Twee RDP sessies met dualmonitor Thin Client

Pagina: 1
Acties:

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02-2025
Wij hebben hier op het bedrijf HP T5540 Thin clients staan welke de mogelijkheid hebben om twee monitoren aan te sturen. Echter, we krijgen het niet voor elkaar om op elk van de monitor een aparte RDP sessie te starten.

Een fullscreen remote sessie op de linker monitor is geen enkel probleem. Echter wanneer wij een tweede RDP sessie starten en die maximaliseren op de rechtermonitor plaats hij hem weer op de linker monitor.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

De thins draaien de laatste firmware van HP met RDC 6.0

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Heb je al contact gezocht met HP of je leverancier? Onder XP heb je diverse tools die je kunnen helpen met dual monitor setups maar deze thinclient draait waarschijnlijk een ander OS van HP.

[ Voor 4% gewijzigd door siknu op 07-08-2009 09:35 ]

• damster_mark
siknu schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:34:
Heb je al contact gezocht met HP? Onder XP heb je diverse tools die je kunnen helpen met dual monitor setups maar deze thinclient draait waarschijnlijk een ander OS van HP.
Ja, alleen HP verwijst mij naar de Administrator Handleiding waar helemaal niks hiervan in staat.
De clients draaien Windows CE....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
damster_mark schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:35:
[...]

Ja, alleen HP verwijst mij naar de Administrator Handleiding waar helemaal niks hiervan in staat.
De clients draaien Windows CE....
volgens mij is die dual monitor setup ook meer bedoelt om 1 sessie te starten en die te splitten over 2 schermen (met de /span paramater in je rdp client)

tenminste zo zet ik ze in

A wise man's life is based around fuck you

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 19:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Powershell schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:37:
[...]

volgens mij is die dual monitor setup ook meer bedoelt om 1 sessie te starten en die te splitten over 2 schermen (met de /span paramater in je rdp client)

mstsc /w:xxxx /h:xxxx /v:"naam" is span maar dat is dan twee monitors van een RDP

Maar volgens mij bedoeld die echt twee RDP verbindingen op een pc.
Ik kan hier gewoon twee RDP's draaien fullscreen. ik heb Vista business.

Si vis pacem, para bellum

• damster_mark
Powershell schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:37:
[...]volgens mij is die dual monitor setup ook meer bedoelt om 1 sessie te starten en die te splitten over 2 schermen (met de /span paramater in je rdp client)

Dat werkt inderdaad wel, alleen is dat niet de oplossing die we zoeken.. namelijk wanneer je een applicatie maximaliseert in de span mode dan wordt deze zodanig uitgetrokken dat er niet mee te werken valt.

Als er een 'extend' mode in zat was het ook goed geweest...

Verwijderd

Wat gebeurt er als je hem niet maximaliseert, maar start met de parameters om de resolutie in te stellen en vervolgens gewoon bijna fullscreen naar de rechtermonitor sleept?
Geen oplossing, wel een mogelijke workaround ;)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 19:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

damster_mark schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:44:
[...]

Dat werkt inderdaad wel, alleen is dat niet de oplossing die we zoeken.. namelijk wanneer je een applicatie maximaliseert in de span mode dan wordt deze zodanig uitgetrokken dat er niet mee te werken valt.

Als er een 'extend' mode in zat was het ook goed geweest...
Dat komt om dat je van een twee monitor een grote maakt, dus als je twee keer 24'' hebt is 3840x1200 de span resolutie, niet zo gek dat een applicatie er dan erg vreemd er uit gaat zien.

Si vis pacem, para bellum

• damster_mark
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:48:
Wat gebeurt er als je hem niet maximaliseert, maar start met de parameters om de resolutie in te stellen en vervolgens gewoon bijna fullscreen naar de rechtermonitor sleept?
Geen oplossing, wel een mogelijke workaround ;)
Dan krijg je srollbalken... enige wat wel mogelijk is om de resolutie kleiner in te stellen als de native resolutie van de montor. Maar ja, mensen werken liever fullscreen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:48:
maar start met de parameters om de resolutie in te stellen
En daarom had ik die er dus specifiek vermeld, omdat je dan kunt zorgen dat je geen scrollbalken krijgt. Dan is er voor de gebruiker amper verschil met fullscreen werken. Behalve dat hotkeys wel eens niet op de target willen werken als je niet in fullscreen zit, maar alleen op de host.

• damster_mark
http://www.splitview.com/download

Dit is de oplossing! Deze herkent dat je in span mode zit er zorgt ervoor dat je eigenlijk gewoon twee losse monitoren krijgt. Werkt perfect....

[ Voor 6% gewijzigd door damster_mark op 07-08-2009 10:06 ]

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maar werkt op Windows CE ?

[ Voor 16% gewijzigd door bgrr op 07-08-2009 11:54 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik ken de software, je installeerd het op je server en niet op je client :)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1