Toon posts:

Harde schijf formateren. Alle data weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb hier een harde schijf doovergkocht op Ebay. Echter wil ik zeker zijn dat men data op men harde schijf definitief gewist word. Ik weet dat het mogelijk is om data terug te halen. Maar is dit ook nog mogelijk na formateren? Is dan alle data weg of is het nog mogelijk deze terug te halen?

De harde schijf stond in NTFS en werd geformateerd in NTFS.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:13 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:34
Ligt eraan welke vorm van formatteren je kiest.
Als je zeker wil zijn dat de data niet terug te halen is, gebruik dan een programma dat een 'wipe' doet. Google: wipe hard disk

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:11
je moet een speciaal command/ programma gebruiken wil je er zeker van zijn dat alle data weg is. anders is het al altijd terug te halen

How are you doing?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:52

Twazerty

AVCHDCoder developer

Is het de moeite wel waard om hem compleet te legen?
Als er alleen films op hebben gestaan zou ik het niet erg vinden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Neem is een kijkje naar DBAN. Het is een bootable Linux distributie die speciaal gemaakt is voor dit soort doeleinde.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Afhankelijk van welke data erop gestaan hebben verwijder ik alleen de partities, zodat de schijf eruitziet als leeg, of ik overschrijf hem helemaal met binary zeroes, meestal met de tool van de fabrikant zelf.

edit: inderdaad heb ik DBAN ook wel eens gebruikt, makkelijk en krachtig tooltje.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 06-08-2009 21:19 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Bij een beetje grote schijf moet je er wel wat tijd voor uittrekken, dat soort methodes kosten best veel tijd (5+ uur)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een beetje zoeken had je zelf ook al zet methodes kunnen vinden om een schijf echt leeg te maken (zie bijv de link van HlpDsK). Dit topic gaat op slot odat we toch echt wat meer inzet verwachten voordat je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.