Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zojuist kwam ik er per toeval achter dat je het uiterlijk van een Windows NT 5.2 Professional (XP x64 Edition) kunt omzetten naar een Windows NT 5.2 Server Standard Edition door enkele registry wijzigingen.

De wijzigingen die ik heb gemaakt:
HKLM\SYSTEM\Setup\SystemPrefix naar 6b 08 00 00 00 00 44 4c
HKLM\SYSTEM\ControlSet00?\Control\ProductOptions\ProductSuite van leeg naar Enterprise[CR]Terminal Server
HKLM\SYSTEM\ControlSet00?\Control\ProductOptions\ProductType van WinNT naar ServerNT

Windows XP boot dan ineens met de tekst Windows Server 2003.

• Is de client dan ook daadwerkelijk van een werkstation naar een server veranderd? Of is alleen het uiterlijk veranderd?
• Wat gebeurt er als ik dit met Windows NT 5.1 probeer? Windows NT 5.1 Server bestaat naar mijn weten namelijk niet.
• Bij het inloggen krijg ik wel een licentiefoutmelding. Ik heb dus alvast een Standard 2003 licentie uit de kast gepakt. Ik neem aan dat ik die moet invoeren om de Windows legaal te maken?

-edit-
Vraag 2 is opgelost:

Boot scherm
Windows XP Server
• Wat is Whistler?

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 07-08-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom je dit uberhaupt zou willen uitproberen, maar goed.

De vragen die je stelt zijn volgens mij vrij eenvoudig te beantwoorden door jezelf door het natuurlijk gewoon te proberen of Google eens een slinger te geven.

Misschien is het voor meer mensen te begrijpen indien je de juiste namen gebruikt. Ik kan me namelijk niet herinneren dat er ooit een Windows NT 5.2 of Windows NT5.1 in de winkel te koop is geweest :+ Maar goed...da's natuurlijk mijn bescheiden mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TheVMaster schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:31:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom je dit uberhaupt zou willen uitproberen, maar goed.
Omdat ik een Tweakert ben natuurlijk :9

Bovendien is bovenstaande niet alleen van toepassing op Windows NT 5.x, maar ook op NT 4.0 en NT 3.x.
Wellicht is bovenstaande dus ook mogelijk op NT 6.1 (Windows 7). Je kunt dan je Windows Workstation ombouwen naar Windows 2008 Standard Edition R2 zodat je er alvast mee kunt spelen voordat het uberhaupt uit is.
De vragen die je stelt zijn volgens mij vrij eenvoudig te beantwoorden door jezelf door het natuurlijk gewoon te proberen of Google eens een slinger te geven.
Google is hier niet volledig in. Mijn startpost geeft al meer informatie dan uberhaupt op Google te vinden is. De informatie is wel te vinden over NT 4.0 en NT 3.x, maar ook die informatie is nog niet volledig.
Misschien is het voor meer mensen te begrijpen indien je de juiste namen gebruikt. Ik kan me namelijk niet herinneren dat er ooit een Windows NT 5.2 of Windows NT5.1 in de winkel te koop is geweest :+ Maar goed...da's natuurlijk mijn bescheiden mening...
Dat is om aan te geven om welke versie het gaat. Gewoonweg Windows XP vermelden is niet voldoende omdat er blijkbaar meerdere versies van bestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 07-08-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Trommelrem schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:57:
[...]

Omdat ik een Tweakert ben natuurlijk :9

Bovendien is bovenstaande niet alleen van toepassing op Windows NT 5.x, maar ook op NT 4.0 en NT 3.x.
Wellicht is bovenstaande dus ook mogelijk op NT 6.1 (Windows 7). Je kunt dan je Windows Workstation ombouwen naar Windows 2008 Standard Edition R2 zodat je er alvast mee kunt spelen voordat het uberhaupt uit is.
:+ Oke duidelijk.....
[...]

Google is hier niet volledig in. Mijn startpost geeft al meer informatie dan uberhaupt op Google te vinden is. De informatie is wel te vinden over NT 4.0 en NT 3.x, maar ook die informatie is nog niet volledig.
Blijkbaar zijn er niet veel mensen mee bezig.....om eerlijk te zijn wordt ik toch wel een beetje niewsgierig. Ik zeg.....probeert u maar dan zal er de volgende keer op Google wel wat te vinden zijn...enneh....ik zeg post dan gelijk ff een paar leuke screens van de verschillen in looks/startschermen etc..
[...]

