaart en geplaatst is klik dan even op dezelfde plek op de Details tab en post even welke waardes er staan bij Apparaatinstantie-id of Hardware-id's, dus bijvoorbeeld PCI\VEN_10EC&DEV_8139
Dit geeft info over de gebruikte chip op de kaart (in dit voorbeeld de 8139 van Realtek->10EC) en hopleijk zijn hiervan algeme drivers van de fabrikant beschikbaar.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

Ja, onder overige apparaten staat met gele vraagteken de ethernetcontroller. Onder algemeen tab staat de vermelding dat dit apparaat niet juist is geconfigureerd..
Heb je een draadloze usb dongel, of een draadloze netwerk kaart er in zitten. Deze is vaak te herkennen aan een antenne die achter op moet schroeven. Is dit niet het geval zou ik een draadloze netwerk kaart gaan halen. Ik zou persoonlijk een linksys halen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een antenne achter de kast, dus die kaart zit erin... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:41:
Als je niet weet welke kaart en geplaatst is klik dan even op dezelfde plek op de Details tab en post even welke waardes er staan bij Apparaatinstantie-id of Hardware-id's, dus bijvoorbeeld PCI\VEN_10EC&DEV_8139
Dit geeft info over de gebruikte chip op de kaart (in dit voorbeeld de 8139 van Realtek->10EC) en hopleijk zijn hiervan algeme drivers van de fabrikant beschikbaar.
Ik heb gekeken onder apparaatbeheer>eigenschappen ethernetcontroller, maar zie daar geen Detailsmap of Apparaatinstantie met de id's. Ik zie op mijn scherm volgende:

Stuurprogramma online automatisch installeren levert helaas niets op..
Zou de Etherkaart slecht contact kunnen maken?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 20:13 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:34
Het heeft niks te maken met slecht contact oid maar er missen gewoon drivers.

Vraag eens aan je vriend welke netwerkkaart het is zodat je de drivers ervan kunt installeren tenzij je er een doos of iets dergelijks van hebt liggen thuis?

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 03:43
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:48:
[...]

Ik heb gekeken onder apparaatbeheer>eigenschappen ethernetcontroller, maar zie daar geen Detailsmap of Apparaatinstantie met id's. Ik zie op mijn scherm volgende:

[afbeelding]

Stuurprogramma online automatisch installeren levert helaas niets op. Zou de Etherkaart slecht contact kunnen maken?
Als je op het tabblad bronnen klikt..krijg je de infromatie die jij zoekt...

Verwijderd

Topicstarter
Onder bronnen staat dat: "dit apparaat geen bronnen gebruikt omdat het niet correct werkt"

Ik zal de drivers of netwerkkaart gegevens bij mn vriend zien te bemachtigen, alvast bedankt allemaal voor jullie medewerking! :)

...wordt vervolgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 15:11 ]

Verwijderd

Je kan ook de kast openslopen, en de kaart eruit halen. Dan kan je zien wat er op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:19:
Je kan ook de kast openslopen, en de kaart eruit halen. Dan kan je zien wat er op staat.
De kaart schijnt kapot te zijn, voorheen werkte het wel bij mn vriend. Ga nu maar een draadloze usb stick bestellen bij Netgear lijkt mij gemakkelijker _/-\o_

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

De kaart schijnt kapot te zijn, voorheen werkte het wel bij mn vriend.
Omdat die ws wel de driver had geinstalleerd. Vermoed dat er niks met je kaart aan de hand is. Wat eventueel wel zou kunnen is dat er een antiek mb in die pc van je vriendin zit die niet goed overweg kan met PCI 2.2 kaartjes, maar dan moet die pc wel erg oud zijn.
Pagina: 1