Computer onderbroken tijdens formatteren

Pagina: 1
Acties:

• robinmos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2024
Gisteren kreeg ik m'n nieuwe 1tb externe schijf binnen, en ging deze meteen even naar ntfs formatteren.
Ik was om 2 uur begonnen, en had een volledige format gedaan, dus ging er wel vanuit dat het lang zou duren.
's avonds om 12 uur was hij op ongeveer 3/4, dus ik sliep even op een andere kamer.
Toen kwam die nacht m'n broer thuis, en hij vond het wat te warm op z'n kamer(zolder). Hij wilt dus op mijn kamer slapen maar ziet dat de computer aanstaat. Op het beeldscherm zag hij allemaal 'rare schermpjes' dus drukt hij maar gewoon op de uitknop.
Wanneer ik nu de computer opstart zegt de externe schijf dat er 0 bytes op staan, maar ik neem aan dat wanneer ik hem opnieuw formatteer hij het wel weer moet doen..

Maar een ander probleem is dat de computer nu raar doet. De virusscanner schakelt bijvoorbeeld zelf uit, programma's starten niet meer op. En wanneer hij opgestart is krijg ik binnen 1-10 minuten (ook vaak meteen) een blauw scherm. Hiervoor kwam dit soms voor, 1x per 2 weken misschien. Soms start de computer op en komt er gewoon een zwart scherm.. Volgensmij is er dus wel iets goed mis mee, maar kan dat komen doordat hij onderbroken is bij de format?
Het is gewoon zo'n soort blauw scherm(foto van eerder): http://img44.imageshack.us/img44/9539/dsc04855z.jpg
Alvast bedankt.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt op die foto 2 aanwijzingen: De melding 'page fault... etc.' en een stopcode. Heb je die al eens door google gehaald?

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:00:
Je hebt op die foto 2 aanwijzingen: De melding 'page fault... etc.' en een stopcode. Heb je die al eens door google gehaald?
Want als je dat doet kom je op deze pagina uit: 0x50 errors

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20

paradoXical

The ParadoX

Het zijn warme dagen op het moment, blijft je hardware koel? Ik heb het eens meegemaakt dat een pc bij warme dagen vaak vastliep. Verder, google inderdaad die foutmelding eens :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• robinmos
paradoXical schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:02:
Het zijn warme dagen op het moment, blijft je hardware koel? Ik heb het eens meegemaakt dat een pc bij warme dagen vaak vastliep. Verder, google inderdaad die foutmelding eens :)
Ja de computer zelf werd niet te heet denk ik, zeker nu niet in de ochtend.
Heb wel een keer gegoogled, maar kwam op niet veel uit.. De melding veranderd trouwens redelijk vaak een beetje.

[ Voor 12% gewijzigd door robinmos op 07-08-2009 09:07 ]

Verwijderd

Dan zoek je die meldingen op in je Event Viewer en zoek je de oorzaak.

• robinmos
Er zijn ook 2 andere foutmeldingen nu, en eentje heeft te maken met Ntfs.sys .. dit heeft dus wel met het formatteren te maken maar weet niet wat het probleem dan is en hoe je het oplost.
Collie519 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:25:
Dan zoek je die meldingen op in je Event Viewer en zoek je de oorzaak.
Zit die event viewer ook op windows xp? Kan hem niet vinden namelijk. (ps, mijn computer is wel windows vista 64bit)
Pagina: 1