Toon posts:

Nvidia Geforce 9500 GS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

betreft een fan die veel herrie maakt. (OS Vista)

Mijn vraag gaat over de Nvidia Geforce 9500GS, waarvan de fan erg veel herrie maakt.
Ik heb informatie opgezocht en bent er achtergekomen dat de driver (HP) mogelijk
de fan te hard laat draaien. Inmiddels is de driver ge-update naar de laatste versie, maar
geen resultaat. Ook hebben we de grafische kaart na-gekeken en onderzocht, en
de fan gesmeerd, maar opnieuw geen resultaat dat de herrie doet ophouden.

Ik merk op internet veelvoudige problemen van deze kaart op.
Fan vervangen lijkt een mooie optie dus, alleen misschien dat iemand mij
kan doorverwijzen naar een betere fan voor de kaart, en eventueel een andere cooling assembly
voor een paar euro's?

Ik weet eigenlijk niet waar ik een fan kan bestellen, liefst een internetwinkel
die via acceptgiro of ideal werkt, als dat mogelijk is.

Groeten,

-adv-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

ik zou alternate.nl proberen, of één van de vele anderen hier uit de pricewatch (reken op een prijs van rond de 20 euro voor een goede/koele aftermarket fan.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel.

Ik zit al een tijdje te zoeken, maar ondervind bij mijzelf toch wat gebrek aan ervaring en deskundigheid.

Ik zoek dus een (hopelijk) snel en goedkope oplossing voor dat 'herrie' probleem,
Na wat informatie te hebben opgezocht en ingewonnen ben ik tot de conclusie gekomen
dat het beste is de cooling die er nu op zit eraf te halen en een andere cooling assambly te kopen.

Ik heb bijvoorbeeld deze opgezocht :
http://www.mnm-computers....info.php?products_id=2510
Maar wat krijg ik dan voor de 7,50? Alleen de fan? Of ook wat er in het voorbeeld staat?

1. Two (2) Nipples
2. 80mm Fan Grill
3. 80mm Slim Fan
4. Multi Connector 1
5. Bolts

Want aan alleen de fan heb ik niets natuurlijk..
En hoe weet ik of deze echt zal passen op de 9500DS?

En tevens vind ik het erg moelijk iets te vinden voor de 9500DS omdat ik niet op type kaart kan zoeken..

Gr -adv-

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

de OP1 is alleen een FAN die aangesloten moet worden op een los te kopen koellichaam. (helaas)

Deze fan past bijvoorbeeld wel op een 9500:

http://www.alternate.nl/h...Koeling&l2=Grafischekaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 13:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kijk is naar de Arctic Cooling Accelero S2. Die kan je al halen voor ~12 euro en dan kan je je kaart passief koelen. Dat is dus helemaal geen geluid meer. Ik denk dat zo'n 9500GS niet heel veel warmte produceert. Een 9500GT doet het in elk geval niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel.

Ik zie op de omschrijving nog een aantal punten staan waarvan ik iets meer wil weten.
Voor de volgende grafische kaarten:
ATI Radeon HD 4850,4830,4770,4670
nVIDIA GeForce 9800, 9600, 9500
tot 100 Watt
Er staat dus bij, "tot 100 Watt", wat zou ik nu moeten controleren bij die vriend van mij?
Wat kan hier nu bij fout gaan, want ik weet niet wat voor voeding hij heeft, zou ik dat moeten vragen?
Of heeft dit met iets anders te maken?
Let op! Deze koeler past alleen op grafische kaarten die een standaard kaartontwerp hebben. Kijk voor meer informatie op de website van de fabrikant.
En ook staat er bij, dat de koeler alleen past als het een 'standaard' kaarontwerp heeft. Hoe check ik dat?
Er staat bij dat ik op de website van de fabrikant moet gaat kijken, alleen weet ik niet 123 wie de
fabrikant is, behalve dat de kaart van Nvidia is.

Groet,

-adv-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:19:
Dank je wel.

Ik zie op de omschrijving nog een aantal punten staan waarvan ik iets meer wil weten.

[...]

Er staat dus bij, "tot 100 Watt", wat zou ik nu moeten controleren bij die vriend van mij?
Wat kan hier nu bij fout gaan, want ik weet niet wat voor voeding hij heeft, zou ik dat moeten vragen?
Of heeft dit met iets anders te maken?
Dit is het maximale thermische vermogen van de kaart, bij een 9500GS ligt dit ver onder de 100W, vrees niet!
En ook staat er bij, dat de koeler alleen past als het een 'standaard' kaarontwerp heeft. Hoe check ik dat?
Er staat bij dat ik op de website van de fabrikant moet gaat kijken, alleen weet ik niet 123 wie de
fabrikant is, behalve dat de kaart van Nvidia is.

Groet,

-adv-
nVidia maakt geen kaarten, dus het wordt XFX, BFG, MSI, ASUS of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik, (ik heb even gegoogled) dat het deze kaart is.
http://www.ambry.com/hosted_images/parts/KT636-69001.jpg
Want ik heb deze vorige week gezien,
Dus MSI. Denk je dat die Arctic-Cooling Accelero L2 Pro (Retail) van 15 euro bij alternate hier mooi en
in 1 keer op zou passen?

