Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] sneltoets voor "kopiëren naar -> emailontvanger" ?

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11 11:27
Is er een sneltoets voor rechtsklikken, "kopiëren naar -> emailontvanger"?

(Als je in de windows verkenner (Vista prof 32) op een file rechtsklikt)

Of is dat alleen met een extra prog/tool te maken? En zo ja: wat raden jullie voor tooltje aan? Hoewel ik sterk de voorkeur heb voor een interne windows-functie.

EDIT: of een knop "kopiëren naar emailontvanger" in de opdrachtbalk ofzo? Zou ook fijn zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door teake op 07-08-2009 15:30 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een sneltoets is niet te doen, omdat het bestand wat je geselecteerd hebt wordt meegenomen in de parameters van het commando (bv. 'sendmail %f'). Variabelen in een sneltoets verwerken is zeer tricky. Heb je zelf al wat gezocht voor die knop? Kan je überhaupt knoppen maken voor de verkenner? Ik weet wel dat je rechtermuisknop acties kan aanmaken, zoals de "open command prompt hier" actie die een cmd uitvoert in de aangegeven map.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
nm je gebruikt Vista zie ik net

[ Voor 87% gewijzigd door ParaNoiMia op 07-08-2009 21:38 ]

• teake
Rechtermuisknop actie zit standaard al in windows, en werkt goed natuurlijk. Maar het is een zeer veel voorkomende taak voor mij, en het zou dus mooi zijn als het sneller kon. CTRL+M zou leuk zijn.
Knoppen aanmaken voor verkenner etc heb ik al naar gezocht, maar nog niet gevonden. Vista is voor mij ok nog redelijk onbekend terrein, ik was altijd XP-Pro gewend, waar in de verkenner bij de veelvoorkomende taken gewoon een linkie staat:"dit bestand per email verzenden". Die functie zoek ik voor Vista ook, maar hij is er helaas niet....

Helluppie..... Niet alle verandering is vooruitgang.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Ok dan post ik het toch maar (ik was in de veronderstelling dat bij Kopieren naar in Vista wel emailontvanger zou zitten, maar nadat ik de TS weer lees, lijkt dat er niet in te zitten).

Send To Toys moet kunnen wat jij zoekt. Je kan hiermee items toevoegen aan je Kopieren naar in het menu, daar zit onder andere emailontvanger bij, je hebt zelfs de optie om een vast emailadres, subject en tekst op te geven.

http://www.gabrieleponti.com

• teake
Dank voor je reply. Ik zal het eens bekijken. In Vista zit echter de rechtsklik optie "kopiëren naar -> Email ontvanger" al WEL. Alleen zou een sneltoets nóg sneller zijn. (scheelt weer een paar seconden......).

En als een sneltoets niet lukt, dan zou een menuknop fijn zijn (net als in XP de linkerbalk met veel voorkomende taken). Die heeft Vista nu aan de bovenkant, met wisselende items. Alleen staat "verzenden aan email-ontvanger" er slechts SOMS bij, en niet altijd. Bij de DWG en PDF files die ik regelmatig verstuur staat de knop er helaas niet bij. Ik ben er nog niet achter waarom bij die files nou niet, en bij andere soorten files weer wel.....

• teake
OPGELOST!!!! (nou ja, deels dan.)

Sneltoets is niet gelukt, maar in de werkbalk bovenaan is nu wel een knop "email" verschenen als ik een bestand selecteer. Hoe?

Ga in de map staan, kies "menu>beeld>Deze map aanpassen". Klik in het tabblad "aanpassen" op "dit type map gebruiken als sjabloon voor: Documenten ipv alle items. Vink ook meteen het vakje deze sjabloon ook op alle submappen toepassen aan.
Pagina: 1