• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 22:18
Hallo Mede tweakers..

Ik zit eens te denken om zelf straks als ik weer thuis ben om een home server in te richten..
echter ik zit met een paar vraagjes..

dat zijn de volgende:

1: ik heb een systeem staan met de volgende specs:
amd 4600+ x2
3,5gb geheugen
1,2 tb hdd's
een ati hd3850
asus m2n sli deluxe
is dit verstandig om als server te gebruiken?

2: er zijn hier nog 2 pc's verder 1 van mij en 1 van de ouders. 3 laptops 2 van mij >:) is het verstandig om dan een server te maken die dhcp e.d draaid? of is het verstandiger om er alleen een download server van te maken?
want helaas kan ik er geen exchange op zetten zonder domein..

3: of wat is volgens jullie het beste wat ik met deze bak kan doen..
ooh ja ik wil hem dus ergens neerzetten en geen omkijken naar hebben door er steeds naartoe te lopen op afstand is de oplossing..

ik hoop op goede uitkomsten....

PSN: McMillan0984

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wat ga je doen met die server dan?

die amd is overkill, je wil denk ook niet zo'n halve game pc 24//7 aan hebben staan voor een beetje downloaden....

Verwijderd

Nee hoor, die proc is absoluut geen overkill. Ik zou eerder een iets hogere (en energiezuinige) nemen. Kost allemaal bijna niets meer, dat 10tje extra maakt ook niet veel uit neem ik aan.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 20:11

CoolGamer

What is it? Dragons?

Clavat schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:52:

1: ik heb een systeem staan met de volgende specs:
amd 4600+ x2
3,5gb geheugen
1,2 tb hdd's
een ati hd3850
asus m2n sli deluxe
is dit verstandig om als server te gebruiken?
Kan prima, al is het misschien niet super energiezuinig.
2: er zijn hier nog 2 pc's verder 1 van mij en 1 van de ouders. 3 laptops 2 van mij >:) is het verstandig om dan een server te maken die dhcp e.d draaid? of is het verstandiger om er alleen een download server van te maken?
want helaas kan ik er geen exchange op zetten zonder domein..
Als je al een router hebt die dhcp draait heeft het weinig meerwaarde om dit verplaatsen naar een server.
3: of wat is volgens jullie het beste wat ik met deze bak kan doen..
ooh ja ik wil hem dus ergens neerzetten en geen omkijken naar hebben door er steeds naartoe te lopen op afstand is de oplossing..
Dan zal je Extern bureaublad of een vnc-achtige toepassing op die server moeten installeren, daar is genoeg over te vinden op internet hoe je dat doet.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 22:18
nou dat is ook een beetje een vraag wat kan ik er van maken of mee doen want een game pc die heb ik ja vandaar...

PSN: McMillan0984

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-02 13:01
ik vind de hardeschijf ruimte maar iffi.. 5x 1TB ofzo.. dat is een home server..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 20:11

CoolGamer

What is it? Dragons?

Clavat schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:00:
nou dat is ook een beetje een vraag wat kan ik er van maken of mee doen want een game pc die heb ik ja vandaar...
Het gebruiken als server kan er prima mee, het is niet het meest energiezuinig, maar voor de rest is het prima geschikt als server te gebruiken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

Drop die videokaart zou ik zeggen, onboard voldoet prima, vooral als je van plan bent om die machine grafisch niet te gebruiken :)

My life for hire!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 13:28
Clavat schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:00:
lol, je wilt een server hebben draaien maar je weet nog niet waarvoor? lekker nuttig is dat dan, kost je alleen maar energie 8)7

dhcp server lijkt me niet handig, dat doet je router vast wel

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Met ^^

Het verstandigste is IMO om die pc uit te laten, dan heb je er ook geen omkijken naar

To serve betekend oa:
dienen
bedienen
helpen
van dienst zijn

Ik kan nergens lezen hoe die server je van dienst zou kunnen zijn. Door hem uit te laten bewijs je tenminste je electriciteitsrekening een dienst.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1