Toon posts:

vliegje oid achter glasplaat, maar voor de projectie

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Syncmaster 2233 BW en tot mijn grote verbasing zit achter de "glasplaat" een vliegje lekker heen en weer te wandelen. Op het moment zit ie stil, het lijkt nu net een rijtje dooie pixels. Iemand ervaring hiermee en ook een oplossing?

Ik heb ook een filmpje ervan gemaakt, zie link

http://www.youtube.com/watch?v=0igt-k0GZxc

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Is hier vaker voorbijgekomen, bijvoorbeeld:
Help, er zit een beest in mijn scherm.
Conclusie was telkens dat je het scherm het beste verticaal kan laten staan en hopen dat hij buiten het scherm kruipt en daar doodgaat. Als hij ergens op het scherm sterft valt hij hopelijk met een tikje naar beneden. misschien kun je het scherm het beste uitschakelen en hopen dat hij naar de zijkant loopt op zoek naar licht.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 06-08-2009 23:46 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 00:38

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Oh, dat zijn monitorlarven, deze nesten zich net tussen het glasplaat en de poort.
Als je deze ziet, zullen er binnenkort meerdere komen, want deze voeden zich met de fotonen die van de halfgeleider afkomen.
Nadat de fotonen op zijn, zullen deze larven zich via de vga kabels naar de kast verplaatsen waar ze kortsluiting kunnen maken en je hele stroomgroep kunnen infecteren.

Nee, je kan wachten tot deze vanzelf van je scherm wegkruipt, garantie claimen (zal ook wel een nieuwe zijn voor samsung, maarja, zoek de oorsprong van de IT term 'bug' maar eens op), of het scherm zelf openmaken en kijken of je de glasplaat los kan halen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad met een spin. Uitermate irritant. Uiteindelijk gaat ie wel dood en valt ie met wat geluk beneden buiten beeld. Je ziet 'm dan liggen als je goed kijkt vanuit een hoge hoek.

Wel heb je het risico dat ie net als bij mij helaas vuiltjes op de backlight / binnenkant lcd achterlaat. Die blijf je permanent zien :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic open.

Met een simpele search ("vliegje in scherm") vond ik meer dan honderd topics als deze:

Vliegje in Acer AL715
[tft] vliegje erin, hoe eruit te krijgen?
Insectje in monitor
Er zit een beest in mijn TFT
Er zit een onweersbeestje in mijn laptop-scherm!!!
Donderbeestje áchter de glasplaat van m'n 2001FP!
Bug in TFT monitor
Trek een tft vliegen aan???
etc...

Volgende keer graag zoeken ipv gelijk een topic te openen. Dit wiel is echt vaak zat uitgevonden :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.