Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geavanceerde kopieertool

Pagina: 1
Acties:

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik zoek al een tijd naar een programmaatje dat kan zoeken in een bepaalde map naar een bepaald bestandstype, en dit bestandstype dan 1 map hoger kopieert. Dit zodat mijn muzieklijst via de tv ook in de parentfolder een mooie thumbnail gaat krijgen. Heb het tot nu toe met de hand gedaan, maar soms vergeet ik het en dan moet er weer het een en ander hersteld worden, wat zo een paar uur vergt.

de situatie:
al mijn muziek is zo ingedeeld:
muziek
/artiest/albums/tracks
/artiest/albums/tracks
enzovoorts.

Alle albummappen zijn voorzien van een folder.jpg die dus mooi thumbnailed (xbmc gebruik ik daarvoor).
Nu wil ik eigenlijk een programma dat ik van tijd tot tijd kan draaien zodat het allemaal weer netjes aangevuld wordt.

Dit moet gebeuren: een folder.jpg uit een albummap moet gekopieerd worden naar de artiestmap. Nog mooier zou zijn als dit programma een artist.jpg naar de artiestmap kan kopieren, maar deze dan wel hernoemd naar folder.jpg. Het programma moet dus een 2 submapdiepe search kunnen doen zodat alle folder.jpg's in een lijst komen. Vervolgens deze naar een map hoger kopieren, maar niet overschrijven als er al 1 staat.

Ik meen ooit zoiets gedaan te hebben met totalcommander, maar kan de optie niet meer vinden. Extensive google werk heeft ook niets opgeleverd. (wellicht zit ik mis met zoektermen).

Ik gebruik zowel windows als linux (debian) dus het maakt me niet uit voor welk OS eigenlijk, als het maar automatisch kan. Handmatig kost het veel te veel tijd. Een executable script voor linux is dus ook welkom.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:02
Wellicht dat Automate wat voor je is, mits goed ingesteld.

• Mar2zz
Dank voor de tip: Maar, mijn voorkeur gaat sterk uit naar open source/freeware/cardware solutions. deze expireert na 30 dagen. Als rechtgeaarde nederlander kan ik dan natuurlijk niet gaan lopen cracken (kan wel, maar liever niet), maar betalen sowieso niet.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wellicht een shell-script schrijven?
Kan ook prima onder windows met behulp van Windows Powershell, een beetje hetzelfde als de command prompt van de huidige windows, maar dan beter.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:54
Lijkt me iets wat je vrij makkelijk kan scripten (PHP, bash, Perl etc.). Ik snap alleen niet wat je bedoelt met:
Nog mooier zou zijn als dit programma een artist.jpg naar de artiestmap kan kopieren, maar deze dan wel hernoemd naar folder.jpg
En als ik het goed begrijp krijg je dus maar één afbeelding in de artiestenmap (ook bij meerdere albums), en die afbeelding is van de eerste albummap afkomstig (of random)?

• Mar2zz
Ik ben autoit tegengekomen na de tip van Yippie. dat is wel freeware. lijkt me nogal potentieel een programma dat dit gaat kunnen. moet me daar wel eerst in gaan verdiepen, dus tips blijven welkom.

powershell is helaas ook evaluation. het is leuker om freeware/opensource te gebruiken, als ik dan nog eens iets raars ofzo tegenkom dan kan dat ook weer aan de makers gemeld worden zodat ze hun programma kunnen verbeteren. Op windows na staat er geen betaalde software (ook geen trialware/shareware) op mijn pc. (stiekem wel een betaalde game en een niet betaalde game).

wat software betreft hou ik me toch liever aan mijn opensource/freeware-principe. had ik wellicht even in de startpost moeten melden. totalcommander gebruik ik normaal ook niet (freecommander is een mooi alternatief), maar wou er ff gauw klaar mee zijn, wat helaas dus niet zomaar lukt.

@psycho
ja klopt, maar 1 afbeelding, dat is genoeg om de map op tv er leuk uit te laten zien, die laat dan het plaatje zien in een cd-hoesje. mag random zijn, maar eerste album is ook prima, random is ook prima, als het maar uit een diepere map komt, dan hoort het automatisch bij de artiest.

[ Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 06-08-2009 20:49 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:17
Doet Tag & Rename toevallig wat je wilt? Volgens mij doet hij dat indelen in mappen wel, dat van de plaatjes toevoegen niet.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 12:10

sjaak

un giorno credi

Mar2zz schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:47:
powershell is helaas ook evaluation.
Nee hoor, wordt gratis verstrekt door Microsoft.
http://www.microsoft.com/.../powershell/download.mspx

• Mar2zz
Oh ja, klopt wat je zegt, ik was in de war door deze zin: Windows PowerShell 1.0 is available as a download or can be evaluated as part of Windows Server 2008 evaluation versions. Download Windows PowerShell 1.0 for Windows XP SP2, Windows Server 2003 or Windows Vista via our Windows PowerShell download page.

Het woordje evaluation op blindgestaard/snelgelezen.

Tag & Rename kan wellicht folders indelen, maar daar gebruik ik foobar2000 voor (zou je ook moeten doen, bespaart geld en kan verschrikkelijk (tot het verslavende aan toe) naar eigen smaak gepreset worden).

Ik was net ff een serie aan het kijken en kwam op het idee om albumartdownloader XUI ervoor te gebruiken, deze gebruik ik al voor het zoeken van folder.- en artist.jpg's die in de albummappen gaan. Moet hem alleen zo ver krijgen dat ie een map hoger gaat scannen voor ontbrekende .jpg's, er opslaan lukt al prima. Heb op hun forum gevraagd of het hiermee kan. Zou wel relaxed zijn, dan kan ik in elk album een andere artist.jpg opslaan en dan ook nog een andere in de hoofdmap, zonder dat het al te veel extra werk wordt.

edit:
het is gelukt!
ik liep al aardig wat achter, maar nu scan ik netjes de artiestmap, bij het ontbreken van een folder.jpg gaat ie automatisch zoeken naar een artiestplaatje van last.fm en slaat nadat ik een keuze heb gemaakt 'm netjes op in de map van die artiest. kan zelfs koppelen aan foobar, zodat ik bijvoorbeeld eens per week een playlist maak van artists added last week en dan kan dit programma die playlist netjes in batch bij langs.
Iets anders dan mijn request in OP natuurlijk, maar ik ben klaar. :-)

Mooi programmaatje:
http://sourceforge.net/projects/album-art/

[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 06-08-2009 23:28 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ga je vraag in het album-art draadje even in de gaten houden.
Eerdere ervaringen leren me dat de makers bovenop dit soort verzoeken zitten ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Mar2zz
Je hebt helemaal gelijk. vanmorgen vroeg al een reactie van de ontwikkelaar. Die heeft een elegantere oplossing gegeven dan ik had gebruikt. Nu is het helemaal in orde, dit is groot gemak van de bovenste plank en ook nog commandline aan te sturen vanuit mijn lieve audioplayer. Erg fijn programma om muziek te voorzien van covers en artiestfoto's. Maakt het allemaal wat levendiger op de een of andere manier.
Pagina: 1