Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies: 5500 euro voor een 2e auto erbij.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zou eigenlijk ook wel weer eens een auto willen, zeker nu de markt op zich interessant is. De feiten:

x Een tweedehands auto.

x Ik heb weinig verstand van auto's: ik ga dus niet zelf er aan sleutelen. Ook de mensen om mij heen hebben niet veel verstand van zaken, dus evt. ben ik bereid om voor 100 euro zo'n Dealer/ANWB-check te laten doen als het een particuliere aanschaf zou betreffen.

x Ik ga er (naar het er nu uitziet) weinig kilometers meerijden: zo'n 5000km per jaar. Geen dagelijks woon/werkverkeer, maar enkel weekendritjes, boodschappen, en af en toe naar het werk.

x Het benzineverbruik is voor mij niet belangrijk en zeker niet prioriteit nummer 1 en evenmin de kosten voor slijtage-onderhoud - gezien het lage aantal km (5000) dat ik er maar per jaar mee verwacht te rijden.

x Het moet een automaat zijn en benzine.

x Bij voorkeur type: een station of cabriolet
(ik weet dat het niet rationeel is een zwaardere/grotere auto te nemen als je weinig km rijdt, doordat de wegenbelasting/verzekering hoger is óf zo'n Greenchoice deelauto te nemen, maar dat maakt me niet uit)

x Bij voorkeur merk: Honda, Land Rover, VW, Volvo, Toyota.
x In ieder geval géén: Opel, Alfa, Seat, Skoda, Mercedes, Fiat, Kia, Dacia (no offense, maar gewoon persoonlijke voorkeuren).

x Budget: zo rond de 5500 (eigen geld, géén krediet).
x Maximale km-stand: 170.000

x Extra eisen: bij voorkeur ergens met BOVAG-garantie en in ieder geval NAP en onderhoudshistorie moet aanwezig zijn.

Ik zat zelf te denken aan een VW Golf Cabrio, Mazda MX5, Renault Megane Cabrio, een Volvo V40. Is dat haalbaar voor deze prijs? En welke alternatieven raden jullie mij aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:15 . Reden: //edit: oeps had de topicname nog moeten aanpassen! // TR gemaakt ]

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
www.autoscout24.nl
www.autotrack.nl
www.autotrader.nl
www.marktplaats.nl

zo makkelijk kan het zijn, je eisen zijn immers al bekend. Zelf een beetje zoeken kan geen kwaad lijkt me ;)

Verwijderd

Topicstarter
G-PHREAK schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:10:
zo makkelijk kan het zijn, je eisen zijn immers al bekend. Zelf een beetje zoeken kan geen kwaad lijkt me ;)
Bedankt, maar:
Ik zat zelf te denken aan een VW Golf Cabrio, Mazda MX5, Renault Megane Cabrio, een Volvo V40. Zijn dit wel goede keuzes of kan ik in deze prijsklasse bij deze auto's en km-stand veel achterstallig onderhoud voor de kiezen krijgen? Is dat haalbaar voor deze prijs? En welke alternatieven raden jullie mij aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:11 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik vind het verschil tussen een MX5 en een Volvo V40 toch wel extreem groot.

Een MX5 is een sportauto, cabrio, 2 persoons. Je moet bij wijze van spreken altijd alleen boodschappen doen, want dan kun je de boodschappen op de passagiersstoel leggen.

Een volvo is veel groter, daar kun je bijna mee verhuizen, mensen kunnen meerijden, etc..

Misschien een keertje goed nadenken wat je precies wilt. Heb je de grootte van zo'n volvo nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Gamepie56 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:15:

Een MX5 is een sportauto, cabrio, 2 persoons. Je moet bij wijze van spreken altijd alleen boodschappen doen, want dan kun je de boodschappen op de passagiersstoel leggen.

Een volvo is veel groter, daar kun je bijna mee verhuizen, mensen kunnen meerijden, etc..

