Advies gevraagd nieuw 5.1 surround setje

Pagina: 1
Acties:

• torrie1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01-2025
Hallo allemaal.

Ik wil graag een nieuw 5.1 surround setje aanschaffen, maar ik zie voor bomen het bos niet meer.

Wat ik wil is een setje wat bestaat uit het liefst 4 vloerstaanders en een center en een subwoofer dat spreekt voor zich.
De vloerstaanders mogen dan weer niet te breed en lomp zijn anders krijg ik ruzie met de vrouw.
Ik heb nu momenteel 2 JBL Northridge E80 staan. Die gaan er dus uit en maken plaats voor het nieuwe setje.
Ik had ze graag willen uitbreiden, maar dat mocht dus helaas niet van de vrouw, omdat de woonkamer dan meteen zo vol staat.

Mijn budget ligt rond de 500-550 euro. Beetje afhankelijk nog van wat de JBL E80's opleveren.
Het gaat hier dus alleen om de speakers. Versterker heb ik dus al. Het is een Yamaha RX-V650.
Dus wie kan me een advies geven waar ik eens naar kan/moet kijken.

BVD

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Voor dat budget wordt het waarschijnlijk slechter dan die 2 JBL's die je hebt staan als je ze in surround wilt. Het is beter dat je begint met een 2.0 setje en hem dan uitbreid naar 2.1 en daarna 5.1. Dan kan je nog wat aardig leuks halen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

beste advies is eigenlijk een ander vrouw :) of te wel als deze fronts al weg moeten is de kans klein dat je een verbetering kan halen binnen je budget.

* Ray wat is dat toch met al dat 'mag niet van de vrouw' sjezus (wellicht dat ik er daarom geen heb?) we zeiken toch ook niet dat de wasmachine plaats inneemt waar ook bier kan staan etc...... Een goede audio installatie is gewoon een primaire levensbehoefte. En speakers die echt goed klinken nemen gewoon wat ruimte in (of indien kleiner van goede kwaliteit kosten een vermogen)

[ Voor 56% gewijzigd door Ray op 06-08-2009 23:32 ]

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor dat geld heb je niet zoveel, vooral niet als het design is. De vloerstaanders van Audica vind ik wel mooi (en zijn betaalbaar), maar als het een hele set moet worden kom je denk ik uit op de Kef eitjes (KHT 1005.2).