Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual Soundcards, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Ik heb sinds gisteren een surround sound speakerset gekocht, de Logitech Z5500 en ik heb ook een surroundsound koptelefoon, de speedlink Medusa 5.1 pro gamer. Nu zit ik met een probleem, ik kan niet beide tegelijk aansluiten, omdat er daarvoor niet genoeg poorten zijn. Nu was mijn vraag, kan ik twee geluidsaarten in mijn pc stoppen? De geluidskaart die ik nu heb zit op mijn moederbord en dat is de Gigabyte GA-EP45-DS3.
En de kaart die ik er graag bij zou doen is de Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Expres.

Alvast bedankt!

🇺🇦

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Je kan twee geluidskaarten in je pc stoppen ja. Je moet dan wel per applicatie aangeven naar welke geluidskaart je de uitvoer wilt sturen.

Als ik jou was zou ik nog wel even controlleren of je onboard geluidskaart geen mogelijkheid heeft voor het uitsturen van S/PDIF. Dan heb je geen extra geluidskaart nodig, want dan sluit je de Z5500 gewoon digitaal aan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 02:38

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Kan je niet gewoon drie keer dit gebruiken ?
Afbeeldingslocatie: http://www.bluepc.nl/images/splitter%203,5.jpg

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Nycrea
Oke, hoe sluit ik de z5500 digitaal aan dan? Want er zaten alleen de 3 gewone kabeltjes bij.
En misschien een domme vraag, maar hoe ziet de digitale uitgang eruit, ik heb er niet zoveel verstand van.

🇺🇦

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 05:38
Wouter.S schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:26:
[afbeelding]
Dat vermindert de geluidskwaliteit echt zwaar

• Nycrea
Wouter.S schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:26:
[afbeelding]
Daar had ik ook over nagedacht, maar dan verlaag je de weerstand, en dat kan schadelijk zijn voor de speakers, want daar zat nog speciaal een briefje bij dat je de kabels niet moest verlengen.

🇺🇦

• Nycrea
n0elite schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:28:
[...]

Dat vermindert de geluidskwaliteit echt zwaar
Oke, dat moet ik dus niet doen =]

🇺🇦

Verwijderd

Koop een TOS-Link kabeltje, hoeft niet meer van € 25,- te kosten, stop deze in het grijze poortje/klepje van je moederbord en stop hem in je Z-5500 control pod.

Je kan ook je koptelefoon slechts stereo aansluiten op je Z-5500 control pod natuurlijk ;)

Sowieso is een 5.1 koptelefoon een beetje een gimmick, welk oor krijgt nu de bass en welke de center??? ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Nycrea schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:28:
Oke, hoe sluit ik de z5500 digitaal aan dan? Want er zaten alleen de 3 gewone kabeltjes bij.
En misschien een domme vraag, maar hoe ziet de digitale uitgang eruit, ik heb er niet zoveel verstand van.
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/Products/ViewImage.aspx?ProductID=2843&ImageType=ProductImageBack
Het tweede 'torentje' van links. Bovenste is optical onderste is coax. Als het goed is heb je één van die gekregen bij je Z5500.

http://www.gigabyte.com.t...3&ProductName=GA-EP45-DS3

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 07-08-2009 21:34 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Nycrea
Hmm, ik heb niks gezien, wat hoor ik erbij te krijgen eigenlijk, een verlengstukje of een kabel of iets. Ik zal nog eens even goed kijken

Edit: Ik zie het al, er moet een kabel bij zitten, even kijken waar die dan is

[ Voor 23% gewijzigd door Nycrea op 07-08-2009 21:41 ]

🇺🇦

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Klopt, standaard worden er ook geen optische/digitale kabels meegeleverd met de Z5500. Die zul je dus nog los moeten kopen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Nycrea
Ooh oke, maar dat zal ook niet gek veel kosten denk ik

Heel erg bedankt voor jullie hulp iniedergeval!

