Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel VBA] - Een stukje code deleten voor opslaan als

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb een excel sheet met wat vba code.
Even kort uitgelegd:

1 ) Workbook openen
2 ) UserForm wordt automatisch geopend
3 ) Userform invullen
4 ) 1 knop om alle stuff in te vullen in de sheets
5 ) 1 knop om de boel te printen
6 ) 1 knop met voor "save as" waarbij bij het indrukken van de knop eerst een blad verwijderd wordt

Nu wil ik graag voor de save as ook de vba code er uit slopen, dit lukt me niet omdat anders de hele save as knop niet meer werkt, maar is het misschien mogelijk om een stukje code er uit te halen dat de UserForm niet meer getoond wordt?
code:
1
2
3
Private Sub Workbook_Open()
    UserForm1.Show
End Sub

Dan natuurlijk het stukje UserForm1.Show deleten. Dan zitten de macro's nog wel in de save, maar heb je er geen last van als je het bestand opent.

Hopelijk zitten hier nog ergens excel guru's ;)

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Verwijderd

Wat gebeurt er als je alle sheets kopieert naar een nieuw workbook? Blijft de userform er dan ook in staan?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt je code ook in een module staan?

[google=VBA delete a vba module] :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

het verwijderen van de code voorkomt niet dat je achteraf nog steeds een vba-waarschuwing krijgt.

beter zou zijn dat je de code verplaatst naar een ander workbook(=werkmap) (en er daarna eventueel een addin van maakt) dat dan niet opgeslagen hoeft te worden. uiteraard dien je dan wel stap 3 tot en met 6 aan te passen met een verwijzing naar de werkmap die ingevuld wordt met de waardes uit de userform.

• DJ-Anubis
BtM909 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:05:
Je hebt je code ook in een module staan?

[google=VBA delete a vba module] :)
Leek mij ook de beste oplossing, maar nu kreeg ik (leek als ik ben) de volgende foutmelding:
"Een door de gebruiker gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd", en als boosdoener wordt dan "Dim VBP As VBProject" aangewezen.

Help u zelf zo vindt u google gaf mij als tip dat ik de juiste verwijzingen aan moet zetten, maar die staan allemaal netjes aan.

Kopieren naar een ander workbook leek mij zo vreselijk omslachtig, zeker omdat er een vaste layout in de pagina zit (moet printbaar zijn).

• DJ-Anubis
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:52:
het verwijderen van de code voorkomt niet dat je achteraf nog steeds een vba-waarschuwing krijgt.

beter zou zijn dat je de code verplaatst naar een ander workbook(=werkmap) (en er daarna eventueel een addin van maakt) dat dan niet opgeslagen hoeft te worden. uiteraard dien je dan wel stap 3 tot en met 6 aan te passen met een verwijzing naar de werkmap die ingevuld wordt met de waardes uit de userform.
Kijk daar was ik dus al bang voor, dan doe ik op het userform gewoon een dikke 'SLUIT' knop en blijven alle macro's er lekker in staan :)

Bedankt voor alle tips in ieder geval, dan kan mijn google-manie ook gesust worden (weten dat het ergens staat wat je zoekt, maar niet vinden kunnen)

[ Voor 10% gewijzigd door DJ-Anubis op 07-08-2009 17:00 ]

Pagina: 1