Misschien een keertje goed nadenken wat je precies wilt. Heb je de grootte van zo'n volvo nodig?
Beschouw het gewoon als een 2e auto: dus het maakt niet zo uit. Ik heb eigenlijk geen auto nodig, maar ik kan het in m'n (maandelijkse) budget inpassen. Het type maakt me niet zo uit, zolang het maar geen kleine auto is. Een 'normale' 4-deurs zou ook kunnen. Het bezineverbruik & slijtagekosten maken me niet zo veel uit. Ik ga er zoals gezegd weinig in rijden. Zolang ik maar niet geconfronteerd wordt met achterstandskosten (versleten airco á 1000 euro, een distributieriem die vervangen moet worden enz. dan kan ik nl. beter nog een halfjaar doorsparen én direct een iets beter onderhouden auto kopen).

Met 5000km per jaar verwacht ik niet al te vaak een bezoekje bij de dealer te moeten (en willen) brengen. Dat is de belangrijkste eis: geen achterstallig onderhoud én weinig problemen met maar 5000km per jaar. Het benzineverbruik en de onderhoudskosten per km(!) maken we dan weinig uit. \

Dus vandaar dat ik niet opzoek ben naar een kleine zuinige auto óf voor een 100% comfortabele auto voor dagelijks lange ritten (een redelijk comfort is natuurlijk wél een eis).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:26 ]

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Gamepie56 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:15:
Ja en nee. Ik heb zelf een station wagen en zou geen sedan of coupe willen omdat je je daarmee toch beperkt. Maar de funfactor van een cabrio is dusdanig dat ik een Z4 wil overwegen.. Dwz; je krijgt ook heel wat terug voor die beperking terwijl dat met een sedan niet zo is.

Net als TS rij ik < 5.000 km pj en is de auto geen pure noodzaak door kort op het werk te wonen. Gezien het budget denk ik dat TS een megane cabrio of iets in die klasse voor weinig moet zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door bombadil op 06-08-2009 21:32 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
bombadil schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Ja en nee. Ik heb zelf een station wagen en zou geen sedan of coupe willen omdat je je daarmee toch beperkt. Maar de funfactor van een cabrio is dusdanig dat ik een Z4 wil overwegen.. Dwz; je krijgt ook heel wat terug voor die beperking terwijl dat met een sedan niet zo is.

Net als TS rij ik < 5.000 km pj en is de auto geen pure noodzaak door kort op het werk te wonen. Gezien het budget denk ik dat TS een megane cabrio of iets in die klasse voor weinig moet zoeken.
Klopt in dit geval gaat het meer om de 'fun' factor dan om zaken als verbruik, parkeermogelijkheden, lawaai van de motor, of zitcomfort bij lange ritten. Als ik veel kilometers zou maken, dan zouden dat belangrijkere criteria worden inderdaad. Al hoewel de 'fun' factor niet over the top moet zijn dat het niet meer praktisch is of onevenredig veel gaat kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:40 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Het nadeel is dat je een automaat pakt, echt sportief rijden gaat dan al niet meer (oudere automaten zijn gewoon te traag daarvoor). Dus om nou een sportief model te nemen wat dan alsnog ruk is door de automaat. Ik zou zeggen, neem dan de station :)

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:36:
Het nadeel is dat je een automaat pakt, echt sportief rijden gaat dan al niet meer (oudere automaten zijn gewoon te traag daarvoor). Dus om nou een sportief model te nemen wat dan alsnog ruk is door de automaat. Ik zou zeggen, neem dan de station :)
Klopt, maar dat vind ik niet zo erg. En je loopt in ieder geval wat minder risico dat de bak afgetrapt is (maar nooit 100% natuurlijk, aangezien de automaatjes ook verstelbaar zijn - maar de 'snelle jongens' kiezen eerder een schakel uit om in te rijden natuurlijk).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:44 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Als je een probleem hebt met een automaat dan betaal je vaak wel meteen de hoofdprijs, en doorgaans gaan automaten wat minder lang mee.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

x Bij voorkeur merk: Honda, Land Rover, VW, Volvo, Toyota.
x In ieder geval géén: Opel, Alfa, Seat, Skoda, Mercedes, Fiat, Kia, Dacia (no offense, maar gewoon persoonlijke voorkeuren).
Niet om het een of het ander, maar dit zijn sinds jaren gewoon dezelfde auto's met een andere sticker erop. Het is dus nogal onlogisch om één in de voorkeurlijst te hebben en twee in de 'no way' :o

Oslik blyat! Oslik!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dion_b schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 01:15:
[...]

