Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVD naar AVI/MPEG met specifieke eisen

Pagina: 1
Acties:

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 12:07
Na een tijdje zoeken en verscheidene programma's te hebben geprobeerd probeer ik toch hier mijn geluk.

Ik wil graag een DVD(.vob) omzetten naar een AVI/MPEG met de volgende eisen:
  • Timeframe selecteren met realtime preview(dus niet chapters!)
  • Ondertiteling kiezen en hard inprinten
Nu ben ik naar veel zoeken op een aantal programma's uitgekomen die bijna doen wat ik zoek. Overigens zijn er heel veel programma's die video's kunnen omzetten, ik heb er echt tientallen geprobeerd.

WinAvi - Kan een timeframe selecteren, alleen heeft moeite met het inprinten van de ondertiteling. Wil niet bij alle DVD nog eens een extra handeling doen omdat dan misschien de ondertiteling out of sync gaat.
Handbrake - Erg goed programma, maar mist functionaliteit om timeframes te selecteren.

De bedoeling is om bepaalde fragmenten van de DVD, en dan van meerdere DVD's achter elkaar uiteindelijk af te kunnen spelen met Nederlandse ondertiteling zonder extra handelingen.

Ik hoop dat iemand een programma weet die over deze mogelijkheden beschikt, alvast bedankt!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

VirtualDub + AviSynth =)

Met AviSynth maak je een script welke het knip en plak werk voor je doet (Er van uitgaande dat AviSynth ook subs aankan, daar kan ik geen garantie over geven). Het script laad je in VirtualDub(of willekeurige andere video-editor, maar VirtualDub is 1 van de meeste gebruikte tools icm VirtualDub) en comprimeren maar.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Magnoon
Dankje voor je post.

Ondanks denk ik dat een script maken voor elke dvd waaruit een deel word geknipt erg dubbel werk is. Het is in ieder geval een alternatief, dank daarvoor

Weet iemand misschien of er een programma bestaat die de programma's die ik genoeg heb kunt combineren of de eisen kan voldoen?

• Magnoon
Om het even in een andere hoek te zoeken, zou het niet makkelijker zijn als ik realtime de DVD record van een DVD-speler zoals PowerDVD bijvoorbeeld?

• Magnoon
Voor degene die ook naar dit op zoek zijn, ik heb een programma gevonden die het kan:

Aimersoft dvd ripper:
http://www.aimersoft.com/dvd-ripper.html

Werkt erg prettig en doet precies wat ik wil!