Toon posts:

Beeld als computer lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort, zo'n anderhalve week geleden, blijven spellen midgame vastlopen. Allereerst blijft het geluid zich herhalen als een vastgelopen plaat en gaat vervolgens het beeldscherm uit omdat het geen signaal krijgt. Ik heb beide mijn hardeschijven geformat en de nieuwste drivers en OS updates gedownload zonder enig succes. Mijn water zegt me dat het aan de videokaart ligt, al zijn de spellen als ze het doen heel mooi. Heeft iemand enig idee waar het aan zou liggen?

P.S. Het enig spel dat het wel doet is Enemy Territory. Wat niet erg veel vergt aan geheugen enzovoort. Het is een vrij gedateerd spel.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:27

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Het is natuurlijk ook een optie om te zeggen wat er aan harde waren in je pc huist..

Signature

Verwijderd

Waarschijnlijk aan je: CPU, moederbord, geheugen, videokaart, HD of voeding. :)

En om er zeker van te zijn zou ik maar gaan testen aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niemand is hier namelijk helderziend naar mijn weten. ;)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54

Nibbz

Postmaster General

ik zelf te denkn aan geheugen problemen, of misschien voeding problemen.. (denk zelfs geheugen.. omdat je zegt dat een oude game zonder moeite draait)..

draai een geheugen benchmark (zijn d'r zat free te krijgen)

13:37

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 16:39
Oude games vereisen minder gpu power. Als de gpu dan half-dood is kan hij dit nog wel uitvoeren, maar bij de zwaardere taken valt hij uit. Bijvorrbeeld zwaarder werk -> meer hitte. Ik denk dan eerder aan een videokaart probleem dan aan een geheugen probleem.

Maar goed, het kan van alles zijn dus de troubleshooter zal wel wat meer duidelijk maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Forcepoint op 07-08-2009 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb het afgelopen uur van alles geprobeerd. Tot het installeren van drivers, geheugen sticks vervangen en bios updaten. Het hielp allemaal niets. Wat wel zo is is dat mijn videokaart ontzettend heet. Zo heet zelfs dat ik mijn vingers verbrand als ik het langer dan drie seconden erop houd.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05 21:40
Hoe warm worden je videokaart en cpu dan?

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-04 23:15
Doe ons nou even een plezier en geef je specs. "onzettend heet" is ook niet zo nuttig, download HWmonitor (niet eens een install...) en je kan al je temps mooi uitlezen en even vermelden.

Verwijderd

Hmm, lijkt me oververhitting, wat niet zo vreemd is, het is zomer. Bij mijn oude Athlon XP liep ie eerst vast voor een paar seconden en viel daarna uit, de ventilatoren bleven dan draaien.

Haal je zijpaneel er eens af en zet er een tafelventilator op, hoogste stand uiteraard, dan is hitte het probleem niet meer. En ontstof je pc, werkt ook geweldig. ;)

Je kunt ook even kijken met Prime95 en Furmark of je CPU en VGA wel stabiel zijn.

En geef ons nou je specs, zoals -The_Mask- zei, we zijn niet helderziend. :+

• CedricD
Mijn oud PC'tje viel ook uit, kheb er dan een koelerke ingestoken van een pc van de jaren 95 en mijn oud PC'tje viel nie meer uit maar maakte héél véél lawaai :p

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet precies wat jullie met mijn specs willen bereiken omdat ik uiteraard heb gekeken of mensen met dezelfde software soortgelijke problemen hebben gehad. Maar misschien kunnen jullie er iets mee opsteken.

Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4200+ @ 2210MHz
Moederbord: ASUSTeK Computer INC. M2N-SLI DELUXE mainboard
Ram: 512MB x 2
Videokaart: Radeon X1950 Series Secondary (256MB)
HDD: Seagate 500 GB x 2

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 16:39
Met je specs krijgen we een beetje een indicatie over hoe warm hij kan worden bijvoorbeeld. Stel dat je een zwakke videokaart had, dan zou deze waarschijnlijk minder snel oververhitten dan een high-end. En zo te zien heb jij een high-end kaart (voor die videokaart generatie), die behoorlijk warm kan worden.

Kijk eens met speedfan naar de temperaturen en post de resultaten.

• CedricD
Ja, als we de temperaturen weten dan komen we al een heel eind verder ;)
Pagina: 1