Dat is om aan te geven om welke versie het gaat. Gewoonweg Windows XP vermelden is niet voldoende omdat er blijkbaar meerdere versies van bestaan.
Wel fijn dat je de versies er ff bij zet, hehe zo wordt het ook duidelijk voor de mensen die niet alle NT x.x versies uit hun hoofd kunnen herleiden tot de fancy marketing namen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Wat er op Google te vinden is, is dat je NT4/NT5 Workstation kunt ombouwen naar NT4/NT5 Server (NT5 = Windows 2000). NT4 en NT5 hebben voor zowel Workstation als Server dezelfde binaries.

Over Windows NT 5.1 (XP) is daarentegen vrij weinig te vinden over de tweak. Dat komt wellicht omdat Windows 2003 een iets andere versie is (NT 5.2).

Windows XP x64 Edition is daarentegen wel NT 5.2 en is dus gelijk aan Windows 2003 (de meeste binaries dan). Toen ik de tweak uitvoerde op Windows XP x64 Edition, toen werd deze plots getransformeerd in Windows 2003 x64 Standard Edition. Tweakert als ik ben, heb ik de tweak ook op Windows XP (NT 5.1) geprobeerd. Echter wat schepte mijn verbazing? Het werkte. Echter: Windows heet ineens Windows XP Advanced Server. Dit is dus een versie die nooit is uitgekomen.

Voordeel?
Geen idee. Wellicht kun je applicaties die hardnekkig alleen op Windows XP draaien en niet op Windows 2003 toch op een Terminal Server werkend krijgen. Gewoon door Terminal Services op Windows XP Advanced Server te installeren dus.

Voor de duidelijkheid een lijstje:

NT4: Windows NT
NT5: Windows 2000 Professional/Server
NT5.1: Windows XP Professional, Windows XP Home
NT5.2: Windows XP x64 Edition, Windows 2003, Windows 2003 x64 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Trommelrem schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:05:
Wat er op Google te vinden is, is dat je NT4/NT5 Workstation kunt ombouwen naar NT4/NT5 Server (NT5 = Windows 2000). NT4 en NT5 hebben voor zowel Workstation als Server dezelfde binaries.

Over Windows NT 5.1 (XP) is daarentegen vrij weinig te vinden over de tweak. Dat komt wellicht omdat Windows 2003 een iets andere versie is (NT 5.2).

Windows XP x64 Edition is daarentegen wel NT 5.2 en is dus gelijk aan Windows 2003 (de meeste binaries dan). Toen ik de tweak uitvoerde op Windows XP x64 Edition, toen werd deze plots getransformeerd in Windows 2003 x64 Standard Edition. Tweakert als ik ben, heb ik de tweak ook op Windows XP (NT 5.1) geprobeerd. Echter wat schepte mijn verbazing? Het werkte. Echter: Windows heet ineens Windows XP Advanced Server. Dit is dus een versie die nooit is uitgekomen.

Voordeel?
Geen idee. Wellicht kun je applicaties die hardnekkig alleen op Windows XP draaien en niet op Windows 2003 toch op een Terminal Server werkend krijgen. Gewoon door Terminal Services op Windows XP Advanced Server te installeren dus.

Voor de duidelijkheid een lijstje:

NT4: Windows NT
NT5: Windows 2000 Professional/Server
NT5.1: Windows XP Professional, Windows XP Home
NT5.2: Windows XP x64 Edition, Windows 2003, Windows 2003 x64 Edition
Wat ik overigens dan wel ga afvragen...wat voor soort support zou je op Windows XP Advanced Server dan krijgen? Het is geen Windows XP en het is geen Windows Server 2003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Geen support. Het OS bestaat namelijk officieel niet.

Een Service Pack 2 voor Windows 2003 installeren op Windows NT 5.2 Professional (Windows 2003 omgebouwd naar Windows XP) resulteert zelfs in een error. Wellicht komt dat omdat ik de setup volgens een nondefault methode heb uitgevoerd, of misschien Service Pack 2 voor Windows 2003 gewoonweg niet gemaakt voor Windows NT 5.2 Workstation.

Service Pack 2 voor Windows 2003 x64 installeert daarentegen wel gewoon op Windows NT 5.2 Workstation x64 (XP x64 dus), maar dat komt ook omdat er een officieel ondersteunde versie van NT 5.2 Workstation bestaat. Wellicht moet ik dus de twee Service Packs met elkaar vergelijken om het werkend te krijgen. Een geslipstreamd SP installeert overigens wel gewoon.

