Toon posts:

ervaring met Compustunt België

Pagina: 1
Acties:
  • 1.307 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Heeft er iemand ervaring met de webshop Compustunt België?

Ik heb namelijk interesse in volgend systeem daar deze vind ik vrij scherp staat aangeboden (naar Belgische normen ;)

http://www.compustunt.be/...=282_405&products_id=9611

Ik wil natuurlijk wel een klein beetje zeker zijn van vertrouwbaarheid. De nl heeft hier goede ervaringen maar ik wil van de .be ook zeker zijn natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

mvg

Verwijderd

Ja ik heb er pc's voor mijn bedrijf vandaan (van nederland dan) Heb geen ervaring met belgie maar denk dat het wel goed zit.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Niet om te bashen hoor, maar mijn ervaring gebaseerd op het verleden:

Compustunt (Nederland) was 3 jaar geleden een kil donker schuurtje bij een huis in een boerendorpje. Ze adverteerden met tweedehands systemen op marktplaats.nl.

Moest daar toen bij een huis aanbellen, moeder die met vaatwashandschoenen nog aan zoonlief roept die vervolgens zijn schoenen aantrok en met je meeliep naar het schuurtje. In het schuurtje stonden stapels oude computers en een paar nieuwe zelfgebouwde systemen.

Wel hele aardige mensen, pa kwam er later ook bij en nog een tijd mee staan kletsen.

Nu profileren ze zich (keek net op de website) als een of andere multinational computeronderneming lijkt wel... Adres is voor zover ik kan zien nog ongewijzigd.

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-08-2009 22:50 ]

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:49:
Adres is voor zover ik kan zien nog ongewijzigd.
Er is ook een Belgisch adres, een Belgisch btw-nummer, en het lijkt dat het gewoon de webshop is van een fysieke winkel in België. Lijkt mij veilig om daar te bestellen.

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
In België hebben ze zelf geen vestiging maar werken ze samen met een verdeelpartner. Of de verdeelpartner werkt samen met hen, ik weet niet goed wie de voorraad beheert.

Verwijderd

Staan ook wel is in de computer-idee geloof ik.
verder mooie winkel in NL en ze richten zich echt op internet-verkoop van complete systemen.
Voor zover ik weet heeft belgie eigen voorraad.

Verwijderd

Toevallig ben ik er vrijdag geweest, had een core i7 systeempje gezien jammer genoeg was ie niet op voorraad maar wel maar gelijk besteld, je moet toch wat als je zelf geen tijd (lees zin) hebt om te bouwen
Volges mij gaat er aardig wat de deur uit daar, een klein schuurtje is het niet meer iig.

Locatie zelf is minder inderdaad, een dorpje.

Verwijderd

Ik zie overigens een Tweakers.net logo bij partners staan. Laat ik wel benadrukken dat er geen enkele partnership bestaat tussen Tweakers.net en Compustunt. Ze zijn te vinden in het overzicht voor de ShopReview (http://tweakers.net/shopreview/7145/compustunt.html), waar iedere winkel gewoon door welke gebruiker dan ook voor kan worden aangemeld zodat mensen hun ervaringen kunnen delen.

Er wordt intern overlegd over de wijze van gebruik van ons logo op de site.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:07:
Ik zie overigens een Tweakers.net logo bij partners staan. Laat ik wel benadrukken dat er geen enkele partnership bestaat tussen Tweakers.net en Compustunt. Ze zijn te vinden in het overzicht voor de ShopReview (http://tweakers.net/shopreview/7145/compustunt.html), waar iedere winkel gewoon door welke gebruiker dan ook voor kan worden aangemeld zodat mensen hun ervaringen kunnen delen.

Er wordt intern overlegd over de wijze van gebruik van ons logo op de site.
Is het dan niet misschien duidelijker om daarnaast ook een lijst of iets dergelijks vrij te geven van wel geverifieerde partners, aangezien ik jullie logo bij steeds meer webshops en dergelijke tegenkom.

Verwijderd

Anders dan het afnemen van een Pricewatch abo *hebben* we helemaal niets wat op partnership lijkt - en dat is dus iedere winkel die prijzen adverteert op T.net. Overigens heb ik een ander beeld bij partnership dan het afnemen van een abo, maar vandaar dat er intern gesproken gaat worden over gebruik logo in het algemeen.

• CompuStunt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-03-2025
Sommige webwinkels hebben op de homepage een link staan naar de shopreview. Omdat wij
geen link hebben was besloten dan maar een klein logootje te plaatsen in het partner-vak met
het idee dat "de bezoeker ons ook op tweakers kan vinden" evenals de andere sites die er
vermeld staan.

