[ervaringen] XXODD XNi9070d

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

• joost92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-01-2023
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en ik heb de volgende laptop samengesteld bij xxodd.nl:

Intel Core 2 Duo P8700 (2,53GHz, 1066Mhz, 3Mb) PO
4GB DDR2 800MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
Full-HD beeldscherm (1920x1080) 18,4"
geïntegreerde nVIDIA GeForce 9100M G &
de aparte nVIDIA GeForce 9600M GS met 512MB videogeheugen
nVIDIA Hybrid-Power
Prijs: 995 euro

Alles ziet er naar mijn mening goed uit en de prijs ligt binnen mijn budget (nl. 1000 euro), het enige probleem is de grote van het beeldscherm, 18,4 inch. Maar dit is denk ik de enige laptop rond deze prijs met een krachtige videokaart. Ik zou deze laptop ook willen aansluiten op mijn beamer met resolutie 1024x768.. In principe zou dit geen probleem mogen zijn dacht ik!

Vragen:
1) Is een 18,4 inch echt zo een groot verschil met een 17 inch en te moeilijk om mee te nemen naar school?
2) Kan ik deze laptop aansluiten op mijn beamer?
3) Bij een negatief antwoord van de 2 bovenste vragen, welke laptop (binnen mijn budget) zou beter zijn?

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
18.4 inch lijkt mij persoonlijk 'niet te tillen'. Meer dan 15 inch is echt niet leuk om mee te slepen, tenzij je het slechts eens in de maand wil doen ofzo.

Hangt van je beamer aansluiting af, 90% van de laptops heeft wel een vga uitgang.

Verder zou ik kijken naar de notebook bestbuy guide van tweakers:
http://tweakers.net/revie...gustus-2009-pagina-2.html
De budgetgaminglaptop daar is 750 euro en presteert iets slechter (mobility 4570 vs 9600GS), zoals te zien in http://www.notebookcheck....nchmark-Lijst.2816.0.html

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
je kan ook de XXODD XNi771sun nemen is iets goedkoper voor je budget. en nu ook als actie model te krijgen
http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=421&a=1

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.