Ik denk dat Microsoft ten tijde van de ontwikkeling van XP wel van plan was om NT 5.1 Server te bouwen met binaries van XP, maar dat ze ergens tijdens dat ontwikkelproces van dat plan zijn afgestapt en later Windows 2003 hebben uitgebracht met nieuwe binaries. Wellicht was de ontwikkeling van XP Server zodanig vertraagd dat ze Windows XP maar gewoon hebben uitgebracht. Ten tijde van de ontwikkeling van Windows 2000 zijn beide OS'en wel bijna gelijktijdig uitgebracht, voor zover ik me kan herinneren.

Nog een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/07/1249670767-920.png

Net even geprobeerd wat er gebeurt als je EmbeddedNT (Windows FLP versie NT 5.1) ombouwt naar ServerNT: Het OS wordt ineens Windows Codename Whistler Server (in plaats van Advanced Server).

[ Voor 49% gewijzigd door Trommelrem op 07-08-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Trommelrem schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:30:
Geen support. Het OS bestaat namelijk officieel niet.

Een Service Pack 2 voor Windows 2003 installeren op Windows NT 5.2 Professional (Windows 2003 omgebouwd naar Windows XP) resulteert zelfs in een error. Wellicht komt dat omdat ik de setup volgens een nondefault methode heb uitgevoerd, of misschien Service Pack 2 voor Windows 2003 gewoonweg niet gemaakt voor Windows NT 5.2 Workstation.

Service Pack 2 voor Windows 2003 x64 installeert daarentegen wel gewoon op Windows NT 5.2 Workstation x64 (XP x64 dus), maar dat komt ook omdat er een officieel ondersteunde versie van NT 5.2 Workstation bestaat. Wellicht moet ik dus de twee Service Packs met elkaar vergelijken om het werkend te krijgen. Een geslipstreamd SP installeert overigens wel gewoon.

Ik denk dat Microsoft ten tijde van de ontwikkeling van XP wel van plan was om NT 5.1 Server te bouwen met binaries van XP, maar dat ze ergens tijdens dat ontwikkelproces van dat plan zijn afgestapt en later Windows 2003 hebben uitgebracht met nieuwe binaries. Wellicht was de ontwikkeling van XP Server zodanig vertraagd dat ze Windows XP maar gewoon hebben uitgebracht. Ten tijde van de ontwikkeling van Windows 2000 zijn beide OS'en wel bijna gelijktijdig uitgebracht, voor zover ik me kan herinneren.

Nog een screenie:
[afbeelding]

Net even geprobeerd wat er gebeurt als je EmbeddedNT (Windows FLP versie NT 5.1) ombouwt naar ServerNT: Het OS wordt ineens Windows Codename Whistler Server (in plaats van Advanced Server).
hahaha dit is wel grappig.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Inmiddels heb ik op Windows XP enkele features geinstalleerd die vereist zijn voor Active Directory (o.a. DNS vanaf de Windows 2003 installatieCD). De DCPROMO werkt helaas niet onder Windows XP, maar je kunt Active Directory wellicht handmatig installeren.

Wat ik daarvoor wil doen is een zijdelingse Windows 2003 installeren en daarop een DCPROMO doen. Vervolgens zet ik alle registersleutels m.b.t. Active Directory over naar de Windows XP machine en zet ik de ServerNT over naar LanmanNT. Als het gaat werken dan heb ik een Windows XP die Domain Controller is.

Heeft iemand dit uberhaupt eerder geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Trommelrem schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:26:
Heeft iemand dit uberhaupt eerder geprobeerd?
Ik niet, en alhoewel dit leuk is om te lezen vraag ik me toch af: waarom zou je dit doen? Ja, tweaken, ok, maar ik zie mezelf er niet zoveel uren instoppen als jij nu doet ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Trommelrem schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:57:
[...]

ze komen samen uit, je kan dus net zo goed met the real thing spelen :p

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07
Yalopa schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:55:
[...]

ze komen samen uit, je kan dus net zo goed met the real thing spelen :p
psies

http://www.microsoft.com/...08/en/us/R2-Download.aspx

das de RC, en als je tot de 14e kan wachten kan je de RTM ook downloaden van msdn/technet. de 20ste kan je een 240 dagen versie downloaden op eerder genoemde link :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:45:

• Is de client dan ook daadwerkelijk van een werkstation naar een server veranderd? Of is alleen het uiterlijk veranderd?
[...]
• Bij het inloggen krijg ik wel een licentiefoutmelding. Ik heb dus alvast een Standard 2003 licentie uit de kast gepakt. Ik neem aan dat ik die moet invoeren om de Windows legaal te maken?

