Toon posts:

zijn sd kaartjes niet compatible

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik fotografeer al een heel tijdje met een Canon Powershot S2 IS. Voor de opslag wordt gebruik gemaakt van sd-kaartjes. De laatste tijd maakte ik gebruik van een merkloos kaartje van 2 GB. Dat is w.s. geen al te degelijk exemplaar geweest, want nu is dat kaartje uit elkaar gevallen. Vervangen is geen probleem want voor een 4 GB kaartje van Sandisk betaalde ik € 14,00. Op het kaartje staat SD HC. Maar hoe mooi ook bedacht het kaartje wordt in het fototoestel niet herkend en ook in een digitale fotolijst wordt het kaartje niet herkend.
Wat is er aan de hand? Kan ik misschien met een commando of software het kaartje alsnog bruikbaar maken?

Of moet ik op zoek naar een ander kaartje zonder die HD specificatie?

Bij voorbaat bedankt als je de moeite neemt om mij verder te helpen.

Jan Bos

Verwijderd

Wikipedia: Secure Digital card

SD-hardware is niet compatible met SDHC-kaartjes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De link van HlpDsK zegt het eigenlijk precies. Er zit een verschil tussen SDHC en SD. Als iets enkel SD aankan dan gaat SDHC vaak niet werken. Nu is het ook weer niet zo dat SD apparaten nooit SDHCkaarten aankunnen. Dat zie je echter alleen met goedkope apparaten waarbij de fabrikant niet wil betalen voor de rechten dat het ding ook SDHC aankan (is weer ietsje duurder). Dus je kunt geluk hebben, maar je moet er nooit vanuit gaan.

In elk geval gaat dit topic dicht, omdat er met een beetje moeite nog genoeg over te vinden is.

Dit topic is gesloten.