Niet om het een of het ander, maar dit zijn sinds jaren gewoon dezelfde auto's met een andere sticker erop. Het is dus nogal onlogisch om één in de voorkeurlijst te hebben en twee in de 'no way' :o
Ze zijn gebaseerd op dezelfde auto. Er zitten toch wel verschillen in afwerking, imago, prijs.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Dat valt erg mee hoor, een skoda is tegenwoordig net zo goed als een vw, alleen goedkoper..

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

En die valt niet in de 5500€ prijsklasse. ;)

Aannames zijn fataal.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
Het doet er ook niet toe dat VW, Skoda en Seat (bijna) hetzelfde zijn: TS heeft een bepaalde persoonlijke voorkeur. Zo vind ik een Audi A3 heel mooi en een Golf helemaal niet. Dat kan toch?

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
*subtiel kickje* want nog weinig advies

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 18:18 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sja de eerste reply geeft het eigenlijk al aan :)

Achterstallig onderhoud kunnen wij aan een foto'tje ook niet zien. en de rest van je eisen is zo ruim dat we hier wel 100 modellen kunnen opnoemen, en daar heb je ook geen klap aan :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Het gaat om een hobbie auto. Dus mijn advies. Koop iets wat je leuk vind en laat het rationele lekker liggen.

Met jouw wensen lijkt mij de Mazda MX-5 de beste keus.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

merauder schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:17:
Het gaat om een hobbie auto. Dus mijn advies. Koop iets wat je leuk vind en laat het rationele lekker liggen.

Met jouw wensen lijkt mij de Mazda MX-5 de beste keus.
Erm voor die prijs heb je autotjes van ruim 15 tot bijna 20 jaar oud en met 2 ton op de teller.
Dat gaat vast niet goed combineren met : Belangrijkste eis: geen achterstallig onderhoud én weinig problemen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:33:
[...]

Erm voor die prijs heb je autotjes van ruim 15 tot bijna 20 jaar oud en met 2 ton op de teller.
Dat gaat vast niet goed combineren met : Belangrijkste eis: geen achterstallig onderhoud én weinig problemen :)
En zoals ik voorstelde een Volvo V40 of is dat met mijn budget geen goed idee? Overigens zijn er wel MX-5 met minder km te vinden, immers ze worden vooral bij mooi weer gebruikt en lang niet allemaal ook voor woon/werkverkeer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 18:02 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik zou zeggen, Oordeel zelf

Een stuk betere keuze iig (al snap ik nog steeds niet hoe je op die 2 kan uitkomen :?)
minder oud en minder kilometers. maar het blijft een beetje geluk/pech verhaal zonder het ding zeer goed te van binnen en onder te inspecteren

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
Een volvo v40 is ook wel een goede auto.

Maar het gaat erom. Wil je iets leuks (MX-5) wat je niet op elke hoek van de straat ziet. Of wil je een wat meer alledaagse auto.

In het voordeel van de Mazda werkt overigens wel weer dat het liefhebbers auto's zijn, en daar wordt in de regel wel goed voor gezorgd.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/tb_P1030877.JPG

Is een leuke Land Cruiser niets als je eens wat anders wilt - en wellicht offroading wilt proberen?
Ook berehandig om de paardetrailer te trekken. :+

Qua onderhoud en problemen zit je wel redelijk goed, Land Cruisers zijn redelijk onverwoestbaar en de wat oudere modellen zitten ook niet tjokvol met ingewikkelde electronika die kapot kan gaan.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
G-PHREAK schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:10:
www.autoscout24.nl
www.autotrack.nl
www.autotrader.nl
www.marktplaats.nl

http://www.gaspedaal.nl

Nog makkelijker.

Wat wil je precies met de auto doen? Voor de fun rondrijden? Een cabrio is wel leuk, maar voor boodschappen meestal niet zo geschikt.

http://www.gaspedaal.nl/?...1&sa=&lftd=&grnt=&o=0&s=1

Audi: http://www.autowereld.nl/...et/2.3-41392/details.html
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/640/392/41392-1.jpg

Jeep Grand Cherokee: http://www.autotrader.nl/...naNummer=1&total=47&pos=6
Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=55416298

Suzuki Vitara: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vgx3wwnp2cke

[ Voor 67% gewijzigd door Jozz op 14-08-2009 15:12 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Pagina: 1