Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Boot file stuk na verwijderen McAfee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Acer desktop PC met daarop Vista OEM geinstalleerd, samen met een trial versie van McAfee (zat in het pakket).

Deze McAfee versie popte regelmatig na het verstrijken van de trial-periode dwars door al mijn draaiende programma's up/op waardoor ik heb besloten McAfee voorgoed van mijn systeem te verbannen. Vanaf dat moment draaide Windows tijdens het opstarten steevast opstartherstel icm automatisch updaten (terwijl er niks geupdate werd) en werd er eerst 2x geboot alvorens ik achter mijn PC kon werken. Ook werd mijn PC hersteld naar een datum die niet door mij gedefinieerd was, dus mijn eerste ingeving was: systeemherstel uitschakelen! Dat was misschien geen goed idee achteraf gezien, want nu komt mijn systeem niet verder dan de opstartherstel die niet in staat is de opstart procedure te herstellen doordat de boot.exe corrupt is (foutmelding 0xA). Na opstartherstel kan ik slechts opnieuw opstarten of systeem afsluiten... Ook in safe modus kom ik niet voorbij deze loop...

Is het mogelijk om een nieuwe bootfile voor Vista te creeeren zoals dat voorheen met Win9x versies ging, dus dmv bootdisk op cd? Zo ja, hoe dan precies? Zo nee, hoe kan ik zonder systeem disk deze opstartherstel procedure van windows omzeilen en zelf de bootfile repareren?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je zou kunnen proberen de HDD in een andere PC te hangen, en daar de boot.exe te vervangen, of opstarten met de Windows Vista DVD, een Command Promt openen, en "sfc /scannow" uitvoeren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik dan aan een nieuwe boot.exe? Bij mijn ouders draaien ze nl WinXP en ik kon op bootdisk.com ook geen Vista boot vinden...

Ik heb btw wel de beschikking over een WinXP full-versie. Is het dan wijs om een tijdelijke dualboot te creeren?

Verwijderd

Topicstarter
Goed, XP dualboot was geen goed idee... Ben 2 BSODs verder en geen voortgang geboekt...

Als ik de sfc in CP een opdracht geef, komt er een melding:
There is a system repair pending that requires reboot to complete.

• Petervanakelyen
Goed, XP dualboot was geen goed idee... Ben 2 BSODs verder en geen voortgang geboekt...
Ik vraag me a) af waarom dat niet zou lukken, en b) waarom je zou opschieten met XP-dualboot ?
Als ik de sfc in CP een opdracht geef, komt er een melding:
There is a system repair pending that requires reboot to complete.
Hmm, zou je niet beter gewoon alle gegevens van dat schijfje halen, en Vista opnieuw installeren, dit keer zonder McAfee ?

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vanaf de XP cd bootte, verscheen er tot twee x toe een bsod tijdens de setup... Is het mogelijk met vista om er een schone install overheen te zetten? Dus met behoud van huidige bestanden?

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:29:
Toen ik vanaf de XP cd bootte, verscheen er tot twee x toe een bsod tijdens de setup... Is het mogelijk met vista om er een schone install overheen te zetten? Dus met behoud van huidige bestanden?
Ik zou gewoon een frisse nieuwe installatie doen, en je bestanden overzetten op een externe HDD.
Start dus gewoon even je PC op met een Ubuntu Live CD, en kopieer al je bestanden naar de externe HDD :)

En dan gewoon terug Vista DVD'tje erin, en installeren maar.

Pagina: 1