Gr

-adv-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
neliz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:29:
nVidia maakt geen kaarten, dus het wordt XFX, BFG, MSI, ASUS of zoiets.
Je hebt wel OEM kaarten van NVIDIA en dat zal deze ook wel zijn gezien hij uit een HP machine komt.

Die S2 gaat wel passen denk ik. Die 100 W is inderdaad het thermisch vermogen.

Je zou de oude koeler er is af kunnen halen en de afstand tussen de gaten opmeten. Ook kan je dan kijken of er veel of weinig ruimte rond de core zit. Als er namelijk condensatoren of spoelen in dichtbij zitten dan kan dat roet in het eten gooien. Kans is klein, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Bolletje92 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:45:
[...]

Je hebt wel OEM kaarten van NVIDIA en dat zal deze ook wel zijn gezien hij uit een HP machine komt.
Ze zijn alleen nVidia gebrand, nvidia maakt zelf echt geen kaarten, net zoals ze hun eigen chips niet bakken (gelijk ati waar al het ATI branded spul bij Sapphire vandaan komt.)

Maar in dat geval zal het wel geen custom design zijn en kun je er vanuit gaan dat deze koeler gewoon past.

[ Voor 5% gewijzigd door neliz op 07-08-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
neliz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Ze zijn alleen nVidia gebrand, nvidia maakt zelf echt geen kaarten, net zoals ze hun eigen chips niet bakken (gelijk ati.)

Maar in dat geval zal het wel geen custom design zijn en kun je er vanuit gaan dat deze koeler gewoon past.
Dan kan je dat ook zeggen over XFX, Club3D. Die maken ook alleen een iets ander PCB-design, een andere BIOS en misschien een andere koeler. Foxconn en een paar andere bedrijven zetten vervolgens alles in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel.

Ik zal deze vriend even vragen een foto van zijn GPU kaart te maken, zodat ik het hier even kan posten.

Alvast bedankt weer ;)

Gr,

-adv-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:52:
Dank jullie wel.

Ik zal deze vriend even vragen een foto van zijn GPU kaart te maken, zodat ik het hier even kan posten.

Alvast bedankt weer ;)

Gr,

-adv-
Op de achterkant van de kaart staat meestal een sticker met het modelnummer, is makkelijker dan een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:48
Je hebt kans dat de kaart speciaal aangepast is voor een bepaald type slimline kast. Even de afstand tussen de gaten meten en/of een foto van de kaart lay-out posten. Als de PCB echt veel anders is dan een standaard 9500G(T/S) dan heb je kans dat die Artic koeler niet past. Die kans acht ik echter klein. Kijk is voor de gein met een programma àlà Everest (tip: google) hoe heet de videokaart wordt? Aangezien het geen echte 'game' video-kaart is, en hij naar mijn weten redelijk zuinig is, zal de fan idd zwaar overuren maken. Je kan proberen met een programma àlà Rivatuner de fan-speed naar beneden te gooien? Wel de temperaturen van de GPU blijven nakijken, dat hij dus niet te heet wordt.

Bovenstaande 'oplossing' is gratis en tenminste het proberen waard toch? Als de kaart onder de ~60-70 graden blijft bij een lage fanspeed (even uitzoeken tot hoelaag je kan met de fan) heb je stilte voor nada euro's :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad rivaturner geprobeerd. Alleen moet ik dat even goed leren kennen voordat
ik dat zou gaan gebruiken op iemand anders zijn PC.
Wel ken ik speedfan aardig goed, alleen lukt het me daarmee niet de fan speed naar beneden te krijgen
op mijn eigen pc.

http://h1.ripway.com/adv77/gpu-kaart.jpg
(foto van gpu kaart)

Maar.. ik heb de foto's binnen van de GPU kaart, en ik hoop dat de :
http://www.alternate.nl/h...Koeling&l2=Grafischekaart
er op mag passen..

Als iemand zou kunnen bevestigen dat dan inderdaad kan, dan durf ik deze cooler wel te bestellen.

Vriendelijke groeten,

-adv-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ai, die GPU zit wel dicht bij het PCI-e slot. En de L2 steekt zo'n zwart stukje nog uit, maar ik denk dat die wel past ja

Anders kan je de de S2 nog nemen. die neemt wat meer afstand van het PCI-e slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie.

Hart onderste schroef naar einde pci-e lijkt 1,5 cm..

Ik ziet op de alternate website de afmetingen staan van de L2.

Koeler 92 x 92 mm
Totaal 94 x 51 x 119 mm

Maar daarmee kan ik niet helemaal zeker weten of het past.
Bolletje92 denkt van wel, misschien iemand anders die het kan uitsluiten?

Groet,

-adv-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timonm65
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-02-2020
is het al gelukt met die artic cooler voor 15 euro bij alternate?

ik heb namelijk net zo'n kaart, de prestaties zijn goed, maar die fan is echt niets waard...:(

groet,

Timon
Pagina: 1