Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb gisteren bij Saturn een nieuwe tv/LCD scherm gekocht (LG 37LF2500). Nu hadden ze mij uitgelegd in de winkel dat je zonder het kastje van digitenne gebruik kon maken van de diensten van KPN digitenne.

Maar ik keek het boekje in (Vanmiddag) en daar werd enkel maar de basis voor het neerzetten en schoonhouden van je tv in uitgelegd. Er zit ook een CD-Rom bij dus die had ik ook maar even in me pc gedaan maar daar staat ook niets uitgelegd hoe je het moet aansluiten.

Dus mijn vraag is, hoe kan ik digitenne aansluiten zonder SCART zoals de mensen beweren bij Saturn. Ik heb al geprobeerd alleen de antenne in de tv te stoppen hij zoekt de zenders dan keurig, maar kan ze niet afspelen omdat er geen Smartcard aanwezig is. Hoe kan ik de smartcard in me tv doen? Ik heb wel een IC slot (neem aan dat die daar niet in moet).

En dan stel ik meteen een 2e vraag, kan Canaaldigitaal ook met DVB-T ?

Alvast bedankt voor het uileggen

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31
je moet een CAM module kopen.
Daar duw je de smartcard in en dan duw je de CAM module in het CI slot.

Ik geloof dat je voor digitenne een Conax CAM nodig hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 06-08-2009 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
En die werkt ook voor Canaaldigitaal? En moet je dan alsnog de antenne van Digitenne gebruiken ? OF zit er een ingebouwde antenne in de tv?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

Canal Digitaal is via de satelliet, dat gaat dus niet werken.

Wat je nu hebt is een Digitenne ontvanger, DVB-T. Canal digitaal is DVB-S en daar heb je een schotel voor nodig.

Je kan wel een Conax module kopen inderdaad, en dan ook nog een abonnement afsluiten bij KPN, dan krijg je een smartcard.

De smartcard gaat dan in de conax CAM en die gaat weer in de TV en dan moet het werken.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Dan moet je eigenlijk wel het juiste abbonement hebben bij KPN,
namelijk deze:

http://www.kpn.com/kpn/sh...d=497415/typeofpage=77285

Dit is ook te lezen in het digitenne topic, je kan dit abbonement nu afsluiten want je kan nu kosteloos je KPN abbonement opzeggen wegens de tariefverhoging.

Wat je dus ook kan doen is een aparte Conax CAM module kopen.
Hier gaat de smartcard in en vervolgens steek je beiden in je TV.

Verwijderd

Topicstarter
lvrijn schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:25:
Dan moet je eigenlijk wel het juiste abbonement hebben bij KPN,
namelijk deze:

http://www.kpn.com/kpn/sh...d=497415/typeofpage=77285

Dit is ook te lezen in het digitenne topic, je kan dit abbonement nu afsluiten want je kan nu kosteloos je KPN abbonement opzeggen wegens de tariefverhoging.

Wat je dus ook kan doen is een aparte Conax CAM module kopen.
Hier gaat de smartcard in en vervolgens steek je beiden in je TV.
Daar heb ik dus niets aan,want heb 37 inch. Ik voel me eigenlijk best bedrogen door die verkoper. Hj zei dat het simpel was om te doen maar ik merk er alleen moeilijk heden van.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:41:
[...]

Daar heb ik dus niets aan,want heb 37 inch. Ik voel me eigenlijk best bedrogen door die verkoper. Hj zei dat het simpel was om te doen maar ik merk er alleen moeilijk heden van.
Geen idee waarom ze er maximaal 32 inch bij zetten, want hij werkt écht wel op grotere TV's.

De beeldkwaliteit zal alleen niet echt super zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:51:
[...]

Geen idee waarom ze er maximaal 32 inch bij zetten, want hij werkt écht wel op grotere TV's.

De beeldkwaliteit zal alleen niet echt super zijn.
Oki bedankt voor jullie reactie;s :). Morgen gaat voor zover ik het nu ziet mooi weer terug naar de winkel. Ben er totaal niet tevreden mee. Aangezien ik maar 1 scart heb die audio returnd (mee zend), dat wist ik niet en zei de verkoper niets van. Ik digitenne moeilijk geïnstalleerd krijg (springt niet automatische over naar digitenne + dvd's speler werkt niet maar via digitenne). Ik vind het nu al zonde voor me geld.
Pagina: 1