Toon posts:

Videosignaal op tweede beeldscherm vertraagd doorgeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zoek een manier om het videosignaal op een tweede beeldscherm vertraagd door te geven. Alle actie op beeldscherm 1 moet tien seconden later (liefst zelf in te stellen) op beeldscherm 2 verschijnen. Of dit hardwarematig of softwarematig kan, weet ik niet. Daarom start ik het topic graag in deze.

Doel: als videoman bij een hockeyteam stuur ik het signaal vanaf mijn laptop via een wireless video transmitter door naar een tweede beeldscherm op de bank/dug-out. Met de vertraging moet de coach acties in het veld enkele seconden later nog eens live terug kunnen kijken.

De opzet zoals ik nu heb, werkt naar behoren:

Camera > Laptop (opnemen en registeren voor analyse > Transmitter > Receiver > Tweede scherm

Alles is powered met twee accu's en draait stand-alone fantastisch. Alleen die laatste stap (de vertraging) weet ik niet hoe ik dat kan maken. Iemand een tip?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:35
Een tweede systeem met tvkaart (voor opname van het videosignaal) en software met timeshift functie zou een oplossing kunnen zijn. Deze bijv: http://www.chris-tv.com/features.html (zelf geen ervaring mee overigens). Je kunt het dan niet alleen vertraagd weergeven, maar ook real time voor en achteruit spoelen, een fragment herhalen, etc.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor deze tip! Heb de software even gedraaid, maar kan nog niet mijn insteek erin vinden. Opnemen gaat prima, maar wil niks uitzenden of een ander apparaat eraan hangen / broadcasten.

Wel heb ik iets anders gevonden: Isadora van Troika Tronix. Dit is eigenlijk bedoeld voor VJ's (tijdens grote feesten live video-art). Werkt als volgt: camera > Isadora (instellen kiezen die je wilt: bv met vertragen naar output) > tweede scherm

Grappig programma, jammer alleen dat ik voor 160,- euro nog geen 1 procent van de functionaliteiten gebruik. Je kan namelijk live input compleet verbouwen en vervormen met macro's en allerlei andere coole effecten. Niet handig voor mij, wel leuk om te zien: http://www.youtube.com/watch?v=VqNw_4AWvvA