Welke routers ondersteunen bridging?

Pagina: 1
Acties:

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik ben voor een klant op zoek naar een Router van bijvoorbeeld d-link of linksys welke bridging ondersteund met een andere router (d-link).

Helaas kan ik nergens informatie vinden hierover op de sites + d-link support weet het zelf ook niet!?

Is er een router die het kan (misschien met andere firmware?)

Graag zou ik vooral mensen horen die er ervaring mee hebben + ervaring met andere firmware.

Groeten,

Remco

Macbook Pro 15" 

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
Waarom wil je een router in bridge-mode? Waarom niet gewoon een switch? :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
AlterMann schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:41:
Waarom wil je een router in bridge-mode? Waarom niet gewoon een switch? :)
Misschien omdat hij geen kabel kan trekken? ;)

De Linksys WAP54G kan het volgens mij, maar er zullen er vast veel en veel meer zijn. Is een kwestie van een beetje de specificaties van wat modellen doornemen.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 07-08-2009 18:50 ]

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
ik222 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:49:
[...]

Misschien omdat hij geen kabel kan trekken? ;)
Inderdaad.

Het wordt slecht aangegeven welke routers bridging ondersteunen.

Kan die linksys ook samenwerken met een d-link router?

Gr,

Remco

Macbook Pro 15" 

• ik222
  • Niet online
Wat betreft dienen als client bridge moet dat geen probleem zijn. Dat betekent dus dat de WAP54G draadloos gaat connecten met je d-link en dat je aan de WAP54G dan je pc's hangt (al dan niet via een swicht want de WAP54G heeft slechts 1 uitgang. Alleen als je WDS wilt gebruiken heb je vaak apparatuur van hetzelfde netwerk nodig maar dat is iets anders.

Als je een apparaat wilt waar je 4 uitgangen hebt (dan heb je misschien geen switch nodig) kun je ook kijken naar een WRT54G(L) waar je DD-WRT firmware opzet. Die kan het namelijk niet met de standaard firmware maar wel met DD-WRT erop. Let hierbij wel op dat je versie op de support list van DD-WRT staat, hoewel bijna alle versie worden ondersteund tegenwoordig.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 08-08-2009 10:15 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien had je dan wat duidelijker moeten zijn dat je het over een wireless bridge had ;)

Bridge mode op een router betekent namelijk dat je de WAN (internet) poort bridget met de LAN zijde, waardoor je de router functionaliteit uitschakelt. Dat is heel wat anders als waar jij naar opzoek bent.

Over het algemeen is het wel het makkelijkst om een apparaat van hetzelfde merk te nemen. Dan heten alle functies tenminste hetzelfde (dat is wel zo makkelijk met instellen) en is de kans dat het goed samenwerkt ook het grootst.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ik222
  • Niet online
Orion84 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:18:
Misschien had je dan wat duidelijker moeten zijn dat je het over een wireless bridge had ;)

Bridge mode op een router betekent namelijk dat je de WAN (internet) poort bridget met de LAN zijde, waardoor je de router functionaliteit uitschakelt. Dat is heel wat anders als waar jij naar opzoek bent.
Ik moet zeggen dat dat in dit geval wel enigzins uit de tekst op te maken was :P Maar goed formeel stond dat er inderdaad niet bij.
Over het algemeen is het wel het makkelijkst om een apparaat van hetzelfde merk te nemen. Dan heten alle functies tenminste hetzelfde (dat is wel zo makkelijk met instellen) en is de kans dat het goed samenwerkt ook het grootst.
Wat betreft gemak heb je gelijk maar een client bridge moet in principe ook gewoon naar een accespoint (router) van een ander merk kunnen connecten, zeker met 802.11G wat gewoon een standaard is.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Een linksys kan dit, een WRT54GL met dd-wrt software er op, kan gewoon lid worden "client mode" van een Wireless domein.

Bron

Hopelijk kan je hier wat mee

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
Ah, wireless dus :+
ik222 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:22:
[...]
Ik moet zeggen dat dat in dit geval wel enigzins uit de tekst op te maken was :P Maar goed formeel stond dat er inderdaad niet bij.
Nee, hij vroeg om een bridge tussen 2 routers (en dan ook nog eens voor "een klant"). Had hij het over een thuissituatie gehad, of er een reden bij had gegeven (slecht bereik met m'n laptop op het toilet ofzo) dan was het duidelijk geweest.

Anyway.. een Wireless Access Point moet voldoende zijn. Wat hierboven ook al gezegd wordt, een AP van hetzelfde merk heeft wel de voorkeur :)

• ik222
  • Niet online
AlterMann schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:32:
Ah, wireless dus :+

[...]

Nee, hij vroeg om een bridge tussen 2 routers (en dan ook nog eens voor "een klant"). Had hij het over een thuissituatie gehad, of er een reden bij had gegeven (slecht bereik met m'n laptop op het toilet ofzo) dan was het duidelijk geweest.
De merken D-Link en Linksys hebben mij vooral in die richting laten denken ;) Dat zijn echt merken voor thuisgebruik...
Pagina: 1