Fotoserver (Windows) iemand?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ha,

Ik heb ervoor gekozen om GEEN NAS device te kopen, maar zelf een servertje te bouwen. Voordeel: flexibiliteit, nadeel: je moet zelf je software bij elkaar zoeken.

Alles doet het nu perfecto, maar ik mis nog een mooie fotoserver (a la Picasa of de Qnap/Synology NAS fotostation software oid) die ik dus zelf op een eigen server kan draaien. Om een idee te geven waar ik naar op zoek ben: Ik wil graag vanaf elke PC in huis met een browsertje m'n foto's kunnen bekijken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Webserver installeren, en daar dan een pakket op zetten.

Maar welk pakket je dan moet gebruiken weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
uPnP/DNLA server. Zelf gebruik ik TwonkyMedia (betaald).

Begint nu ook door te breken op TV's etc. dus kun je daar ook kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Ja zover was ik ook al :) en heb ook wel het eea getest, maar tot nu toe niets interessants gevonden. En ik zal heel eerlijk zijn.... web- en appservers zijn nou niet mijn specialiteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
http://lmgtfy.com/?q=photo+album+server+software

zal vast wat tussen staan ;)

//EDIT: moet nu net denken aan het fotoalbum op de site van mn school :p Draait op ASP ListPics, geen idee of het voor je makkelijk werkt maar voor bezoekers makkelijk te gebruiken

[ Voor 54% gewijzigd door ShitHappens op 07-08-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom perse op een webserver? NFS is veel makkelijker! Anders kan je altijd nog Samba gebruiken. Met bijv. nautilus of konqueror kan je dan al je fotos bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:40
Kan inderdaad ook nog, gewoon een gedeelde map maken die je over het netwerk deelt, vanaf andere pc's (sommige TV's kunnen hier ook mee overweg [onze Philips LCD TV iig wel]) die pc/server opzoeken en gewoon in Windows Verkenner bekijken (of dat standaard afbeelding-bekijk-programma dat in Windows zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Sure, NFS, SAMBA, Windows drive mappen, allemaal valide oplossingen, maar niet zo leuk als het kunnen grasduinen in je browser :) Da's nou net waar ik naar op zoek ben.

Heb inmiddels Twonkymedia trial gedownload, ff kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
Ik heb gisteren even TwonkyMedia getest en moet zeggen dat het inderdaad een handig stukje software is. EN! ik kan lekker al "browsend" door m'n fotoverzameling heenbladeren.

Thanks voor de tip!
Pagina: 1