1) Waar je dan naar moet kijken is of je meer dan 10 concurrent sessies kan aangeven bij (bijvoorbeeld) een file share.
Kan dat niet, dan is dit slechts een cosmetisch grapje.

3) je bent sowieso tegen de licentievoorwaarden en auteursrecht in bezig met reverse engineering :)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2009 10:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:19:
[...]

1) Waar je dan naar moet kijken is of je meer dan 10 concurrent sessies kan aangeven bij (bijvoorbeeld) een file share.
Kan dat niet, dan is dit slechts een cosmetisch grapje.

3) je bent sowieso tegen de licentievoorwaarden en auteursrecht in bezig met reverse engineering :)
Ik heb de licenties gewoon hier liggen van zowel XP, XP x64, 2003 Standard en 2003 Standard x64. Alleen de stickers zijn niet op de betreffende bak geplakt. Die melding heb ik weg kunnen krijgen door wat registry tweaks, waarbij ik uiteindelijk een methode vond waarbij er geen waarschuwing kwam. Ook niet in de Eventlog. Het lijkt mij dat ik dus een "legale" methode heb. Verder heb ik geen enkele DLL, EXE of BIN bestand gewijzigd maar heb ik slechts het registry getweakt, er is absoluut geen sprake van reverse engineering. Ik heb geen enkele broncode benaderd :9

Ik zal kijken of ik meer dan 10 concurrent sessies kan laten verbinden met de Windows XP Advanced Server.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 08-08-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Trommelrem schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:26:
[...]

Ik heb de licenties gewoon hier liggen van zowel XP, XP x64, 2003 Standard en 2003 Standard x64. Alleen de stickers zijn niet op de betreffende bak geplakt. Die melding heb ik weg kunnen krijgen door wat registry tweaks, waarbij ik uiteindelijk een methode vond waarbij er geen waarschuwing kwam. Ook niet in de Eventlog. Het lijkt mij dat ik dus een "legale" methode heb. Verder heb ik geen enkele DLL, EXE of BIN bestand gewijzigd maar heb ik slechts het registry getweakt, er is absoluut geen sprake van reverse engineering. Ik heb geen enkele broncode benaderd :9

Ik zal kijken of ik meer dan 10 concurrent sessies kan laten verbinden met de Windows XP Advanced Server.
het wel of niet hebben van een gebruiksrecht van windows doet hier niet aan af hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Trommelrem schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:26:
[...]
Ik heb de licenties gewoon hier liggen van zowel XP, XP x64, 2003 Standard en 2003 Standard x64. Alleen de stickers zijn niet op de betreffende bak geplakt.[...]
Dat doet er niet toe ;)
Dat lijkt me logischer dan kijken wat een paar OS strings doen en bitmapjes staren, de functieverschillen zijn namelijk hetgene wat je wil bereiken als ik je verhaal zo zie.

ps:
Service Pack 2 voor Windows 2003 x64 installeert daarentegen wel gewoon op Windows NT 5.2 Workstation x64 (XP x64 dus), maar dat komt ook omdat er een officieel ondersteunde versie van NT 5.2 Workstation bestaat.
XP64 is gebaseerd op de 2003 codebase.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2009 10:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:31:
[...]
Dat lijkt me logischer dan kijken wat een paar OS strings doen en bitmapjes staren, de functieverschillen zijn namelijk hetgene wat je wil bereiken als ik je verhaal zo zie.
Vandaar dat ik de netlogon van Windows XP Advanced Server zodanig wil wijzigen dat tijdens het booten de NTDS.DIT wordt gebruikt ipv de SAM.
Powershell schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:31:
[...]
het wel of niet hebben van een gebruiksrecht van windows doet hier niet aan af hoor ;)
Gekocht. Koop, niet huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Trommelrem schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:35:
[...]
Vandaar dat ik de netlogon van Windows XP Advanced Server zodanig wil wijzigen dat tijdens het booten de NTDS.DIT wordt gebruikt ipv de SAM.

