Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35
Nadat ik een tweedehands processor gekocht (Phenom X4 9950BE) had, moest ik mijn moederbord (Asus M2N-SLI Deluxe) voorzien van een BIOS update. Die heeft mijn geheugensettings flink in de wat geschopt. Nadat Windows niet meer wilde booten, heb ik besloten om memtest te draaien. Hierin kwamen een hoop fouten naar voren, maar zag ik ook dat mijn timings van geen kant klopten. Na dit weer rechtgezet te hebben heb ik opnieuw memtest gedraaid, dit keer zonder fouten :)
Dit alles heeft er wel voor gezorgd dat mijn Windows installatie corrupt is geraakt. Gewoon opstarten resulteerde in oneindig laden van Windows zonder enige harde schijf activiteit. Opstarten in de veilige modus leerde mij dat Windows niet doorbootte na crcdisk.sys. Dan maar een repair vanaf de DVD.
De eerste keer bleef de repair hangen bij het zoeken naar voorgaande installaties. Hij bleef maar zoeken en weer hoorde ik geen HDD activiteit. Nouja, dan maar opnieuw proberen. Deze keer kreeg ik een BSOD na het bewegen van de muis: BUGCODE_USB_DRIVER
Na nog enkele malen proberen was de repair uiteindelijk gelukt. Ik Windows booten, krijgen ik direct na het faden van het Windows logo bij het opstarten een BSOD: AMDLLD.sys is niet gevonden (bestandsnaam kan afwijken, ik was niet snel genoeg met schrijven). Hierna startte Windows niet meer op. Opstarten in de veilige modus leerde mij dat deze keer de file na crcdisk.sys succesvol geladen werd, namelijk null.sys. Hierna werd echter niets meer geladen, weer zonder schijfactiviteit.
Meerdere repairs (en BSODs) later is dit nog steeds hetzelfde.
Tussendoor heb ik ook geprobeerd 64bits Vista te installeren (ik heb nu dus 32bits) aangezien ik die upgrade toch al wilde maken, maar de installer kon mijn harde schijf/partitie niet vinden :?

Dus, wat kan ik doen om mijn Windows installatie weer aan de praat te krijgen, het liefste zonder clean install?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Met zovéél foutmeldingen zou ik toch echt niet verder willen met deze Windows installatie. Heb je misschien een reserveschijf beschikbaar? Probeer daar eens een Vista installatie op te gooien.

Trouwens:
TKing schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:13:
Tussendoor heb ik ook geprobeerd 64bits Vista te installeren (ik heb nu dus 32bits) aangezien ik die upgrade toch al wilde maken, maar de installer kon mijn harde schijf/partitie niet vinden :?
Dan zou ik toch al vermoeden dat je schijf niet meer zo fris is qua hardware (Tenzij je een exotische S-ATA/SSD hebt waarvan het stuurprogramma niet in de Windows installatiebestanden is opgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Ik heb met Disk Sentinel (of iets in die richting?) mijn HDD gechecked en die gaf als health status 100% aan. Ik doe nu een active killdisk, aangezien ik de hoop op databehoud al opgegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom? Het eerste wat je doet is een (voor mijn part Linux) bootCD pakken waar je je data mee kan backuppen toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Stom, niet eens aan gedacht 8)7 Alle bitjes zijn al tot nullen omgetoverd met AKD. Op zich niet erg, stond niets onvervangbaars op :)
Nu ben ik allerhande harde schijf tests aan het runnen, van Disk Sentinel tot de Western Digital test (het is een WD, vandaar).

Pagina: 1