Ik quote maar gewoon even het relevante deel uit de review.
Zelfs als een betere fan op de H50 wordt gemonteerd en een slechtere op de TRUE blijft er een verschil van bijna 7 graden Celsius over. De enige mogelijke conclusie lijkt mij dan ook: de H50 is mislukt en totaal ongeschikt voor een dik overgeclockte i7, want 78,8 graden is toch echt te heet. Beide koelers kosten ook nog eens ongeveer evenveel, dus voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Het enige voordeel zou nog kunnen zijn dat (de fan van) de H50 stiller is, maar dat is dan weer niet getest.
Ehm, sorry? De ontwerpers zijn in hun opzet geslaagd? De H50 kan de strijd met de TRUE 'makkelijk aan'? Het verschil tussen beide koelers is onder load 11 (!) graden Celsius, een dikke 15%, en zelfs een dikke 25% als je uitgaat van het verschil met de ambient temperatuur (dat is, als ik uitga van een ambient temperatuur van ca. 20 graden - die staat namelijk niet in de review vermeld).Wanneer de cpu flink belast wordt, wordt het beide koelers aardig warm onder de koperen voeten. De H50 weet de TRUE echter met gemak voor te blijven, wat niet heel vreemd is, aangezien de TRUE een ventilator heeft die 700tpm langzamer draait. (...)
Load-temperatuur (graden Celsius)
H50
67,8
True
78,8
(...)
Load-temperatuur met omgewisselde fans (graden Celsius)
H50
67,8
True
74,4
De ontwerpers van de H50 lijken in hun opzet geslaagd, aangezien hun koeler de strijd met een van de beste luchtkoelers die momenteel op de markt zijn, met gemak aankan. De H50 moet ongeveer 65 euro kosten, terwijl de TRUE met een prijs van ruwweg 60 euro niet veel goedkoper is.
Zelfs als een betere fan op de H50 wordt gemonteerd en een slechtere op de TRUE blijft er een verschil van bijna 7 graden Celsius over. De enige mogelijke conclusie lijkt mij dan ook: de H50 is mislukt en totaal ongeschikt voor een dik overgeclockte i7, want 78,8 graden is toch echt te heet. Beide koelers kosten ook nog eens ongeveer evenveel, dus voor de prijs hoef je het ook niet te doen. Het enige voordeel zou nog kunnen zijn dat (de fan van) de H50 stiller is, maar dat is dan weer niet getest.
[ Voor 6% gewijzigd door Cocytus op 07-08-2009 19:47 ]