Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik wil een clean install doen voor mijn Packard Bell desktop met een Windows Vista Home Premium OEM versie (Nederlandse taal).

Vraag: kan ik voor die clean install een gedownloade ISO bestand (Microsoft Windows Vista + SP2 x86 NL (MSDN) gebruiken met de product key van de OEM-versie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
ja dat kan (doet het zelf ook regelmatig op mijn zakelijke HP laptop van de zaak met een ISO van msdn, no problem)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Of probeer het eerst binnen een VM (met VirtualBox bijvoorbeeld) alleen dan ff niet activeren. Als je key geaccepteerd wordt, zal activatie ook wel werken.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem kan zijn dat je laptop sticker niet werkt, gebeurt af en toe. Dan kan je altijd Activation Backup and Restore gebruiken, daarmee maak je een kopie van de activatie op je huidige install en die kan je over je nieuwe install heen schrijven.

http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Volgens mij is dat netjes legaal. Het werkt overigens alleen als je installeert op precies dezelfde hardware als waar je je activatie vandaan haalt, en precies dezelfde versie (dus home, premium, dat gedoe).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:35:
Probleem kan zijn dat je laptop sticker niet werkt, gebeurt af en toe. Dan kan je altijd Activation Backup and Restore gebruiken, daarmee maak je een kopie van de activatie op je huidige install en die kan je over je nieuwe install heen schrijven.

Volgens mij is dat netjes legaal. Het werkt overigens alleen als je installeert op precies dezelfde hardware als waar je je activatie vandaan haalt, en precies dezelfde versie (dus home, premium, dat gedoe).
dat kan idd, ik moet dan even bellen met MS en de vragen doorlopen. daarna werkt het netjes

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021

Leuke is als je sticker niet werkt ! met Vista
En bij je laptop manufactor mailt over je key, die bij jou niet werkt !!
Je een nieuwe key krijgt met de post. ( kost je 5 mailtjes en hoop zoek werk qua verantwoordelijk heden manufactor in de kleine lettertjes van gebruiks en aankoopvoorwaarden ) Maar bij mij werkt tie met alle versie's zelf online registeren bij ms geen probleem.
Dus dat was het zoeken wel waard ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online

Bij werkt dit dus allemaal niet.

ABR gebruikt na de clean install, maar de installatie was nog steeds niet geactiveerd .... 'binnen 30 dagen .....' (bug in ABR?).
MS gebeld maar die zeiden dat wat ik wilde niet mogelijk is omdat de sleutel hoort bij een OEM-installatie.

Mbv Norton Ghost alles maar weer teruggezet.
Pagina: 1