[ Voor 32% gewijzigd door Nycrea op 07-08-2009 21:49 ]

🇺🇦

Verwijderd

Wil je er ook mee gamen in 5.1? Dan zul je in sommige gevallen alsnog die 3 analoge kabels (naast de digitale?) moeten houden omdat niet ieder moederbord / geluidskaart Dolby Digital live aan kan. En dan heb je stereo geluid in games.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:55
Een 5.1 koptelefoon? hmmz..
Persoonlijk zou ik de Z5500 inderdaad gewoon via toslink aansluiten.
En de koptelefoon in de koptelefoon uitgang van de Z5500
.. maar goed.. ik geloof daar zelf niet zo in.. 5.1 door een koptelefoon..

*sowieso

Verwijderd

DonJunior schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:51:
Een 5.1 koptelefoon? hmmz..
Persoonlijk zou ik de Z5500 inderdaad gewoon via toslink aansluiten.
En de koptelefoon in de koptelefoon uitgang van de Z5500
.. maar goed.. ik geloof daar zelf niet zo in.. 5.1 door een koptelefoon..
offtopic:
Waarom zou het niet kunnen werken? Je hebt ook maar 2 oren, en 'surround' hoor je door de kleine vertraging doordat het geluid iets later bij het ene oor is dan het andere. Als je dit succesvol kunt simuleren dan zou je prima perfect surround kunnen hebben met een hoofdtelefoon.
Het klinkt echter makkelijker dan het is aangezien dingen zoals de vorm van de oorschelp ook een belangrijke rol spelen.

Zet maar eens een hoofdtelefoon op en luister hiernaar:
http://www.youtube.com/watch?v=3-9zxSpx5-I

• Nycrea
Ik denk dat dat ik het maar met toslink ga doen, als het goed is zit er zo'n ingang in mijn moederbord, en in de z5500 ook zo te zien.
Ik lees nu net even wat over de toslink, en er stond dat deze geen dolby digital plus support, en ik snap er niet veel van, maar volgens mij is de enige vorm van 5.1 met digital output die mijn soundcard kan dolby digital live, is dat hetzelfde of kan het wel?

[ Voor 49% gewijzigd door Nycrea op 07-08-2009 22:08 ]

🇺🇦

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

5.1 koptelefoons werken perfect hoor en het is ook echt surround heb ze vaak zat opgehad en zit serieus te denken om me 2.1 van de hand te doen voor een 5.1...

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Goede lectuur: Wikipedia: Dolby Digital
En vooral:
"Dolby Digital live (DDL) Is een real-time encoderende technologie voor interactieve media zoals videospelletjes. Het converteert elk audiosignaal van een computer of spelconsole tot een 5.1 in het Dolby Digital-formaat en transporteert dit via een enkele S/PDIF-kabel. Een belangrijk voordeel van deze technologie is dat het het gebruik van multikanaals geluid toelaat, die normaal gelimiteerd wordt tot PCM-stereo of analoog multikanaal."

Als je geluidskaart dus DDL ondersteund dan kan hij dus real-time (LIVE) bijvoorbeeld het geluidssignaal van een game omzetten naar Dolby Digital. Je logitech setje kan dit vervolgens decoderen en je hebt 5.1 geluid.
DVD's zijn meestal al in AC3 (Dolby Digital) geëncodeerd (of in DTS, een alternatief voor DD) dus met dat signaal hoeft verder niets te gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 22:13 ]

• Nycrea
Xenomorphh schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:11:
5.1 koptelefoons werken perfect hoor en het is ook echt surround heb ze vaak zat opgehad en zit serieus te denken om me 2.1 van de hand te doen voor een 5.1...
Speedlink Medusa 5.1 Pro Gamer heeft goede prijs kwaliteit, het enige dat mist is een hoofd volume regelaar, en het volumeregelaartje dat eraan zit is van slechte kwaliteit, de rest is perfect.

🇺🇦

Pagina: 1