Wat is er met de Pioneer DVD schrijvers gebeurd?

Pagina: 1
Acties:

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50
Ik zat te kijken naar een pioneer dvd schrijver maar ik snap er niks meer van, de Pioneer DVR-216D is door de plafon gestegen. Ik heb er een paar maande geleden nog 30 euro voor betaald en nou is die rond de 200 euro. Wat is er gebeurd? want er is ook geen nieuw type in de pricewatch al staat er op alternate deze er wel Pioneer DVR-217FBK maar niet op voorraad en hun weten ook niet wanneer.

Weet iemand wat er aan de hand is met de pioneer drives want er is niet aan te komen en wat je wel kan kopen is te duur. Ik vind dit allemaal heel vreemd.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 12:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kijkt scheel man. De DVR216D staat voor 22 euro in de lijst.

Systeem specs

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij 1 winkel, rest +- 9* zo veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 07-08-2009 22:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• AndreStarTrek
Raven schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:18:
Bij 1 winkel, rest +- 9* zo veel.
Dat bedoel ik inderdaad iedergeval 1 oplettende ;)

Verwijderd

volgens mij is het gewoon een fout in de pricewatch, vorige week stond er ook een vaio voor 2 euro zoveel...
(verkocht!)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verklaar dan eens waarom het bij meerdere winkels, en op de betreffende sites het bedrag ook abnormaal hoog, is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Waarschijnlijk gewoon een fout bij de leverancier. De sites waarbij de prijzen heel hoog zijn halen de prijzen bij de leverancier op en gooien daar een x percentage bovenop. (gok ik)

• AndreStarTrek
Xof schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:46:
Waarschijnlijk gewoon een fout bij de leverancier. De sites waarbij de prijzen heel hoog zijn halen de prijzen bij de leverancier op en gooien daar een x percentage bovenop. (gok ik)
Zou kunnen maar dat verklaard nog niet waarom er zo weinig van te koop zijn en waarom van het nieuwe model nog niet te koop is en niet in de pricewatch staat. Ik heb het idee dat er wat is met de leverancier.

• AndreStarTrek
Ik weet niet tot hoever dit effect heeft op de schrijvers van pioneer maar ik vond dit nog.
Pioneer en de prijsstijgingen

• AndreStarTrek
Heeft iemand inmiddels enig idee wat er met de dvd drives van pioneer is gebeurd?

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Geen idee, maar ik wil er ook weer een (gebruik nog een PATA, type DVR-111) in SATA variant aanschaffen.
Zeker nalv het artikel in de laatste C'T, waar Pioneer de enige brander was die daadwerkelijk goede brandresultaten kon neerzetten en populaire branders zoals Samsung en NEC/Sony daarin faalden.

• AndreStarTrek
Ik heb even contact opgenomen met pioneer per email, dus even afwachten wat het resultaat is.

Verwijderd

Je kan eventueel ook een draad aanmaken in het Pricewatch subforum of deze laten verplaatsen. Als het probleem bij de pricewatch ligt zullen ze daar sneller een oplossing vinden of makkelijker contact kunnen opgenemen met de specifieke webshops.

• AndreStarTrek
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:34:
Je kan eventueel ook een draad aanmaken in het Pricewatch subforum of deze laten verplaatsen. Als het probleem bij de pricewatch ligt zullen ze daar sneller een oplossing vinden of makkelijker contact kunnen opgenemen met de specifieke webshops.
Ik ben bang dat de pricewatch er niets mee te maken heeft.

Ik heb inmiddels contact gehad met pioneer nederland maar die leveren de drives niet zelf. Dat word geregeld door pioneer england.

Dit is de reactie van pioneer nederland.
Geachte heer /mevrouw,

Dank u voor uw reactie.

Aangaande uw vraag kunnen wij u het volgende meedelen:
Deze toestellen worden via Pioneer Europe(GB) geleverd.
Wij kunnen helaas niet in de gegevens van Pioneer Europe nagaan wat hier de reden voor is.
Pioneer Benelux leverd de PC modellen namelijk geheel niet uit.
Uw dealers inporteren deze modellen vanuit GB.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Pioneer Benelux
Customer & Service support

Inmiddels heb ik een mail gestuurd naar pioneer england dus ik laat het even weten wat daar uit komt.

