Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 07:21
Vorige week heb ik in mijn pc de WD Caviar Green 2TB ingebouwd om mijn media op te gaan slaan. Deze werd als derde schijf ingebouwd.

Na de schijf met de disktool van Vista te hebben ingedeeld en geformatteerd ontstond de ellende.
Op willekeurige momenten (hetzij gamen, internet, fotobewerking..) toonde Vista bsod 0x000124.
Deze foutcode lijkt met nogal veel hardware te linken zoals uit de topics op GoT blijkt vooral met audio en video. Merkwaardig is dat voor de inbouw van de derde disk het systeem vlekkeloos liep (sinds de bouw 1,5 jaar terug).

Geprobeerd om het probleem op te lossen:
  • Vista teruggezet naar een eerder herstelpunt (omdat ik dacht dat het wellicht met een stuk software te maken had. Na een week in herstelpunten terug gegaan te zijn bleef het probleem zich voordoen.
  • Herstelfunctie van de Vista-dvd geprobeerd. Geen oplossing.
  • Bios geflashed naar de meest recente versie. Geen oplossing.
  • Vista is voorzien van alle meest recente updates.
  • Website van WD geeft ook geen oplossing of herkenning van het probleem.
Na de harde schijf bij de zaak teruggebracht te hebben is deze gecontroleerd en bleek beschadigd te zijn. Dit bleek bij een DTF test. De schijf werd vervangen en de nieuwe heb ik vandaag ingebouwd. Alle andere schijven heb ik uitgebouwd en ik probeerde Vista clean op de nieuwe schijf te installeren.

Het probleem is nu dat Vista setup continue vastloopt op willekeurige momenten...

Het lijkt er op dat dit probleem toch echt iets met de 2TB schijf te maken heeft (wellicht in relatie met mijn systeem). Iemand met meer info, suggesties of hopelijk een oplossing?

PS3 Gamertag: ExcessiveBlur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer vista 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
heb je 1 grote partitie gemaakt of meerdere kleine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 07:21
Ik heb inderdaad 1 grote partitie gemaakt. In de tussentijd heb ik nog wat verder zitten prutsen.

De 2TB-schijf heb ik uit het systeem gehaald en een oude 500GB WD schijf terug gezet.
Hierop heb ik Vista geïnstalleerd en deze installatie verliep vlot en zonder problemen.

Het systeem loopt nu wel op willekeurige momenten vast zonder foutmelding of wat dan ook.
In de logboeken van Windows staat geen relevante foutmelding, waarschuwing of andere bijzondere vermelding.

Lijkt er op dat er iets anders dan mijn schijf aan het afsterven is.. ;(

Update: na nog wat verder prutsen heb ik één van de 2 geheugendimm's eruit gehaald.
Sindsdien loopt Vista perfect, zonder vastlopers, op 1 dimm.
Eerder gaf de Vista geheugencontrole al aan dat er geen problemen waren met de dimms.
Of die tool heeft het verkeerd, of het slot op het mobo is defect..

Suggesties?

[ Voor 22% gewijzigd door Blur op 08-08-2009 16:23 . Reden: update mbt geheugen ]

PS3 Gamertag: ExcessiveBlur

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Als je je geheugen verdenkt, zou ik eens een nachtje memtest laten draaien vanaf bootable cdrom/usb :)

Verwijderd

Vista kan partities van 2TB niet aan.
Toen ik mijn RAID 0 array ging bouwen van 3TB ging Vista keer op keer weer dood.
Pas toen ik hem onderverdeelde in 2 van onder de 2TB wilde Vista werken.
Windows is niet geschikt voor partities boven de 2TB.
Uberhaupt niet voor drives van 2TB+

Edit: Na wat lezen op de microsoft knowledgebase schijnt dit alleen met BOOT drives problemen te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 19:36 ]

Pagina: 1