Indien niet toegestaan dan wordt deze uiteraard verwijderd en vervangen voor een link naar de
reviews eventueel op een andere plek op de homepage.

Wij horen graag of een logo / link naar de reviews toegestaan is :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de proef op de som genomen en ben langsgeweest. Zoals de contacpagina doet vermoeden kom je terecht in Sint-Niklaas.

Het is niet echt een winkel maar eerder afhaalpunt waar ze ook nog heel wat hebben uitgesteld staan.

Hun ruimte fungeert meer als afhaalpunt maar informatie is geen probleem.

Compustunt België draaitop dezelfde basis als Nederland en ze hebben ook meer dan voldoende stock. Ben ik zelf getuige van geweest.

Assemblages gebeuren in Balgië en Nederland en de herstellingen van Belgische klanten worden voor 99% door de technische dienst van België gedaan.

Ik heb dus de Q8200 gekocht samen met een GT9800, perfecte service en afhandeling. Personen daar aanwezig hebben de ervaring en de feeling dat voel je.
Net zoals je gelezen hebt hierboven voel je je in België ook dadelijk thuis.

Aan de website word volgens hun momenteel duchtig gewerkt om deze uit te breiden, maar je kan dus perfect elke configuratie aanvragen
Ik had een config me die ik ook reeds had laten samenstellen bij Alternate en Compustunt België was tot mijn verbazing goedkoper.
Er worden tot mijn verassing tevens geen assemblage kosten gerekend voor een systeem op maat.

Top! Ik koop daar zeker nog, ik kan het iedereen aanraden.

PS: Net een nieuwe assemblage besteld voor een vriend.

• F4T4L_3RR0R
Lijkt wel een reclamepraatje...

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als ik op deze moment niks negatief kan zeggen is dit ook niet nodig.
Ik ben ervan overtuigd dat er negatieve punten zullen zijn, maar deze heb ik niet gemerkt.

Misschien hebben andere klanten negatieve ervaringen....

• F4T4L_3RR0R
Het is me ineens allemaal te toevallig dat CompuStunt zelf in dit topic reageert en jij een kwartier later.

Zal wel aan mij liggen...

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:01:
Het is me ineens allemaal te toevallig dat CompuStunt zelf in dit topic reageert en jij een kwartier later.

Zal wel aan mij liggen...
Ligt niet aan jou hoor ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• CompuStunt
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-03-2025
Wij willen benadrukken dat we niks met bovenstaande post te maken hebben, wat ons betreft mag het topic dicht of verwijderd worden aangezien TS antwoord heeft, maar dit is aan de moderator.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Ligt aan jullie :P
Ik heb even gekeken en hij is geregistreerd op de dag dat hier het topic is aangemaakt.
Compustunt bestond al langer op het forum, al vanaf 2006.
Hij heeft op het Fifa10 threadje gereageerd met een korte message en op een ander topic in SF.
Over de microsoft software e.d. daar heeft hij een heel lang verhaal gehouden over een bepaalde speler die het monopolie van zo'n instantie wel eens zou kunnen verbreken, en hij was heel positief over deze instantie, wat Aldredo deed denken dat hij voor dat bedrijf werkte :P
Dus ik denk dat het hier om iemand gaat die heel positief is over alles waar die maar over kan typen :P
Moet je maar eens naar zijn My-react gaan kijken :)

Edit: Ik zie nu de reactie van Compustunt, ach het zal allemaal wel kloppen, maar waarom het topic nu al dicht?
Er kunnen toch nog meer ervaringen gepost worden of is er nog maar 1x iets bij jullie besteld?
Misschien zijn er ook nog negatieve ervaringen die van toepassing zijn op dit topic.
Trouwens moet je niet zeggen dat een topic op slot mag want moderatoren kunnen dat heel goed zelf bepalen. heb ik ervaring mee :P

[ Voor 23% gewijzigd door EdwardvGelder op 10-08-2009 16:06 ]

Verwijderd

Speculatie over "spam" of betrokkenheid kan overigens ook beter in een TR - moderators zijn namelijk ook heel prima in het uitzoeken van mogelijke banden ;)

Op deze manier in-topic wordt het zo ongeveer een beschuldiging zonder dat er bewijzen aangevoerd kunnen worden, let's not go there.

Overigens is het hetzelfde bedrijf in België en Nederland - ervaringen kunnen dan ook prima in dezelfde ShopReview, met vermelding van de aankooplocatie net als bij andere ketens gebeurt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 16:23 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat Floppus zegt. Ervaringen kunnen in de Shop Review, daar is het Shopping Forum niet voor bedoeld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.