[ Voor 20% gewijzigd door AndreStarTrek op 27-08-2009 23:58 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb gehoord dat Pioneer flink met zijn partner netwerk aan het sleutelen is/was; dus wellicht is de distro gewoon in de UK gewoon niet meer in staat om spullen aan andere landen leveren waar Pioneer's PC business niet vertegenwoordigd is (lees: Pioneer heeft het desbetreffende bedrijf uit het netwerk gegooid). Het gekke is namelijk, in de UK zijn alle Pioneer branders nog gewoon leverbaar, Play.com heeft de nieuwe BDR-203 gewoon in voorraad en Amazon kan 'm binnen 3 a 4 dagen al uitleveren.

Wel vervelend, nu moet je net zoals bij de Chenbro NAS behuizingen spullen uit de UK importeren om hier maar de componenten die je wil hebben te krijgen (Ik wilde bijvoorbeeld een tweetal BDR-203's om mijn oudere drives hier te vervangen... die moeten dus nu maar uit de UK komen...) :(

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 06-09-2009 12:18 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• AndreStarTrek
mindcrash schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:16:
Ik heb gehoord dat Pioneer flink met zijn partner netwerk aan het sleutelen is/was; dus wellicht is de distro gewoon in de UK gewoon niet meer in staat om spullen aan andere landen leveren waar Pioneer's PC business niet vertegenwoordigd is (lees: Pioneer heeft het desbetreffende bedrijf uit het netwerk gegooid). Het gekke is namelijk, in de UK zijn alle Pioneer branders nog gewoon leverbaar, Play.com heeft de nieuwe BDR-203 gewoon in voorraad en Amazon kan 'm binnen 3 a 4 dagen al uitleveren.

Wel vervelend, nu moet je net zoals bij de Chenbro NAS behuizingen spullen uit de UK importeren om hier maar de componenten die je wil hebben te krijgen (Ik wilde bijvoorbeeld een tweetal BDR-203's om mijn oudere drives hier te vervangen... die moeten dus nu maar uit de UK komen...) :(
Ah kijk ik zie dit wat aan de late kant, maar het is wel info waar je wat mee kunt. Ik heb pioneer uk al meerdere malen gemail maar ze zijn te laks om terug te mailen. Zo net nogmaals gedaan je weet nooit :P. Maar als ik het goed berijp dan zou geduld ook moeten helpen.

• AndreStarTrek
AndreStarTrek schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:04:
[...]

Ah kijk ik zie dit wat aan de late kant, maar het is wel info waar je wat mee kunt. Ik heb pioneer uk al meerdere malen gemail maar ze zijn te laks om terug te mailen. Zo net nogmaals gedaan je weet nooit :P. Maar als ik het goed berijp dan zou geduld ook moeten helpen.
Na meerdere malen mailen waar ik dit soort reacties telkens terug kreeg (keer of 3).
Hi

We apologies for the delay in replying to your E-mail, we have had some
issues with our E-mailing system.

If you are still experiencing issues with your product or need any further
assistance please call 01753 789500.

Thank You.

Heb ik nou een echte mail terug, nou ja het mag amper een naam hebben.
Hello,

Pioneer has ceased making this range of products and we do not know of anyone that has supplies now,sorry.
In the past,the companies below have stocked and sold these products but we do not think they have any further stock.
http://www.pioneer.no/no/...dwriter_distributors.html
The only other suggestion we can make is to consider e-mailing the Pioneer Europe support division and see if they might be able to help.

components.support@pioneer.eu

Regards.

Maar wat een aanfluiting zeg als je na 4 maande met zo antwoord op de proppen komt bah.

Heeft iemand anders nog info hoe het er eigenlijk voorstaat met de pioneer branders.

[ Voor 12% gewijzigd door AndreStarTrek op 01-12-2009 17:16 ]

• daan08

daan08

PEBKAC

Geachte heer /mevrouw,

Dank u voor uw reactie.

