Verschil in kwaliteit coax splitter?

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20756

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 'internet via de kabel' van Casema en nu sinds kort ook een tv kaartje. Omdat ik hierboven maar één coax tv kabel heb (voor Casema modem) moet ik dus een coax splitter kopen. Hier bij een plaatselijke electronica handel heb ik dus zo'n splittertje gehaald en geprobeerd. Het beeld van de tv kaart was toen wat slechter en ook de modem deed het niet goed (kon wel verbinding maken maar geen pagina's ophalen of e-mail). Ook het capturen van tv beelden kon alleen met geluid en zonder beeld.

Toen ik de coax tv kabel direct in de modem of in de tv kaart deed (zonder tussenkomst van splitter) werkte wél alles goed. Nu heb ik eens gekeken wat er op die splitter stond en daar stond 5-900 MHz op. Ik heb toen bij een andere winkel een andere splitter gehaald (gulden duurder) en daar stond op 5-1000 MHz, 3,5 DB loss. Deze deed het veeel beter, kon gewoon beelden opnemen met geluid én beeld. Ook de storing was iets minder...

Nu is mijn vraag: zijn er ook nog coax splitters te verkrijgen die een nog betere kwaliteit hebben (5-1100 MHz bijv.?). Ik wil er namelijk best wel wat meer aan uitgeven want een versterker vindt ik ook weer een beetje duur worden en volgens mij niet echt nodig.

THNX *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Wat dacht je van een versterker? Een klant van me heeft 3 TV toestellen en twee PC's in zijn kantoor. Op de PC's staan dus realtime beurs programma's die via de kabel gevoed worden. Dit zijn dus 5 signaalvreters. Met splitters kreeg ik soortgelijke problemen als jij, maar met twee signaalversterkers (electronicaboer of Conrad) werken alle toestellen perfect! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33

MaxxMark

HT is Tof!

Als je een gewoon Casema Modem hebt ( dus zoeen die op je seriele poort gaat ) dan zit er ook een CoaxOut op dat modem, deze kan je dan gebruiken zonder dat er dan enige vorm van storing is in je TV signaal!

Het is nooit goed om ergens voor je modem een splitter neer te zetten! tenzij je er ook zo'n bijbehorend filter bij doet ( die ook bij je punt van binnenkomst zit )

Zelf hebbik ook mijn kabel gewoon doorgelust naar mn pc en heb zelf ook wel last van storing, maardat is bij mij te wijten aan het feit dat mn modem 26meter van punt van binnenkomst zit , en mn VCR ietwat ouder is.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33

MaxxMark

HT is Tof!

Op vrijdag 02 maart 2001 09:00 schreef FoolZero het volgende:
Met splitters kreeg ik soortgelijke problemen als jij, maar met twee signaalversterkers (electronicaboer of Conrad) werken alle toestellen perfect! :)
ALS je een versterker er bij gaat zetten, zet deze dan wel ACHTER de splitter en er niet VOOR, een signaalversterker is 1 richtings verkeer! dus als je em in het pad zet van je modem, dan doet je internet het niet meer , is toch wat lullig :) ..

Zelf zat ik ook te denken aan een signaal versterker, maar waar moet je op letten als je zon ding koopt? (en wat kosten die krengen)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey MaxxMark!

Dat is zeker een goede tip wat betreft die TV out op mijn Casema Modem...

Heb ik nog helemaal niet aan gedacht!

Ja, ik heb zo'n modem die op de seriële poort gaat. Alleen op die TV out van het modem zit een soort van grote plastic 'schroef' (of bescherm kapje).

Ik heb hem al ruim twee jaar dus ik weet niet of dit er bij de huidige modem er nog steeds opzit...

Kan ik die er dan gewoon vanaf draaien en dan heb ik een TV out?

Zo ja, dan scheelt me het weer fl. 7,50 voor die splitter.

Ik zit hier trouwens 20 meter verwijderd van een aansluiting. Ruim twee jaar geleden is de Casema Internet bij ons aangesloten en toen heb ik twintig(!!!) meter kabel naar boven toe gemaakt. Mijn vader zei dat hij nog wel een keer een gat in het plafond zou boren, maar het is er tot op heden nog niet van gekomen ;)

Valt me trouwens nog mee dat ik redelijk goed kan internetten en tv kijken met een kabel van ruim 20 meter. Je zou toch denken dat er erg veel signaal verlies is.

Nou, in ieder geval alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 09:14 schreef III het volgende:

Ja, ik heb zo'n modem die op de seriële poort gaat. Alleen op die TV out van het modem zit een soort van grote plastic 'schroef' (of bescherm kapje).

Ik heb hem al ruim twee jaar dus ik weet niet of dit er bij de huidige modems er nog steeds opzit...

Kan ik die er dan gewoon vanaf draaien en dan heb ik een Coax out?
Als iemand mij dat nou even kon vertellen dan zou dat erg handig zijn want ik heb geen zin om die modem naar de klote te helpen. Zo'n ding kost geloof ik fl. 500,- piek... en hij is nog niet eens van mezelf want je leent hem gewoon van de Casema (zit in abn. geld inbegrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!, Hirschmann!

Sorry, maar dat zijn de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op vrijdag 02 maart 2001 20:13 schreef Flippit het volgende:
Hirschman!, Hirschmann!, Hirschman!,
en dan nog wat vaker

Sorry, maar dat zijn de beste!
1) of ga idd voor hirschmann
2) of als je een versteker plaatst, neem dan een tweeweg versterker.Is alleen een duur geintje voor een beetje tv kijken
3) of neem een f-connector splitter sb-02 ,heeft ook 3,5 db verlies ,maar maakt megagoeie verbinding
4) of als dit allemaal niet werkt, leg een tweede coax :+

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 19:19
waarom staat jouw kabelmodem boven? (ik neem aan 1e verdieping, zolder is al helemaal een ramp)
je ping time loopt ------------> ontzettend op
je download snelheid loop <------------ ontzettend naar beneden

zet em gewoon in de meterkast, utp kabeltje naar boven (of serieel :r) en voila, VEEL sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19749

Op vrijdag 02 maart 2001 22:43 schreef -OverSoft- het volgende:
waarom staat jouw kabelmodem boven? (ik neem aan 1e verdieping, zolder is al helemaal een ramp)
je ping time loopt ------------> ontzettend op
je download snelheid loop <------------ ontzettend naar beneden

zet em gewoon in de meterkast, utp kabeltje naar boven (of serieel :r) en voila, VEEL sneller!
Preciez ;)
Al schilt het niet opzienbarend moet ik zeggen.
Pagina: 1