_Dune_ schreef op zondag 13 december 2009 @ 03:49:
Als pioneer, Teac en Plextor de enig goede branders zijn, waarom vindt je dan in de BBG's dan voornamelijk Samsung branders terug? Zelf gebruik ik voornamelijk NEC en Samsung branders en heb er absoluut geen klachten over.
Pioneer is kwalitatief worldleader. Sony NEC vroeger gewoon NEC, hadden (weet niet of dat nog steeds zo is) een het probleem dat nieuwe modellen pas goed gingen werken na een paar firmwares, niet echt aantrekkelijk. Plextor waren de top schrijvers toen ze de drives nog zelf ontworpen en maakten, tegenwoordig is het meer relabel spul geworden met plextor garantie (onsite). Maar laten we eerlijk wezen garantie op 3 tientjes is ook niet echt belangrijk meer.
Tja dan krijgen we samsung, daar kan ik heel simpel mee zijn, schrijven goed maar gaan met bosjes verrot. Ik had er ooit 1 gekocht een jaar geleden en vond het geweldig schijven. Toen moest ik voor vrienden kennissen en familie pc's bouwen/upgraden en hier en daar samsung drives in gedaan. Dat heb ik geweten want van de 8 stuks heb ik er 6 van terug kunnen brengen om diverse redenen.
Liteon was vroeger een leuk merk omdat ze gelijk waren met de plextor schrijvers maar dan goedkoper met minder buffer geheugen. Nu is het voor mij een te twijfelachtig merk geworden door dat ze standaard loopwerken gebruiken.
Daardoor is Pioneer de enige die voor mij nog interessant voor me is omdat ze de drives zelf ontwerpen en maken en duurzaam zijn en het belangrijkste dat het verschrikkelijk goede optische schijfjes er uit poepen.