Tot onze spijt kunnen wij u met dit pc product niet ondersteunen.
Doordat Pioneer Benelux niet de importeur is van pc producten, zijn de medewerkers van Pioneer Benelux niet getraind en hebben niet de ervaring met deze pc producten.
De verkoper van deze pc producten hebben deze producten buiten de Benelux aangeschaft.
Wij raden u daarom aan om contact met uw dealer op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Pioneer Benelux

Nederland: 0900 PIONEER (0900 746 63 37)
www.pioneer.nl

België: 070 700 502
www.pioneer.be

Europa (enkel in het Engels):
www.pioneer.eu

fail :(

• AndreStarTrek
bulldoze schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:37:
Geachte heer /mevrouw,

Dank u voor uw reactie.

Tot onze spijt kunnen wij u met dit pc product niet ondersteunen.
Doordat Pioneer Benelux niet de importeur is van pc producten, zijn de medewerkers van Pioneer Benelux niet getraind en hebben niet de ervaring met deze pc producten.
De verkoper van deze pc producten hebben deze producten buiten de Benelux aangeschaft.
Wij raden u daarom aan om contact met uw dealer op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Pioneer Benelux

Nederland: 0900 PIONEER (0900 746 63 37)
www.pioneer.nl

België: 070 700 502
www.pioneer.be

Europa (enkel in het Engels):
www.pioneer.eu

fail :(
Bekenden reactie. Ik begin langzaam te denken aan een samenkoop actie. Dus bij deze een animo check laat het hier even weten.

• AndreStarTrek
Ondanks ik aardig ontmoedigd was na aanleiding van de laatste mail toch maar even pioneer europa gemaild en daar kwam het volgende uit.

Dear Andre,

Pioneer Europe has withdrawn from the PC Components distribution business from end of July 2009 for strategic reasons
due to this we don't have stock anymore of PC drives

We were informed that Pioneer Japan will continue to distribute direct products through some selective distributors
but we don't have information yet when the first products will arrive and the supported models.

we advise you to contact our former distributor for the Netherlands, maybe they still have stock of DVR-217

Dus ik ga pioneer japan maar is mailen, zit niets anders op. Ik zal de geïnteresseerde onder jullie op de hoogte houden.

[ Voor 51% gewijzigd door AndreStarTrek op 03-12-2009 00:05 ]

• AndreStarTrek
Het antwoord is terug, maar het is totaal niet wat ik had verwacht.

Geachte heer /mevrouw,

Dank u voor uw reactie.
Het is nog geheel niet bekend op welke manier en wanneer dit beschikbaar gaat komen binnen Nederland.
De berichten die vanuit Nederland worden verstuurd komen ten aller tijde ook in Nederland terecht om te worden beantwoord.

Nou ja afwachten maar.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik snap het niet. In je de reactie die je op 1 december terug hebt gekregen staat toch je antwoord? Ze zijn gestopt met het maken van DVD branders. Is een goede verklaring waarom ze niet meer te vinden zijn, of voor hele hoge prijzen.

Ik zou ook niet weten waarom je niet simpelweg overstapt op Sony-Optiarc of iets dergelijks. De kwaliteit is er echt niet minder van.

Tesla Model Y RWD (2024)

• daan08

daan08

PEBKAC

Dus ze zijn niet gestopt. Ik heb er nodig.. ik denk dat ik maar voor tweedehands ga

[ Voor 15% gewijzigd door daan08 op 12-12-2009 20:07 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vraag mij af wat is er zo bijzonder aan Pioneer drives? Er zijn genoeg andere merken die ook uitstekende branders maken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• daan08

daan08

PEBKAC

De enige betaalbare drive (Teac en Plextor presteren ook wel) met goede brandresultaten. Ik refereer aan een artikel in de c't van september.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als pioneer, Teac en Plextor de enig goede branders zijn, waarom vindt je dan in de BBG's dan voornamelijk Samsung branders terug? Zelf gebruik ik voornamelijk NEC en Samsung branders en heb er absoluut geen klachten over.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zelf gebruik ik lite-on branders, deze worden vaak geproduceerd voor andere merken. Je weet dus bijna niet wat je koopt.
Lite-on koop ik omdat je de dvd dan kunt scannen op kwaliteit, dus of de dvd goed leesbaar is.(plextor kan dit ook, andere merken weet ik niet).

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Ik moest een tijd geleden een kopie maken van een DVD, dit kon met geen een brander, behalve met een Pioneer brander. Pioneer branders komen ook altijd zeer goed uit diverse testen, dus het is wel jammer dat ze hier niet meer geleverd worden.

