Toon posts:

Abonnement bestelling annuleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abonnement met gsm besteld via de webshop van vodaphone, ik was abonnee bij T-mobile.
Mijn contract bij T-mobile loopt 18 augustus af en als het goed is gaat dit vervolgens over naar Vodafone met nummerbehoud, dit kan een aantal dagen in beslag nemen begreep ik. Nu heb ik al een mail ontvangen dat het toestel ook langer op zicht doet wachten.

Nu heb ik op een andere webwinkel een andere gsm gezien (die vodafone niet aanbiedt) met hetzelfde abonnement. Is het mogelijk om mijn huidige bestelling ongedaan te maken? Ik heb de order bevestiging al wel binnen. Of ligt dit nu eenmaal vast?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TP → SF

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

Bel met de kalntenservice van vodaphone, leg daar je probleem is voor en luister wat ze zeggen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Je zou kunnen proberen je te beroepen op een lange levertermein. Hoe dit verder wettelijk geregeld is weet ik niet. Denk trouwens ook dat dit meer in het shopping forum terecht hoord

EDIT: En een mod was me al voor met een move =D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 15:09 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Hoe lang is het geleden dat je besteld hebt? Bij aankopen via internet heb je normaal een afkoelperiode van 7 dagen oid waarin je mag annuleren. Misschien geldt dat hier ook voor?

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 17:51
Besteld via Internet? Dan valt het volgens mij gewoon onder de wet kopen op afstand . Tot 7 dagen na levering mag je er nog van af zien. Bij jouw is er nog helemaal niets geleverd.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Algemene voorwaarden van Vodafone, te vinden op de site, en daarin artikel 3:
8 Indien een Overeenkomst door middel van een techniek voor communicatie op afstand (bijvoorbeeld de Vodafone Internetsite of telefonisch) tot stand is gekomen en geen betrekking heeft op een Content Dienst en Contractant een Consument is, heeft Contractant het recht, zonder opgave van redenen, de Overeenkomst te ontbinden binnen zeven werkdagen nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen. Teneinde de Overeenkomst te ontbinden dient u hiervan binnen voornoemde termijn melding te maken bij Vodafone, afdeling Klantenservice, op telefoonnummer: 1200 of de ontbinding binnen zeven werkdagen te melden middels een reactie via de Vodafone Internetsite: www.vodafone.nl.
9 Het in artikel 3.8 bedoelde recht op ontbinding bestaat niet indien Contractant of één van zijn Eindgebruikers binnen de termijn van zeven werkdagen na het sluiten van de Overeenkomst daadwerkelijk gebruik heeft gemaakt van de Aansluiting.
Je kunt direct bellen naar 0800-020 00 56, is de servicelijn van Vodafone die gaat over (online) bestellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door haribold op 07-08-2009 15:30 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine nadruk op werkdagen, dit kan nog wel eens gustig (tot zelfs 11 dagen) uitvallen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
haribold schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:28:
Algemene voorwaarden van Vodafone, te vinden op de site, en daarin artikel 3:

[...]
Je kunt direct bellen naar 0800-020 00 56, is de servicelijn van Vodafone die gaat over (online) bestellingen.
Bedankt voor het antwoord, ik zal sowieso bellen. Wat zou men verstaan onder "nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen"? Is dat het moment dat ik op verzenden heb geklikt of het moment dat ik daadwerkelijk iets thuis heb ontvangen? Heb op dit moment een order bevestiging ontvangen via de mail en dat is inmiddels meer dan 7 dagen geleden.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:01
Moment van bestelling. Staat in hun voorwaarden:
de Overeenkomst te ontbinden binnen zeven werkdagen nadat de Overeenkomst tot stand is gekomen.
Want dan is de overeenkomst tot stand gekomen, niet wanneer jij iets ontvangen hebt...

De overeenkomst is tot stand gekomen, daardoor heb jij wat ontvangen. Die start niet bij het ontvangen van je goederen, dan zou je immers iets gratis toegezonden gekregen (gift) hebben...

[ Voor 27% gewijzigd door ID-College op 07-08-2009 17:50 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Maar... omdat de order vertraagd is, en aangezien (althans denk ik) jij jouw abonnement (dus SIM kaart) nog niet binnen hebt gekregen zou ik er een belletje aan wagen.

