Toon posts:

NAS met ftp achter een experiabox van kpn

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nasbox aangeschaft met een ingebouwde ftp en samba server functie. Ik wil de ftpserver gebruiken om bestanden buiten mijn netwerk te delen. Ik heb de nas aangesloten op de experiabox. De nasbox krijgt via DHCP een ipadres van mijn router, namelijk 192.168.2.7

Nu moet ik volgens mij iets met port forwarding doen in de experiabox, maar weet niet precies wat ik moet doen om de ftp server op internet zichtbaar te krijgen.

Kan iemand mij helpen?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Welk type experiabox heb je? ik ga even uit van een s780

In de router kun je de portforwarding instellen dan zet je poort 21 open van het interne ip nummer (nummer nas) naar 0.0.0.0 maar dan is deze wel voor de hele buitenwereld zichtbaar. Mocht je bijvoorbeeld er maar van 1 lokatie bij moeten dan zet je ipv 0.0.0.0 dat ip nummer erin. doe het voor de zekerheid op de tcp & udp regels erin zodat je bijna de specifieke regels erin krijgt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
oude grijze :?

http://members.lycos.nl/c...nterface%20experiabox.pdf

staat het allemaal in

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oude grijze. Heb nu het nummer van mijn nas box ingevuld bij port forwarding, kan e tpserver in mijn netwerk benaderen maar nog niet buiten mijn netwerk, moet ik dan 0.0.0.0 invullen??
Maar dat lijkt mij toch niet helemaal wenselijk....

• bobsquad
  • Niet online
Dan moet je weten vanaf welk netwerk of netwerken je de FTP wil bereiken of eventueel een DMZ instellen

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens bedankt, het is gelukt, ik moest nog een ftpservice aanzetten en dan port 21 doorzetten.
Kan slotje op het is gelukt

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat nog rest is de snelheid, hij doet er erg lang over....hoe snel zou dit moeten gaan normaal gesproken??

• bobsquad
  • Niet online
vanaf een extern netwerk ligt dit aan de upload die je thuis hebt van je nas dus NIET je download snelheid.

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:12:
het enige wat nog rest is de snelheid, hij doet er erg lang over....hoe snel zou dit moeten gaan normaal gesproken??
Upload snelheid is normaal gesproken een stuk lager dan je download snelheid, ligt aan je internet verbinding dus.

//edit Spuit 11

Hier komt ooit nog wat te staan..

Verwijderd

Topicstarter
ok, nou dan klopt t wel want upload is inderdaad niet al te hoog....
Bedankt voor alle hulp!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En verder heeft eent thuisserver niets met PNS te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.