[PC] East India Company

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
Het is is op 31 jullie uit gekomen en sinds dien speel ik het met plezier.

het is kort gezegt een VoC spelletje. Waar bij je moet handelen en vechten om machtigste compagnie te worden. Je begint in 1600 met een 2 kleine scheppen en op het eind heb je oorlog scheppen met 1000 man en 90 kanonnen aanboort.

Je hebt een kaart om je vloten te beheren waar ze naar toe varen en waar ze wat handelen. En een 3D zeeslag veld.

Meer info en een demo vindt je op de officiële site
hier een leuk filmpje met info over het spel

en nu wat screens: omdat het kan :P
Afbeeldingslocatie: http://gamersroute.com/wp-content/uploads/2009/06/East-India-Company-Preview-Screenshots-b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/gd-media/games/east-india-company/pc/tn_565_53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.crispygamer.com/screenshot/Title6578/eic09-640x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Lijkt me leuk, lijkt het wat op sid meyer`s pirates? Ik zal de demo proberen.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Moet dan toch wel zeggen Empire Total War er leuker uit ziet en eigenlijk bijna het zelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

dit lijkt niet op empire total war.. het is meer port royal achtig..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Laatst online: 03-08 22:00
klopt het lijkt op port royal. Maar de 3D veldslagen zien er hier veel beter uit. en ik vind de AI tot nu toe in zeeslagen niet dom, in port Royal zeker wel , als je met een snel klein wentbaar schipje groot oorlogs scheppen laat zinken. Dat lukt EIC zeker niet want je ligt dan al lang op de zeebodem.
Wel is het zo dat als je 3 fregatten in 1 vloot je hebt zitten je je makkelijk alles aan kan tot dat de Linie scheppen beschikbaar komen

[ Voor 24% gewijzigd door aquila2 op 08-08-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Laatst online: 17:58

ZenTex

Doet maar wat.

Daar ben ik het niet mee eens. In Port Royal was de AI weliswaar niet slim, maar ook niet dom. In Port Royal kon je met een een klein wendbaar scheepje (marinbe frigate/corvette) weliswaar AI linieschepen laten zinken, maar dat geld andersom ook.Die bootjes zijn zo wendbaar t.o.v linieschepen dat ze altijd een goede positie in kunnen nemen, en de vuurkracht is ook niet mals. De AI wist daar ook van gebruik te maken, zei het niet altijd optimaal.

Maar goed, dit spel ziet er wel interessant uit. Heb altijd een zwak gehad voor handelen en knokken, vanaf de originele pirates, via Patrician 1, de anno reeks tot port Royal en de X serie (in space weliswaar, maar het principe is hetzelfde.)

En dat je als NL kunt spelen is natuurlijk weer een dikke plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militair90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 19:20

militair90

sure we can f*uck it up

soort van kruising tussen anno 1404 en empire total war

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mektheb schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:35:
Moet dan toch wel zeggen Empire Total War er leuker uit ziet en eigenlijk bijna het zelfde is
Ware het niet dat ETW compleet onspeelbaar is :P

Ik ben benieuwd naar dit spel :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Iemand meer problemen met de UI in de demo die of niet reageert als je op knoppen drukt of dat ze pas na een paar seconden reageren ?
Best wel jammer want zo kan ik iig niet verder spelen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

'tis weer zover. Adviesprijs: 39 Dollar oftewel 39 Euro. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
anandus schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:50:
[...]
Ware het niet dat ETW compleet onspeelbaar is :P

Ik ben benieuwd naar dit spel :)
Dit spel voelt voor mij niet echt meer speelbaar, tenminste de demo dan.
Vloot gevechten in ETW werken veel beter.

Het concept blijft wel leuk vind ik, lijkt wel wat op High Seas Trader van vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Het concept is prima, al decennia lang bewezen, sinds Elite.

Maar ik ben nu de demo aan het spelen. En het valt vies tegen. Elke keer weer die loading screens, en je bent gewoon genoodzaakt van port naar port te hoppen.

En dan de battles. Met auto resolve kan ik blijkbaar geen schepen capturen, tenminste nog niet gelukt, en ook geen cargo. In manual battle heb ik geprobeerd schepen en cargo te cappen. 5 frigates vs 3 frigates, mijn schepen werden allemaal vernietigd voordat ze de vijand bereikten. 4 frigs vs 4 brigs dan maar. Eindelijk succes. 2 schepen surrenderden, de andere 2 werden vernietigd omdat ik de AI niet kon vertellen niet meer te schieten.
De inkomsten: 15K van gecapt schip, nog eens 15 aan geld plunder, 50K aan cargo.
De uitgaven: 50K aan repair costs, nog eens 50 aan ammo.
Misgelopen inkomsten: minimaal 100K.

Knokken is het niet echt waard, tenzij je doel is om je concurrenten dwars te zitten.

Buiten dat, in de battle varen de schepen veel te langzaam. Zelf al heb ik de zeilen van een schip voor 100% weggeschoten en wil ik boarden, duurt het eeuwen voordat ik ze bereikt heb, dat terwijl ik nog 100% sails heb.
Handmatig vechten is ook niet echt spanned. gewoon zorgen dat je dwars van de vijand bent en dan bb/sb kanonnen afvuren. That's it.

Gemiste kans, en dat voor 39,-? Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
ZenTex schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:28:
Het concept is prima, al decennia lang bewezen, sinds Elite.

Maar ik ben nu de demo aan het spelen. En het valt vies tegen. Elke keer weer die loading screens, en je bent gewoon genoodzaakt van port naar port te hoppen.

En dan de battles. Met auto resolve kan ik blijkbaar geen schepen capturen, tenminste nog niet gelukt, en ook geen cargo. In manual battle heb ik geprobeerd schepen en cargo te cappen. 5 frigates vs 3 frigates, mijn schepen werden allemaal vernietigd voordat ze de vijand bereikten. 4 frigs vs 4 brigs dan maar. Eindelijk succes. 2 schepen surrenderden, de andere 2 werden vernietigd omdat ik de AI niet kon vertellen niet meer te schieten.
De inkomsten: 15K van gecapt schip, nog eens 15 aan geld plunder, 50K aan cargo.
De uitgaven: 50K aan repair costs, nog eens 50 aan ammo.
Misgelopen inkomsten: minimaal 100K.

Knokken is het niet echt waard, tenzij je doel is om je concurrenten dwars te zitten.

Buiten dat, in de battle varen de schepen veel te langzaam. Zelf al heb ik de zeilen van een schip voor 100% weggeschoten en wil ik boarden, duurt het eeuwen voordat ik ze bereikt heb, dat terwijl ik nog 100% sails heb.
Handmatig vechten is ook niet echt spanned. gewoon zorgen dat je dwars van de vijand bent en dan bb/sb kanonnen afvuren. That's it.

Gemiste kans, en dat voor 39,-? Dacht het niet.
Geloof me, tijdens de beta voeren de schepen nog langzamer tijdens de battle's. Voor het overige heb je het goed samengevat. Wat jij opmerkt, hebben we tijdens de beta test ook al laten weten aan de ontwikkelaars.
Na twee keer de Grand Campaign gepeeld te hebben was de lol er eigenlijk wel af en is voor mij ook reden geweest om het spel niet te kopen.

Voor wat betreft het knokken, oorlogsschepen (cutter, galjoen, fregat, enz.) vervoeren nooit geen goederen. De AI gebruikt altijd handelsschepen om goederen te vervoeren.
Pagina: 1