Zelf vind ik namelijk dat de overeenkomst tot stand komt wanneer ik de tegenprestatie van mijn betaling binnenkrijg, hierbij dus een abonnement en/of telefoon.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alleen het toestel is vertraagd toch? Het abonnement kunnen ze gewoon leveren toch? (daarnaast stond mij iets van bij dat abonnementen niet onder die koop op afstand regeling valt omdat het een dienst is)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:08:
Alleen het toestel is vertraagd toch? Het abonnement kunnen ze gewoon leveren toch? (daarnaast stond mij iets van bij dat abonnementen niet onder die koop op afstand regeling valt omdat het een dienst is)
Dit kreeg ik als antwoord: De levering van uw telefoon heeft door onvoorziene omstandigheden helaas langer geduurd dan gepland. Het toestel wordt eind augustus verwacht. Als u heeft aangegeven uw huidige nummer te willen behouden, dan is het mogelijk dat uw bestelling later wordt bezorgd. De koerier zal contact met u opnemen over tijdstip en plaats van bezorging.

Onze excuses voor het ongemak.

Mijn huidige gsm is (nog) niet simlock vrij.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:01
En als jij zegt dat dat niet acceptabel is en dat je daarom graag wilt annuleren? Of is dat niet bij je op gekomen? Zo kom je natuurlijk niet van je abonnement af.

• haribold
  • Niet online
Je kunt het beste even bellen en dan je verhaal vertellen. Dat het een probleem is, omdat je geen telefoon hebt waarmee je kunt bellen (en juist daarom voor een abonnement plus toestel hebt gekozen). Dat de late levering voor Vodafone ook niet echt onvoorzien was, aangezien Vodafone al jaren ervaring heeft met het leveren van telefoons en weet dat dit soort problemen veelvuldig voorkomen. Als je een duidelijke afspraak hebt gemaakt met Vodafone over de datum van levering en Vodafone hierin tekort schiet, dan zou ik aandringen op ontbinding van de overeenkomst. Afsluiten abonnement en levering telefoon vormen één overeenkomst. Als het bij de eerste medewerker niet lukt, gewoon nog een keer bellen. Wel beleefd blijven en erop wijzen dat je door deze fout van Vodafone zeer benadeeld wordt (niet kunnen bellen, niet bereikbaar zijn etc...).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

haribold schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:45:
. Wel beleefd blijven en erop wijzen dat je door deze fout van Vodafone zeer benadeeld wordt (niet kunnen bellen, niet bereikbaar zijn etc...).
Dat laatste geldt alleen als zijn huidige telefoon onbruikbaar zou zijn omdat bijvoorbeeld zijn nummer reeds geporteerd is naar Vodafone.
Als dat nog niet zo is kan je nog steeds bellen en gebeld worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• haribold
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:48:
[...]

Dat laatste geldt alleen als zijn huidige telefoon onbruikbaar zou zijn omdat bijvoorbeeld zijn nummer reeds geporteerd is naar Vodafone.
Als dat nog niet zo is kan je nog steeds bellen en gebeld worden.
Of omdat zijn huidige abonnement, met het oog op Vodafones levering van een telefoon en abonnement, al is opgezegd per die datum.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet als je met nummerbehoud (portering) rekening houdt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
haribold schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:45:
Je kunt het beste even bellen en dan je verhaal vertellen. Dat het een probleem is, omdat je geen telefoon hebt waarmee je kunt bellen (en juist daarom voor een abonnement plus toestel hebt gekozen). Dat de late levering voor Vodafone ook niet echt onvoorzien was, aangezien Vodafone al jaren ervaring heeft met het leveren van telefoons en weet dat dit soort problemen veelvuldig voorkomen. Als je een duidelijke afspraak hebt gemaakt met Vodafone over de datum van levering en Vodafone hierin tekort schiet, dan zou ik aandringen op ontbinding van de overeenkomst. Afsluiten abonnement en levering telefoon vormen één overeenkomst. Als het bij de eerste medewerker niet lukt, gewoon nog een keer bellen. Wel beleefd blijven en erop wijzen dat je door deze fout van Vodafone zeer benadeeld wordt (niet kunnen bellen, niet bereikbaar zijn etc...).
Ik heb contact opgenomen en men deed helemaal niet moeilijk. Men begreep de situatie en de bestelling kon gewoon geannuleerd worden. Vandaag kreeg ik een mailtje " Op uw verzoek hebben we deze bestelling geannuleerd."
Pagina: 1