Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Irritante collega, wallpaper niet te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed mijn collega die het systeembeheer doet heeft gisteravond mijn email gemigreerd naar small business server, en vond het leuk om een bitmapje van "admin ftw" achtig kaliber vast te zetten op m'n achtergrond.

Hoe kom ik hier nu weer vanaf? Als ik het wijzig in iets anders gebeurt er dus geen fuck...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vraag het aan je systeembeheerder? ;)
Kijk iig in gpedit ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, admin heeft macht.
Misschien toch maar even creatief een andere practical joke uithalen? Zout in de koffie ofzo?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
Meld het bij leidinggevende.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:34
Waarschijnlijk heeft hij inderdaad binnen gpedit enkele wijzigingen gedaan die ervoor zorgen dat je wallpaper of niet gewijzigd mag worden, of vast staat op die bitmap.

Kijk anders ook even naar 'Scheduled Tasks', misschien dat hij daar iets heeft neergezet.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

is er geen gpo toegepast?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Als ik dit zou doen bij iemand om een practical joke uit te halen zou ik dit via Group Policy regelen, daar is niet onderuit te komen zonder de juiste rechten. Tenzij je toegang hebt tot de SBS server met admin rechten. :P

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:34
LzpAppel schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:16:
Als ik dit zou doen bij iemand om een practical joke uit te halen zou ik dit via Group Policy regelen, daar is niet onderuit te komen zonder de juiste rechten. Tenzij je toegang hebt tot de SBS server met admin rechten. :P
Maar een GPO is het eerste waar mensen aan denken dus moet je het juist niet daarmee doen, er zijn ook wel andere methoden waar je ook niet onderuit kunt komen :P

@ TS: Beter kun je gewoon even contact opnemen met een andere admin of anders je leidinggevende. Als je admin kinderachtig gaat doen mag jij dat ook.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
UTwizard schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:26:
[...]

Maar een GPO is het eerste waar mensen aan denken dus moet je het juist niet daarmee doen, er zijn ook wel andere methoden waar je ook niet onderuit kunt komen :P

@ TS: Beter kun je gewoon even contact opnemen met een andere admin of anders je leidinggevende. Als je admin kinderachtig gaat doen mag jij dat ook.
In mijn ogen is een GPO het effectiefst om het mee te doen, als jij bij iemand een practical joke probeert uit te halen en die persoon omzeilt het met 3 muisklikken dan sta je ook voor jan met de korte achternaam.

Nu heeft de admin zijn collega zelfs ertoe gedreven om in een forum hulp te gaan zoeken, ik denk dat die zijn grap nu wel geslaagd vind!

Niet dat ik dit leuk zou vinden om te doen, mijn baas ook niet... "With great power comes great responsibility" /spiderman

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Wat je zou kunnen doen is de naam van de wallpaper proberen te achter halen en kijken of je een ander plaatje er overheen kan zetten.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Kan je iets installeren? Bestaat er geen software om zoals in Linux meerdere bureaubladen te maken? En vervolgens gewoon het 2e bureaublad kiezen en daar een andere afbeelding opzetten of zo?

Powertoys of iets dergelijks van MS

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:10
Vraag het aan hem zelf, en anders je leidinggevende.

De boel zelf gaan hacken is verlagen tot zijn niveau ;)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:13
Misschien ben ik wel totaal niet op de hoogte van de reguliere omgangsvormen tegenwoordig maar waarom vráág je het niet gewoon? Het lijkt mij een normaal iets eigenlijk: "Goh, ik zag dat je mijn email hebt gemigreerd en nu heb ik zo'n vervelend icoontje en kan ik mijn wallpaper niet meer wijzigen". Als het een grap is heeft hij zijn lol gehad en anders weet je het ook meteen.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 07-08-2009 13:39 ]

Verwijderd

als het met een Group Policy is gedaan, doe je er weinig aan als gewone gebruiker
je zou een call bij de helpdesk kunnen plaatsen, mag ie het zelf weer oplossen

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

D-e-n schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:59:
[...]

Dat zal zijn baas erg leuk vinden. Dan mag de TS dokken denk ik
Is met een professioneel schoonmaakmiddel nog wel schoon te krijgen. Net zo vervelend voor de BOFH, als het virtuele bureaublad voor de medewerker. Die kan het ook alleen met de hulp van een professional "schoonkrijgen".

• D-e-n
Lucky-Shirt schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:01:
[...]
Is met een professioneel schoonmaakmiddel nog wel schoon te krijgen. Net zo vervelend voor de BOFH, als het virtuele bureaublad voor de medewerker. Die kan het ook alleen met de hulp van een professional "schoonkrijgen".
Het bureau schoonmaken kost de werkgever extra geld. Dat bureaublad is door de veroorzaker zo terug te draaien. Daarom zeg ik: als het kan gelijk naar de veroorzaker stappen. We zijn toch niet contactgestoord met zijn allen?

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 19:57
D-e-n schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:59:
Is het een groot bedrijf eigenlijk? Als het niet zo groot is loop je gewoon ff langs
TS had het over Small Bussiness.. denk het dus niet :)

• D-e-n
martennis schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:05:
[...]
TS had het over Small Bussiness.. denk het dus niet :)
Hoe groot kan "small" worden? Wij hebben SBS 2003 en zijn maar met twaalf ofzo. We hebben niet eens een pro-systeembeheerder, alleen een manusje van alles op computergebied (ondergetekende dus ;) ) en ik kan me best voorstellen dat die (op een verjaardag ofzo) zo'n truc uithaalt bij deze en gene :D

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Lucky-Shirt schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:01:
[...]

Hoeft niet je hoeft alleen maar met een whiteboard stift erover heen te tekenen en je kan het zo wegvegen.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 19:57
D-e-n schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:08:
[...]
Hoe groot kan "small" worden?
Volgens mij niet meer dan 20 ofzo. Zit iets van een restrictie op (weet alleen niet of dat alleen licentie is of dat de programmatuur het blockt).

Prijzen w2k3 staat max 20 CALs excl upgrade packages :)

[ Voor 18% gewijzigd door martennis op 07-08-2009 14:14 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Werkt het instellen als achtergrond in IE dan ook niet meer? Veel imageprogramma's hebben zo'n functie ook zoals irfanview.

• D-e-n
martennis schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:11:
[...]
Volgens mij niet meer dan 20 ofzo. Zit iets van een restrictie op (weet alleen niet of dat alleen licentie is of dat de programmatuur het blockt).
Het maximum weet ik dus niet maar qua licenties gaat het per vijf. Je begint met vijf en koopt er steeds vijf bij. Wij hebben er toen vijf bijgekocht omdat er meer dan 10 man tegelijk moesten gaan inloggen

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 14:35

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als je aan het werk bent zoals het hoort zie je je wallpaper niet eens. Dus hup, aan het werk en gewoon een mailtje sturen naar je admin.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Modbreak:Dit is NIET de HK. (dus men mag de Huiskamer reacties achterwege laten.

[ Voor 36% gewijzigd door dusty op 07-08-2009 15:59 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het register in kan en dingen mag wijzigen, kan je het beleid tijdelijk uitschakelen. Alleen na opnieuw aanmelden krijg je het gewoon weer voor je kiezen.

Gewoon doen wat al 10x hier is gezegd: naar die lolbroek zelf lopen en melden dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft, of je leidinggevende erop aanspreken dat de admin grappig probeert te zijn. Ben je er zo vanaf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*knip* Sorry, maar volgens mij was dusty duidelijk genoeg 2 posts terug?

[ Voor 76% gewijzigd door TheVMaster op 07-08-2009 23:17 ]

Iperf

Pagina: 1