Zojuist kwam ik er per toeval achter dat je het uiterlijk van een Windows NT 5.2 Professional (XP x64 Edition) kunt omzetten naar een Windows NT 5.2 Server Standard Edition door enkele registry wijzigingen.
De wijzigingen die ik heb gemaakt:
HKLM\SYSTEM\Setup\SystemPrefix naar 6b 08 00 00 00 00 44 4c
HKLM\SYSTEM\ControlSet00?\Control\ProductOptions\ProductSuite van leeg naar Enterprise[CR]Terminal Server
HKLM\SYSTEM\ControlSet00?\Control\ProductOptions\ProductType van WinNT naar ServerNT
Windows XP boot dan ineens met de tekst Windows Server 2003.
• Is de client dan ook daadwerkelijk van een werkstation naar een server veranderd? Of is alleen het uiterlijk veranderd?
• Wat gebeurt er als ik dit met Windows NT 5.1 probeer? Windows NT 5.1 Server bestaat naar mijn weten namelijk niet.
• Bij het inloggen krijg ik wel een licentiefoutmelding. Ik heb dus alvast een Standard 2003 licentie uit de kast gepakt. Ik neem aan dat ik die moet invoeren om de Windows legaal te maken?
-edit-
Vraag 2 is opgelost:
Boot scherm
Windows XP Server
• Wat is Whistler?
De wijzigingen die ik heb gemaakt:
HKLM\SYSTEM\Setup\SystemPrefix naar 6b 08 00 00 00 00 44 4c
HKLM\SYSTEM\ControlSet00?\Control\ProductOptions\ProductSuite van leeg naar Enterprise[CR]Terminal Server
HKLM\SYSTEM\ControlSet00?\Control\ProductOptions\ProductType van WinNT naar ServerNT
Windows XP boot dan ineens met de tekst Windows Server 2003.
• Is de client dan ook daadwerkelijk van een werkstation naar een server veranderd? Of is alleen het uiterlijk veranderd?
• Wat gebeurt er als ik dit met Windows NT 5.1 probeer? Windows NT 5.1 Server bestaat naar mijn weten namelijk niet.
• Bij het inloggen krijg ik wel een licentiefoutmelding. Ik heb dus alvast een Standard 2003 licentie uit de kast gepakt. Ik neem aan dat ik die moet invoeren om de Windows legaal te maken?
-edit-
Vraag 2 is opgelost:
Boot scherm
Windows XP Server
• Wat is Whistler?
[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 07-08-2009 18:05 ]