Toon posts:

2de hands iphone 3GS: bon dus ook garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over het tweedehands kopen van een iphone 3GS van T-mobile. De verkoopster heeft de bon.

Mijn vraag is, stel dat er iets met het toestel gebeurt waardoor ik naar T-mobile moet voor de garantie.

Kan ik de garantie dan wel claimen? Is het niet zo dat men kan zien dat ik niet de desbetreffende persoon ben inclusief bijbehorend T-mobile nummer.

Daarmee bedoel ik dat die Iphone vermoedelijk naam, adres van de eerste houder heeft.

Kan ik zomaar mijn eigen naam, telefoonnummer en adres opgegeven bij T-mobile bij reparatie aanvraag?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 13:15 ]

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 21:00
De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.

In de koopovereenkomst vind je hier meer over, feit blijft wel dat je het aankoopbewijs moet hebben (desnoods een kopie van de bon van de 1e hands verkoopster).

Mess with the best, die like the rest

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
ThaStealth schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:40:
De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.

In de koopovereenkomst vind je hier meer over, feit blijft wel dat je het aankoopbewijs moet hebben (desnoods een kopie van de bon van de 1e hands verkoopster).
Was er niet wettelijk bepaald dat de garantie op het product zit en niet op de consument die het product gekocht heeft? Lijkt mij gewoon dat er de wettelijk garantieperiode van toepassing is, ergo de verwachte levensduur van het product.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-01 20:21
Misschien is hier wel iets over te vinden op www.consuwijzer.nl ?
Daar heb ik ook e.e.a. over minimale garantietermijnen op producten gevonden.