Advies gevraagd: Beste Virtual Surround voor koptelefoon ?

Pagina: 1
Acties:

• arymniteron
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Voor zover ik kan vinden zijn dit alle methoden waarmee virtual surround tot stand wordt gebracht bij koptelefoons:
  • Smyth Virtual Surround
  • SRS Headphone
  • Yamaha Silent Cinema
  • Dolby Headphone
  • DTS Surround Sensation
Als je ervaringen hebt met verschillen tussen deze methoden ben ik erg benieuwd. Via google weet ik alleen dat "smyth virtual surround" op dit moment erg duur is en waarschijnlijk ook het beste. Dolby headphone lijkt het meest toegepast te worden.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:53

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik gebruik zelf de bekende JVC/Victor Dolby Headphone adapter (ding vreet ook DTS en AAC) en dat werkt erg prettig. Toen ik ernaar op zoek was heb ik wat rondgelezen, maar DH leek toch het beste uit de verf te komen. Ik gebruik het in games, tot grote tevredenheid.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 22:27
X-Fi kaarten hebben ook een cmss-3d functie voor koptelefoons. De geluidskaart maakt er 8 virituele speakers van. Bij games vind ik het erg handig, bij alle andere dingen zet ik het uit. Kheb er ooit al eens een video over gemaakt(wel in hd kijken ;) ):

edit: Aangezien ik nu een onboard realtek hd heb met dolby headphone wou ik hetzelfde stukje daarmee opnemen, maar de eax echo is zo erg dat 't niet eens een serieus alternatief vormt(bij cod2 iig, daar kun je wel miles 2d selecteren maar die geeft alleen maar stereo door, en als je eax kiest krijg je dus erg veel echo. Via de x-fi is er helemaal geen echo te horen, ook niet met eax effect +12db).

[ Voor 38% gewijzigd door hberntsen op 07-08-2009 19:26 ]

Verwijderd

Als "3D" muziek wilt luisteren moet je bij de bron wezen. Niet met rotzooi zoals die zogenaamde downmix methodes vanuit een 5.1bron.
Zoek voor eens de lol op naar binaurale muziek mix of quadrophonische mix'en. Dat valt gewoon met een normale stereo koptelefoon en versterker tebeluisteren.
Voor games...of films tjah dan kom je idd bij de dingen uit die je al zelf gevonden had. Maar goed der is al tegenwoordig dolby surround mobile uit 1mono speaker.. dussss.