[...]
Gekocht. Koop, niet huur.
je koopt geen windows hoor, je hebt een gebruiksrecht.

lees de EULA nog maar eens goed door dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Powershell schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

je koopt geen windows hoor, je hebt een gebruiksrecht.

lees de EULA nog maar eens goed door dan :X
Dan is mijn product non-conform. De verkoper beweerde namelijk dat ik het product zou kopen :)
Bij een dergelijk simpele vraag is geen verder onderzoek nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 08-08-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Dan nog heb je met de licentievoorwaarden te maken, zoals ook de laatste zin in de quote in alt-92 in "[WGA] Hoe lang blijft de Product activat..." verluid....
U moet zich houden aan deze technische beperkingen in de software waardoor u deze alleen op bepaalde manieren kunt gebruiken
But hey, don't let that stop you, right? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Trommelrem schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

Dan is mijn product non-conform. De verkoper beweerde namelijk dat ik het product zou kopen :)
Bij een dergelijk simpele vraag is geen verder onderzoek nodig.
je hebt toch een gebruiksrecht van windows bij hem gekocht :? (hij verkoopt windows licenties immers, niet de code zelf)

mgoed, wil er geen woorden aan vuil maken. heeft toch geen zin :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:40:
Dan nog heb je met de licentievoorwaarden te maken, zoals ook de laatste zin in de quote in alt-92 in "[WGA] Hoe lang blijft de Product activat..." verluid....

[...]

But hey, don't let that stop you, right? :+
Tuurlijk, ik begrijp best dat de software in feite een huur is. Daarom stel ik aan verkopers altijd specifieke vragen. Zelfs als ik een simpele iPod koop dan vraag ik hoe lang het product mee zou moeten gaan. Dat helpt bij reparaties na de garantieperiode. De vraag "koop ik deze software?" helpt bij het terugbrengen van de software als ik er niet blij mee ben (blijkt ineens huur te zijn ipv koop).

Anyway, uiteindelijk wordt de software toch niet in een productieomgeving neergezet. Wat heb je immers aan een niet ondersteunde Windows XP Advanced Server. Het is wel geyl, maar het is nutteloos :9
Maar Tweakert als ik ben, wil ik weten wat er mogelijk is met zo'n Windows XP Advanced Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ach, als je wat gaat [google=NTswitch XP to Server] kom je al genoeg info tegen waar je je kans op eindresultaten mee kan inschatten :)

offtopic:
Het werkt niet is de consensus

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik heb nu ook al dingen ontdekt waar wellicht nog geen informatie over op Google te vinden is. Op Google wordt bijvoorbeeld veel geblaat over XP naar Whistler, maar weinig over 2003 naar XP NT 5.2.

Bovendien was het meer een toevallige ontdekking dat je XP kon ombouwen. Door het klooien met de DCPROMO in XP Advanced Server heb ik nu wel een werkende oplossing om de WDS MMC in XP Professional werkend te krijgen. Allemaal toevallige bijkomstigheden, maar een WDS MMC Snapin in Windows XP Professional vind ik wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Trommelrem schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:45:
Ik heb nu ook al dingen ontdekt waar wellicht nog geen informatie over op Google te vinden is. Op Google wordt bijvoorbeeld veel geblaat over XP naar Whistler, maar weinig over 2003 naar XP NT 5.2.
Ook niet als je de gemiddelde 2003-als-werkstation-tweakguide erbij pakt?
Remember: XP 64bits is gebaseerd op de 2003 reeks
Door het klooien met de DCPROMO in XP Advanced Server heb ik nu wel een werkende oplossing om de WDS MMC in XP Professional werkend te krijgen. :)
Je bedoelt de management console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:53:
[...]

Ook niet als je de gemiddelde 2003-als-werkstation-tweakguide erbij pakt?
Remember: XP 64bits is gebaseerd op de 2003 reeks
Daarom noemde ik het in het begin ook NT 5.2, omdat XP NT 5.1 is. De tweakguides geven slechts werkstationfunctionaliteit aan 2003 door allerlei services te disablen en enablen.

Bovendien hebben die tweakguides een doel. Namelijk 2003 als werkstation gebruiken. Dat kan ook prima als 2003 nog steeds in ServerNT modus draait. Mijn experiment heeft in feite geen doel. Het was meer een toevallige ontdekking. 2003 in WinNT mode ipv ServerNT mode geeft immers wel werkstationfunctionaliteit, maar de services van een server blijven er vrolijk op staan. De combinatie van beiden zou wellicht een echt werkende 32-bits Windows NT 5.2 Workstation kunnen maken.
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:53:

Je bedoelt de management console?
Ja. Er zal ongetwijfeld al een oplossing voor bestaan, maar ik heb me er nooit in verdiept. Ik had gewoon plotseling en toevallig de WDS MMC in Windows XP NT 5.1, en dat kan handig zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 08-08-2009 13:03 ]

Pagina: 1