• daan08

daan08

PEBKAC

_Dune_ schreef op zondag 13 december 2009 @ 03:49:
Als pioneer, Teac en Plextor de enig goede branders zijn, waarom vindt je dan in de BBG's dan voornamelijk Samsung branders terug? Zelf gebruik ik voornamelijk NEC en Samsung branders en heb er absoluut geen klachten over.
Ik denk dat de BBG een afspiegeling is van de markt, geen kwaliteitstest. Ik heb trouwens ook vooral NEC en Samsungs in gebruik dat is niet vreemd gezien de verkrijgbaarheid en lage prijs. Zou je aanraden dat artikel te lezen want de reviewer heeft duidelijk veel verstand van zaken. Het is jammer dat c't de resultaten niet online heeft staan. http://www.fnl.nl/ct/oude...9/terug-naar/overzicht-1/

• AndreStarTrek
_Dune_ schreef op zondag 13 december 2009 @ 03:49:
Pioneer is kwalitatief worldleader. Sony NEC vroeger gewoon NEC, hadden (weet niet of dat nog steeds zo is) een het probleem dat nieuwe modellen pas goed gingen werken na een paar firmwares, niet echt aantrekkelijk. Plextor waren de top schrijvers toen ze de drives nog zelf ontworpen en maakten, tegenwoordig is het meer relabel spul geworden met plextor garantie (onsite). Maar laten we eerlijk wezen garantie op 3 tientjes is ook niet echt belangrijk meer.

Tja dan krijgen we samsung, daar kan ik heel simpel mee zijn, schrijven goed maar gaan met bosjes verrot. Ik had er ooit 1 gekocht een jaar geleden en vond het geweldig schijven. Toen moest ik voor vrienden kennissen en familie pc's bouwen/upgraden en hier en daar samsung drives in gedaan. Dat heb ik geweten want van de 8 stuks heb ik er 6 van terug kunnen brengen om diverse redenen.

Liteon was vroeger een leuk merk omdat ze gelijk waren met de plextor schrijvers maar dan goedkoper met minder buffer geheugen. Nu is het voor mij een te twijfelachtig merk geworden door dat ze standaard loopwerken gebruiken.

Daardoor is Pioneer de enige die voor mij nog interessant voor me is omdat ze de drives zelf ontwerpen en maken en duurzaam zijn en het belangrijkste dat het verschrikkelijk goede optische schijfjes er uit poepen.

• AndreStarTrek
Het heeft even geduurt maar Alternate verkopen weer Pioneers en ook meteen het nieuwste model

Pioneer DVR-S18LBK

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik was erg gecharmeerd van de Advanced Disc Quality scanning in Nero Discspeed in combinatie met de Benq DW1620 drive. Hiermee kon je feilloos prulmedia zoals Platinum onderscheiden van kwaliteitsmedia, doordat je de correctable errors kunt uitlezen op diverse nivo's (C1/C2 / PI/PO/Jitter enz).

Helaas is de Benq DW1620 die ik daarvoor gebruikte overleden... en er schijnen weinig andere drives te zijn die ondersteunt worden door Nero Discspeed/Advanced Disc Quality. Misschien is de Pioneer een goede optie?

Of zijn er nog meer mogelijke combinaties van hard- en software waarmee je deze testen kunt doen?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er is geen enkele drive meer op de markt die de Advanced Disc Quality test ondersteunt.
Maar er zijn nog wel drives die de gewone Disc Quality test ondersteunen. Pioneer niet, maar wel LiteOn en NEC.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit is een topic kaping, maar aangezien de lezers van dit topic toch wel geinteresseerd zijn in de kwaliteit van de schijfjes die men brandt toch wel enigzins on-topic.

Nero Discspeed disc quality scan is blijkbaar vooral voor drives met een bepaalde NXP chipset gemaakt. Een alternatief is Qpxtool:

http://qpxtool.sourceforge.net/qpxtool.html

Ik heb alleen geen idee welke van de supported drives momenteel verkrijgbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door joopv op 12-01-2010 23:28 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
joopv schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:14:
Nero Discspeed disc quality scan is blijkbaar vooral voor drives met een bepaalde NXP chipset gemaakt.
Nee hoor. Maar met de NXP drives kun je gewoon meer infornatie uitlezen ;)
Pagina: 1